Hothatch? ~ 20 - 22 tys. zł.

25 Cze 2019, 15:05

Abarth Grande Punto brałem pod uwagę. Silnik w serii wprawdzie nie powala, ale podobno ma spory potencjał. Tak samo Alfa Mito, tylko pytanie czy ten potencjał dający zadowalające osiągi jest realny do wykrzesania z tego budżetu (pamiętajmy jeszcze o lpg!)
Ale look Abartha prima sort, przyznam zakochałem się, gdy go pierwszy raz zobaczyłem <3
EduardoPlmeno
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 27 06 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bmw e46 325ti
Silnik: 2.5 192km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
0

25 Cze 2019, 15:45

Raziel11 napisał(a):W nieskonczonosc to wklejasz jedne i te same linki

Jeden z linków jest całkowicie nowy i toczy się... :D
Raziel11 napisał(a):150 km dziennie x nawet 21 dni pracujacych x 12 to jest ok 40tys rocznie
wiec zarowno colta jak i wszelkie inne auta segmentu B mozna odrzucic

Kiedyś ludzie podróżowali na osiłkach bez klimy i było ok... :mrgreen:
Raziel11 napisał(a):A koniec koncow i tak skonczy sie na polecaniu lexusów jako sportowych samochodów

hmmm coś w tym jest :D Myślę nad ISFem :D
A przypomnij nam którego sportowego lexa polecaliśmy? :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

25 Cze 2019, 15:52

EduardoPlmeno napisał(a):Abarth Grande Punto brałem pod uwagę. Silnik w serii wprawdzie nie powala, ale podobno ma spory potencjał.

No cóż Colt CZT którego tak pragniesz tez nie powala i też ma aż 150 koni.
Po Sofcie wyjdzie 180 to aż tak dużo?

Pomyśl że w tej kasie masz np Ibizę III Cuprę 1,8T 180 lub 1,9 tdi 160 i po sofcie masz 210 koni.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
W gnojowicy masz niskie spalanie bez instalacji lpg.
ale dla mnie głupota takie autka
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Cze 2019, 16:01

Pionek napisał(a):No cóż Colt CZT którego tak pragniesz tez nie powala i też ma aż 150 koni.
Po Sofcie wyjdzie 180 to aż tak dużo?

Pionek zauważyłem coś dziwnego... że zakrzywiasz rzeczywistość :unsure:
Mi wmawiałeś miłość do hdi a tu autorowi zapodajesz pragnienie czt gdzie nigdzie nie było słowa na ten temat ba...nawet był odstrzelony czemu się nie dziwie bo jednak specyfika użytkowania będzie mało coltowa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

25 Cze 2019, 20:28

szybki napisał(a):Jeden z linków jest całkowicie nowy i toczy się...

I potwierdza tylko to co wczesniej napisalem, jednemu bierze sladowe ilosci po 240tys km a drugi kupi zajechane auto z przebiegiem 100tys i bedzie problem, przeciez to dotyczy kazdego silnika

poza tym EA113 w niezmienionej formie produkowany od 2004 do 2012r to chyba o czyms swiadczy...gdyby byl problem bylby poprawiany tak samo jak EA888 ktory byl poprawiany 3 krotnie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

26 Cze 2019, 06:29

Raziel11 napisał(a):potwierdza tylko to co wczesniej napisalem, jednemu bierze sladowe ilosci po 240tys km a drugi kupi zajechane auto z przebiegiem 100tys i bedzie problem, przeciez to dotyczy kazdego silnika

Oczywiście tylko poczytaj o kosztach remontu tego silnika czyli to co mnie dziwi na naszym forum czyli darmoszka. No i dodatkowe tematy które też istnieją i kosztują.
Co do linka to Pan z niego nie zmieści się w 10k :o a budżet autora to 30k.więc trochę śmieszny stosunek kosztów napraw koniecznych do wartości auta.

P.s.

I co do normalności to mam styczność chociażby z bździdłami turbo z czt kręconymi do bólu jak na swoją pojemność i nie ma problemu z braniem oleju.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna jazda po zmroku
    Jesienią dni stają się coraz krótsze, dlatego kierowcy częściej prowadzą auto już po zmroku. Jazda w takich warunkach jest o wiele trudniejsza niż przy świetle dziennym, zwłaszcza w miejscach nieoświetlonych latarniami ...
    Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...

