Honda Civic VIII 1.8 vs Ford Focus mk3 1.0

12 Mar 2024, 20:20

Witam,

Przymierzam się do zakupu nowego auta, budżet w którym chciałbym się zmieścić to 25tys.
Z racji tego, że jeżdżę już dość długi czas Accordem 6 zacząłem poważnie rozglądać się za inną Hondą, Civiciem VIII. Trochę już się naczytałem i głównie co do mnie przemawia za tym modelem to bezawaryjność i dobre prowadzenie. Gorzej z wyciszeniem i komfortem jazdy?

Z drugiej strony Focus mk3, z tego co czytałem auto bardziej komfortowe, wyciszone i posiadające więcej bajerów. Na minus po przeczytaniu tego artykułu wychodzi na to, że silnik
https://autokult.pl/silnik-1-0-ecoboost ... 887886976a

Teraz pytanie czy ten silnik powyżej 150tys będzie sprawiał problemy?
Gdyby nie on zdecydowałbym się od razu na focusa z racji tego komfortu, wyciszenia i chociażby takich bajerów jak apple car.

Celuje w civica po lifcie, ewentualnie przed w dobrym stanie jak nie będzie nic ciekawego w tym budżecie i w Focusa myśle tak do 2013 r.
kislu56
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: opel astra f

12 Mar 2024, 20:46

kislu56 napisał(a):Teraz pytanie czy ten silnik powyżej 150tys będzie sprawiał problemy?

Nie wiadomo z jakiego źródła będzie sam silnik. Przy 150k.km będzie już drugi albo 3eci eię przy odrobinie szczęścia może chwilę będzie ok.

kislu56 napisał(a):Celuje w civica po lifcie, ewentualnie przed w dobrym stanie jak nie będzie nic ciekawego w tym budżecie i w Focusa myśle tak do 2013 r.

Masz budżet już trochę na styk ufo fl nawet za mały.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Mar 2024, 21:09

Civic to staroć sprzed niemal 20 lat, do tego blacharsko może być kicha, ale za to stabilny mechanicznie.
Focus z kolei nowszy, z turbiną, dużo przyjemniejsza jazda (170 Nm przy 1500, gdzie w Hondzie 174 Nm przy 4300), ale silnik z kiepska kulturą pracy i niezbyt trwały.

Wszystko zależy gdzie masz zamiar śmigać czy miasto czy trasy, bo jak miasto to Hondą będziesz się męczyć, Focus ma fajniejszy użyteczny zakres obrotów.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

12 Mar 2024, 21:29

Edquar napisał(a):niezbyt trwały.

To jaki jest nietrwały?

Ogólnie focus 1,0 nawet nie stał obok ufo pod względem techniki. Ford z silnikami EB może tylko pomarzyć o tym co oferuje ufo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Mar 2024, 23:06

250 tys te silniki spokojnie robią, więc raczej w rok nikt takich przelotów nie robi, do tego charakterystyka w ogóle inny świat, trudno porównywać turbo i wolnossaka.
czasami po prostu trzeba wcisnąć gaz bez redukcji i zabawy bo nie ma czasu i wtedy taki Focus odjeżdża a Honda myśli.. więc tutaj nie ma o czym mówić.
Z drugiej strony co z tego że mechanicznie honda super, jak blacharsko kiepściutko :(
Więc obydwa auta mają swoje zalety jak i niestety wady i Honda też.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

12 Mar 2024, 23:22

Edquar napisał(a):250 tys te silniki spokojnie robią, więc raczej w rok nikt takich przelotów nie robi

Skád Ty te pierdoły bierzesz jakie 250k.km.? Ten silnik ma problem już przy pierwszych 100k.km. i to idealnego traktowania. W Szwajcarii modele z tym silnikiem kupuje się w cenie samych części. Zapotrzebowanie jest na te silniki okrutne bo ich się nie naprawia tak jak TSI. Wymienialiśmy kilka 1,0eb to rekordzista miał 65k.km.i pracował już na dwóch garach.
Edquar napisał(a):jak blacharsko kiepściutko

