Honda Civic 1. 8 i-VTEC - ceny części, zalety i wady

21 Maj 2019, 20:58

Witam serdecznie. Mam zapytanie co do Hondy Civic 1. 8 i-VTEC SE produkowaną w latach 2006-2008 Czy ktoś miał styczność z większymi usterkami? Jak drogie są części zamienne? I jakiekolwiek zalety i wady proszę o zamieszczenie ich. Z góry dziękuję.
Nika411
Nowicjusz
 
Posty: 4

22 Maj 2019, 11:49

Są to samochody które można uznać udane, a ceny części są na średnim poziomie więc nie ma co się martwić o serwis. Ogólnie z samochodami nie ma większego problemu.
Usterki przy normalnej eksploatacji są znikome i raczej nie są jakieś poważne. Z tego co wiem problem może sprawiać wyświetlacz od klimatyzacji i radia który nie wyświetla wszystkiego poprawnie ale można go wymienić samemu na inny używany za około 200zł lub spróbować go naprawić bo problemem najczęściej są zimne luty.
Silnik potrafi być naprawdę ekonomiczny przy spokojnej jeździ ale potrafi też fajnie przyspieszać jak korzystamy z VTECa :) jest on on łańcuszku którego nie trzeba wymieniać no chyba że będzie już go słychać. Ogólnie widziałem kila tych silników ze sporymi przebiegami i rozrząd nie był robiony a sprawował się dobrze.
Zawieszenie dosyć sztywne szczególnie w wersji Type-S ale za to prowadzi się bardzo dobrze a 6 biegów pozwala na oszczędną jazdę na trasie. Ja jadąc autostradą do 130-150 uzyskałem średnie spalanie w granicach 6,3L/100km na komputerze :)

Wadą jest mały skręt do którego trzeba się przyzwyczaić ja na parkingu zawracałem a przede mną robił to tak samo vanem Odyssey i on się wyrobił na raz a ja nie ;/ niestety chociaż miałem dużo mniejsze i krótsze auto.

Fajnym rozwiązaniem są tylne siedzenia pod którymi masz pustą przestrzeń i siedziska możesz podnieść do góry co sprawdza się jak chcesz przewieźć coś wyższego co zmieści się przez drzwi.

Warto pamiętać o dobrym oleju zalecanym przez producenta do tego silnika, ponieważ potrafi on się kręcić dosyć wysoko dobrze o niego dbać w ten sposób.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5199
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Maj 2019, 11:53

Bardzo jestem wdzięczna za te przydatne rady. Będę miała wszystko na uwadze przy kupnie. Dziękuję za szybką odpowiedź. Pozdrawiam 8)
Nika411
Nowicjusz
 
Posty: 4

22 Maj 2019, 12:40

Z tą ekonomią to trochę przykoloryzowane bo spalanie wcale nie jest małe, spalanie na codzień to ok 8 litrów, trzeba tez pamiętać że w japończykach jest słabo zabezpieczona blacha i cienki lakier co przekłada się na podatność na korodowanie więc uwaga na to. Ogólnie rzecz biorąc auto godne polecenia pomimo swoich minusów ale które auto ich nie ma.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11082
Zdjęcia: 55
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

22 Maj 2019, 13:16

Uwaga na maglownicę. Jeżeli auto ma przekrzywioną kierownice nawet minimalnie podczas jazdy na wprost, jeżeli skręt w prawo różni się ilością obrotów kierownicy od skrętu w lewo, jeżeli kierownica obraca się "pulscyjnie" czyli raz trzeba większej siły raz mniejszej, jeżeli stuka coś co przypomina magiel to trzeba uważać i to baaardzo mocno bo jest bardzo denerwująca bolączka i trudna do usunięcia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7035
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Maj 2019, 13:54

Kao napisał(a):Z tą ekonomią to trochę przykoloryzowane bo spalanie wcale nie jest małe, spalanie na codzień to ok 8 litrów
Przy jeździe tylko po mieście można się spokojnie zmieścić w 8.5L/100km więc uważam że jest całkiem dobrze przy mieszanej sporo poniżej 8L/100km jeżdżąc do 3,5tyś. obr :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5199
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus jak z obrazka. LC, ES i UX w świecie japońskiej mangi
    Autonomiczny Lexus LC z wojownikiem na dachu, Lexus ES uciekający przed smokiem i Lexus UX jako towarzysz spontanicznych podróży - twórców mangi ogranicza jedynie ich wyobraźnia. W British Museum odbyła ...
    Opel Cascada - nowy kabriolet, atletyczny i uwodzicielski
    Po wielu generacjach kompaktowych kabrioletów na bazie modeli Kadett i Astra, Opel powraca do starszej tradycji kabrioletów, o średnich wymiarach, z czterema miejscami, i miękkim dachem, które są symbolem ...