26 Cze 2019, 08:56

Raziel11 napisał(a):poza tym EA113 w niezmienionej formie produkowany od 2004 do 2012r to chyba o czyms swiadczy...gdyby byl problem bylby poprawiany tak samo jak EA888 ktory byl poprawiany 3 krotnie


No widzisz, za takiego eksperta się uważasz, a na dobra sprawe g.... wiesz. Wystarczy pogadać z corlingiem, czy w sportmile i wiedziałbyś więcej.
Przecież te poszczególne silniki ea113 różnia się wszystkim, turbo, dolotem, krzywkami wałków rozrządu, stopniem sprężania, tłokami, korbami, pierścieniami. Tu masz porównanie korb z bwa/axx i bhz (które de facto nawet trzymałem w ręku).

Porównaj sobie jak wyglądają tłoki i pierścienie z axx/bwa, z tymi z byd, bwj, bhz. Nic dziwnego, że najczęściej do remontu idą axx/bwa, a ludzie szukają tłoków i pierścieni co najmniej z byd/bwj/bhz, a najlepiej z cdla, który ma najgrubsze pierścienie i poprawione wałki ssące. Tak więc ewolucja w ea113 również zachodziła i na dzisiejsze czasy na nic oprócz cdla bym się nie zdecydował (w którym nie słyszałem o żadnym przypadku poboru oleju), a już na pewno nie porywałbym się na podstawowe axx/bwa.
Widzę też że zarejestrowałeś się na racingforum, żeby tam wygłaszać swoje mądrości :happy:
Masz pecha bo udowadniasz, że Twoja wiedza o silnikach, w tym tfsi stanowi może 5% wiedzy przeciętnego użytkownika racingforum, więc obawiam się, że szybko zostaniesz tam sprowadzony do parteru :lol:
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

26 Cze 2019, 11:47

Forum rf sledze od dawna i podobnie jak tutaj wiekszosc ma znikome pojecie o tych silnikach
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

26 Cze 2019, 11:52

Raziel11 napisał(a):Forum rf sledze od dawna i podobnie jak tutaj wiekszosc ma znikome pojecie o tych silnikach

:D :D :D
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

26 Cze 2019, 12:50

Raziel11 napisał(a):Forum rf sledze od dawna i podobnie jak tutaj wiekszosc ma znikome pojecie o tych silnikach

Dobre... :ok:

Taka drobna rda naucz się odcedzać dzieci, fanbojów i koniobijców a dowiesz się tam naprawdę sporo.

duzy90 napisał(a):Wystarczy pogadać z corlingiem, czy w sportmile i wiedziałbyś więcej.


Są jeszcze do tego inne firmy ale one się też nie znają... zresztą kiedyś coś tu napisałem co przekazał mi Adaś ze sportmile co zostało obśmiane więc teraz daje sobie na luz.


Dlatego nic innego nie pozostaje jak tylko potwierdzić że ta cała litania wiedzy oraz koszty są normalne dla normalnego auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

26 Cze 2019, 13:51

szybki napisał(a):Są jeszcze do tego inne firmy ale one się też nie znają... zresztą kiedyś coś tu napisałem

Gdy zaczynalem sie interesowac tematem silnikow TSI to myslisz ze skad czerpalem informacje? wlasnie od najwiekszych serwisow w branzy

Silniki EA113 nie sa idealne i ja nigdy nie pisalem ze takie sa, ale caly czas podkreslam ze nie ma aut/silnikow wolnych od wad ale nagonka w wiekszosci jest prowadzona tylko na VAG'a
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
1

26 Cze 2019, 14:24

Trzeba tylko rozróżniać termin wyeksploatowanie vs wada fabryczna - mowa jest o nastoletnich autach już dawno poza gwarancją
Skąd wiec pewność że jeśli komuś po 15 latach żłopie olej że to wada z fabryki??
Skoro brak tematów z 2007 roku że ojej pije mi olej?
Poza tym 15 lat auta mają, silniki biorą olej albo i nie a nadal pięknie śmigają o czymś to świadczy.

Do ciekawych wniosków można dość z tych rozmów.
To jaki Hot hatch zostaje do wyboru?
2,0 tfsi nie, bo biorą olej
2,0 Turbo Opla to samo czyli Astra H OPC odpada
2,5T R5 po dekadzie otwieranie silnika-remont/wymiana/ silnik z tektury więc strach w ogóle podnieść moc żeby się nie rozleciał- czyli Focus ST tez nie

zostaje Megane RS, Civic Type R który kręci się do 7 tys RPM żeby jechał, jakaś Mazda MPS...

