Hyundai Getz 2006 1,4 benzyna brak wspomagania po odpaleniu

14 Mar 2022, 21:30

Witam wszystkich serdecznie po raz drugi. Chciałbym się podzielić z wami problemem w autku żony. Od jakiegoś czasu zaraz po odpaleniu auta leciutko popiskuje pasek, miga podświetlenie kokpitu przez ok 10 sekund i co najważniejsze tak jakby brakowało wspomagania kierownicy, jakby to ująć raz jest a raz nie ma ,przy maksymalnym skręcie zaczyna migać kontrolka ładowania. Po około dwóch minutach wszystko jest ok wspomaganie jest i nic nie piszczy. Pomierzyłem miernikiem napięcie i troszkę byłem zdziwiony bo podczas tego kilkusekundowego migania napięcie spada do ok 11wolt.a po ok 10 s jest ok 14wolt i jest cały czas takie same. Pierwsza myśl to padający alternator, zrobiłem test sciągłem pasek i odpaliłem na zimnym wszystko super, ale jest jeden myk bo pasek od alternatora napędza także koło odpowiedzialne za wspomaganie. Chcąc wykluczyć całkowicie awarię alternatora ściągłem pasek od wspomagania i założyłem od alternatora i odpaliłem z rana na zimny i cisza wszystko super więc pomyślałem że to pompa wspomagania się kończy choć 170 tys to niewiele. No dobra wymieniłem pompę wymieniłem olej odpowietrzyłem układ znów to samo na zimnym rano popiskuje, wspomaganie przerywa i przy większy skręcie zapala się kontrolka ładowania .Po ok 2 minutach problem znika i wszystko jest super. Paski wszystkie są nowe i odpowiednio naciągnięte, płynu we wspomaganiu nie ubywa na przewodach od pompy założyłem nowe oringi .pompa pracuje cichutko. Może to maglownica gdzieś na zimnym zaciąga powietrze. Patrząc na to wszystko z rana wygląda jakby zacinała sie chwilowo pompa ale jest nowa. Powoli brakuje mi pomysłu ,nie chcę wymieniać alternatora bo taki pomysł urodził mi się w głowie, może zaciera się łożysko na alternatorze ale jak kręciłem ręcznie bez paska było ok, więc postanowiłem poszukać rozwiązania problemu na forum .Nie jest to bardzo uciążliwe ale ja lubię mieć wszystko idealnie w aucie a tym bardziej jak jeździ nim moja żona .Pozdrawiam i proszę o jakieś podpowiedzi :D
Rpmek
Nowicjusz
 
Posty: 19

15 Mar 2022, 17:06

Moim zdaniem trzeba sprawdzić dokładnie alternator być może jak jest zimny i do tego jeszcze obciążony powoduje ten problem.
Rpmek napisał(a):przy maksymalnym skręcie zaczyna migać kontrolka ładowania
Nie powinno się trzymać kierownicy cały czas na maksymalnym skręcie wystarczy ją delikatnie odpuścić, skręt będzie taki sam, a pompa wspomagania nie będzie tak obciążona. Trzymanie kierownicy na maksa może powodować obciążenie układu przez co pasek zaczyna się ślizgać.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10269
Zdjęcia: 35

15 Mar 2022, 17:41

Jest jeszcze jedna opcja . Uszkodzone , zużyte koło pasowe na wale korbowym . O ile dobrze kojarzę to koło składa się z dwóch części przełożonych zawulkanizowaną gumą . Strzałka czerwona . Jeśli tak nanieś markerem kreskę jak na foto i sprawdż czy znaki się nie rozjadą . Oczywiście wtedy kiedy będzie piszczeć .Miałem kilka takich przypadków w innych autach . Piszczała guma bo wał korbowy swoje a zewnętrzna część koła się zatrzymywała pod obciążeniem przenoszonym przez pasek klinowy.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Mar 2022, 19:02

Witam serdecznie dziękuję za pomocne info problem rozwiązany ,winowajca alternator dziękuję pozdrawiam :)
Rpmek
Nowicjusz
 
Posty: 19

20 Mar 2022, 19:08

Witam serdecznie ,spostrzeżenia na temat koła wału okazały się bardzo pomocne bo podczas sprawdzania koła pasowego odkryłem także kończącą się rolkę napinacza paska który odpowiada za klimatyzacje ,rolka na łożysku miała luzy i była w połowie zatarta .Dziękuję i pozdrawiam :D
Rpmek
Nowicjusz
 
Posty: 19