Jest jeden problem focus też jest kiepściutko.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Mar 2024, 23:26

Ciężki wybór z tymi samochodami. Będę się jeszcze rozglądał. Accord 7 też wchodzi w grę. Patrzyłem jeszcze na golfy 6 w kombi ale z tymi silnikami też różnie jest. Macie może jeszcze jakieś propozycje. Chciałbym ten komfort w miarę ciszę i bezawaryjność. Może warto popatrzeć na coś innego.
kislu56
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: opel astra f

12 Mar 2024, 23:47

kislu56 napisał(a): Accord 7 też wchodzi w grę.

Popatrz na mazdę 6gh silnik 2,5 obserwuje je i wersję przed liftem to około 25k fl coś pod 30k. Jest opcja 2,0 ale wtedy lepiej fl. Oczywiście przyjmujá LPG i mają skrzynki 6b. Nie wiem tylko jak z przełożeniami. Z Japów masz za tą kwotę avena t25 1,8 fl i jeszcze zostanie na sowity serwis. Auto praktycznie bez większych wad. Uwaga na korozję. Z wspominanych focuso volviaków możesz popatrzeć na np. c30/focus z silnikiem 2,0 16v. Nie jest idealnie ale np. Volvo nie rdzewieje i jest zaskakująca cisza podczas jazdy.
Ewentualnie S60/S40 2,4 pb.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Mar 2024, 01:05

szybki napisał(a):Skád Ty te pierdoły bierzesz jakie 250k.km.? Ten silnik ma problem już przy pierwszych 100k.km. i to idealnego traktowania. W Szwajcarii modele z tym silnikiem kupuje się w cenie samych części. Zapotrzebowanie jest na te silniki okrutne bo ich się nie naprawia tak jak TSI. Wymienialiśmy kilka 1,0eb to rekordzista miał 65k.km.i pracował już na dwóch garach.


Rozumiem że wg Ciebie te auta poniżej to szrot i trzeba nowego silnika szukać??
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... FrsOa.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... G8zVC.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... GgUuQ.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... GgoKj.html
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

13 Mar 2024, 08:03

Edquar napisał(a):Rozumiem że wg Ciebie te auta poniżej to szrot i trzeba nowego silnika szukać??

Jeżeli nie był wymieniany to szrot. Regenerowany około 6-7k +robota są też nowe słupki po 15k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Mar 2024, 15:26

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/m ... FRXFb.html

coś takiego znalazłem, jest 2.0 ale przedlift.
kislu56
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: opel astra f

13 Mar 2024, 15:36

Sorki źle Ci powiedziałem 2,0 fl ma wtryski disi, przed liftem założysz lpg i wtrysk jest MPI .

Przy 2,0 trzeba uważać na rozrząd i koło zmiennych faz. Ale to słychać po uruchomieniu a sama wymiana nie uciążliwa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Mar 2024, 15:46

ok dzięki, czyli jest sens obejrzeć ten model. Jest blisko, chyba się przejadę.
kislu56
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: opel astra f

13 Mar 2024, 18:32

Edquar napisał(a):czasami po prostu trzeba wcisnąć gaz bez redukcji i zabawy bo nie ma czasu i wtedy taki Focus odjeżdża a Honda myśli..
Hm... I za chwilę Focusa ma daleko w tyle bo przy takich jazdach na sprzęgle długo nie pociągnie :wink:

Civic do miasta czy na trasy przy normalnym użytkowaniu fajny jest w wersji z automatem klasycznym i to można wziąć pod uwagę. Silnik 1.8 mało wymagający i jak się dba o serwis olejowy oraz jeździ na dobrym oleju to długo powinien bezawaryjne posłużyć.

Jak bym miał wybierać to Civic przed Focusem bo mnie ten silnik Forda nie przekonuje :) za to zawieszenie już tak.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34