Tak swoją drogą, u kuzyna w drogówce to mają chyba jakiś cud Octavię RS, wyjątkowy egzemplarz na skalę ogólnoeuropejską skoro po 12 latach i 300 tys+ śmiga jak ta lala, ciekawe jak to zrobili a może swap na 1,8t....
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
1

26 Cze 2019, 14:44

Pionek napisał(a):To jaki Hot hatch zostaje do wyboru?

Lexus, łożyska w skrzyni hucza ale to nie wada tylko urok :)

Pionek napisał(a):Civic Type R który kręci się do 7 tys RPM żeby jechał

japończyki tez pija olej na potęge ale tam to jest luźne spasowanie a nie wada co nie? nissany 350z wychodza z fabryki na 5w40 albo 5w30 i olej znika w mgnieniu oka, dlatego zalewa sie te silniki najczesciej syntetykami 10w60

Pionek napisał(a):zostaje Megane RS

renault ze swoimi benzynowymi silnikami faktycznie wypada najkorzystniej, elektronika to tragedia ale przynajmniej slupek i osprzet jest pozbawiony wiekszych wad
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
1

26 Cze 2019, 15:01

Raziel11 napisał(a):Lexus, łożyska w skrzyni hucza ale to nie wada tylko urok

No i masz racje wyje ale się nie zje...bie a jak się zje...ie to 500zł.i masz następną. A silniji no wiem w/g Ciebie wszystkie się psują ale...1g po 400k.km.powie papa kupujesz słupek za 600zł i dalej śmigasz.
Raziel11 napisał(a):japończyki tez pija olej na potęge ale tam to jest luźne spasowanie a nie wada co nie? nissany 350z wychodza z fabryki na 5w40 albo 5w30 i olej znika w mgnieniu oka, dlatego zalewa sie te silniki najczesciej syntetykami 10w60

Przestań pierniczyć ogólnikami bo takie syfy jak ae/ea i milon cyferek z trylionem wersji polecasz a nawet nie stały w kategorii trwałości obok wymienianych przez Ciebie silników.
I nie piernicz o jakiś magistralach olejowych w serii q bo szkoda to komentować.

Co ciekawe więcej wiesz od ludzi którzy zawodowo naprawiają te syfy, więcej wiesz od ludzi którzy tuningują grupe vw...więcej wiesz od wszystkich a kolo z linka jestem ciekaw na jakiej kwocie zakończy remoncik jakże zwykłego silnika i czy w pół roku się zmieści.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

26 Cze 2019, 15:08

szybki napisał(a):Przestań pierniczyć ogólnikami bo takie syfy jak ae/ea i milon cyferek z trylionem wersji polecasz a nawet nie stały w kategorii trwałości obok wymienianych przez Ciebie silników.

Wlasnie o tym mowie

Honda pijaca olej wiadrami to normalna sprawa i sie o tym nie mowi
Ale VAG jak bierze olej to trabicie na kazdym kroku

szybki napisał(a):I nie piernicz o jakiś magistralach olejowych w serii q bo szkoda to komentować
Nie pisalem nic o magistralach tylko o apetycie na olej

ps za mało razy uzyles slowa syf, 21 wiek a ludzie nadal dostaja bialej gorączki bo ktoś woli / poleca vaga, skad w was to zacietrzewienie

szybki napisał(a):a kolo z linka jestem ciekaw na jakiej kwocie zakończy remoncik jakże zwykłego silnika i czy w pół roku się zmieści.
Bo innych silnikow sie nie remontuje tylko same vagi :) jak kupujesz auto za polowe jego rynkowej ceny z przebiegiem ktory w pamieci ma z 400tys to czy to bedzie ford, czy toyota czy honda, fiat to remont moze sie trafic w akzdym silniku. W innym temacie napisalem wiec napisze i tutaj, proszeniem sie o klopoty jest zakup jakiegokolwiek auto z jakimkolwiek silnikiem znacznie ponziej ceny rynkowej z przebiegami kreconymi po 3 razy, a nie sam w sobie silnik TSI

Jak nieraz pisze ze jakiegos auta za ta kwote sie nie kupic to zaraz pojawiaja sie glosy ze kupi sie spokojnie, ludzie sami pakuja sie na miny chcac kupowac auta na ktore ich nie stac a wy im w tym pomagacie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
1