  • 22 Maj 2019, 16:38

    W końcu 1.8 więc wiadomo trochę będzie palić :) . A jeśli chodzi o korozję czy lakier to chyba najmniejsze zmartwienie. Najbardziej mi zależy żeby było najmniej usterek. :) Dziękuję za radę. :)
    Nika411
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    22 Maj 2019, 16:43

    Zbyt ryzykowna byłaby jazda gdyby kierownica nie skręcała prawidłowo. A przy jeździe próbnej od razu się wyczuje że coś nie gra. Raz miałam "przyjemność" jechać takim autem gdy chciałam kupić auto. To była mordęga i tylko się modliłam żebym dojechala do gościa.
    Nika411
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    22 Maj 2019, 17:35

    Nika411 napisał(a):A przy jeździe próbnej od razu się wyczuje że coś nie gra

    Akurat w hondzie za dużo nie wyczujesz jeżeli objaw będzie drobnym obiciem od normy bo wspomaganie jest elektryczne.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7035
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    01 Cze 2020, 10:05

    Mam Civic viii od 3 lat. Kupiony w polskim salonie, ja go jako drugi właściciel również kupiłem jako używany z salony w Słupsku. Przebied przy zakupie 76 k km, obecnie około 170. Robię nim około 100 km dziennie na drodze krajowej. Samochód jest w gazie i dobrze z nim działa.
    Spalanie - 8l / 100 benzyny lub do 10 l gazu. Prędkość około 80-90 km więc raczej optymalna. Mniejsze spalanie uznałbym za turbo eco driving, zwłaszcza w mieście
    Zalety - silnik - nic się nie dzieje i jest fajnie. Sama jednostka bardzo przyjemna. Dużo przestrzeni, chyba wszystkie maja automatyczną klimę, siedzenia z tyłu świetne, woziłem nim drzewka do ogrodu i całe krzesła bo składasz fotel i masz przestrzeń przewozową.
    Bagażnik to również duża zaleta, nie znalazłem hatchbacka z tak dużym bagażnikiem. Mieścił się wózek dziecięcy podwójny (spacerówka i gondola) + jakieś szpargały przy wyjazdach na weekendy.

    Wady - Szeroko pojęte zawieszenie. Jest ono ogromną zaletą jeśli chodzi o trzymanie w zakrętach, ale też wadą jeśli chodzi o sztywność i wygłuszenie. 4 dorosłe osoby dają 100% gwarancję haczenia o co tylko się da. Na progach trzeba bardzo uważać. 2 dorosłe osoby i 2 dzieci powoduje dobijanie zawieszenia na nierównościach. Co około 30 k km trzeba robić coś poważnego przy zawieszeniu. Mi nawet pękła belka tylna, co w opinii warsztatu nie jest odosobnionym zdarzeniem.
    Do wad przedliftów trzeba przypisać górną uszczelkę szyby przedniej. Jest twarda i rysuje lakier. Efekt jest taki, że nad szybą robią się bąble rdzy i trzeba lakierować dach (około 1 500 PLN zakładając, że szyba przy demontażu nie pęknie).
    Wygłuszenie to też spora porażka. Zwłaszcza wygłuszenie zawieszenia. Cały czas coś gdzieś stuka. Technicznie jest ok, ale sporo nierówności powoduje stukanie jakby młotkiem w losowych miejscach. Na szarpakach i przy przeglądzie wszystko wychodzi ok więc samochód sprawny. Wg forum Civica ten typ tak ma i trzeba go kochać takim jaki jest.

    Podsumowując. Samochód fajny, ładnie wygląda, ma dobry silnik, ale nie jest bez wad. Ma problem z wygłuszeniem i jakością zawieszenia oraz z uszczelką przed liftem.

    *edit jeszcze przypomniało mi się o alarmie. Mój zwariował ponad rok temu (podobno wiek i ten typ tak ma). Nie dało się otworzyć, a później i ruszyć samochodem. Wyciąłem i jest ok. Centralny zamek działa, ale nie zrobi już łijułiju i nie odetnie nic.
    lsz88
    Nowicjusz
     
    Posty: 31
     
    • Warto przeczytać