Hyundai i 30 (ii) - klekot silnika.

28 Sie 2023, 03:22

Witam. Problem z Hyundai i 30 (ii) benzyna 1.6 wersja 120KM. Pierwsze historia zaczęła sie w kwietniu, jadąc z pracy silnik nagle zaczął tracić moc, szedł tylko do 3000 obrotów, az w koncu zgasnał. Mechanik nie wiedział za bardzo co jest zgrane, dolali paliwa (było troche wiecej niz rezerwa, czesto jezdzilem na rezerwie albo na nieco wiekszej tylko ilosci), po dolaniu silnik zapalił, z wydechu poszedł jakis niebieski pył - piach i auto juz jezdziło normalnie, ale przy dodawaniu gazu, silnik wydawał dzwięk podobny do tego jakby był silnikiem diesla, bylo to słyszalnie glownie do ok. 2500-3000 obrotow, a po dogrzaniu silnika po np 20 km mniej slyszalne. Zaden z kilku mechanikow nie umial mi zdiagnozowac co jest (komputer nic nie pokazywal) i stwierdzili ze sie nie oplaca grzebac w silniku bo koszta beda i lepiej poczekac az cos sie pokaze, a moze sie nie pokaze. No i w sumie sie nie pokazało bo przejechalem pare tys km (na poczatku jeszcze silnik gasnal pare razy jak sie dojezdzalo do skrzyzowania albo ruszalo czyli na niskich obrotach i to glownie jak byl dolany do pełna bak) a potem juz sie nawet to nie dzialo i oprocz dziwnego dieslowego dzwieku nic innego sie nie dzialo, a silnik żyleta chodził. Opisalem to bo nie wiem czy to wazne w kontekscie dalszego problemu (raczej nie, bo problem ktory opisze wystepuje czesto tez u innych), a moze i znajdzie sie tutaj jakis super fachowiec co bedzie wiedzial, cóż to mogło byc wtedy? :D

No a teraz moj glowny problem bo wlasnie ostanio zauwazylem, ze silnik na biegu jałowym mi dziwnie chodzi i tez klekocze, jest to dźwięk dokładnie jak na filmikach w linkach ponizej:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Wiele osob pisze, ze albo "te typy tak maja" albo ze to "Pompa wysokiego ciśnienia paliwa" a niektorzy z kolei ze to tłoki i remont za pare tysięcy.

Jest moze jakiś Pan fachowiec tutaj, który miał z tym stycznośc i zna ten temat? Bede bardzo wdzieczny za jakąkolwiek pomoc, bo nie chce znowu jezdzic od mechanika do mechanik, ktory jak mu komputer nie napisze co jest zepsute, to nie potrafi nic zrobic. Bardzo prosze o pomoc i pozdrawiam. :)
picklerick
Obserwowany
 
Posty: 1

28 Sie 2023, 07:33

Ci co mówią że ten typ tak ma mają rację, niestety ale benzyny (poza TGDI) im średnio wyszły, klekoczą jak diesel, zachodzą nagarem, tłoki stukają, remonty to nic nadzwyczajnego i koszt srogi.

Na Twoim miejscu bym sprawdził kompresję, jak jest wysoka to zostawić i jeździć. Jak coś zaczyna się dziać to pozbyć się auta.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zbyt zmęczony, żeby wracać!
    Przed nami ostatnie dni wakacji i nieuniknione powroty do domów. To, jak będzie przebiegała podróż, zależy w dużej mierze od naszego przygotowania. Powroty z wakacyjnych wyjazdów mogą okazać się problematyczne, ...