AUDI A4 B6 2,0 benzyna+LPG - klekot przy odpalaniu

27 Lis 2011, 12:38

Witam,
co może być tego powodem?

Przy odpalaniu (szczególnie jak jest zimny silnik) słychać klekot jak u Diesla przez 2-3 sekundy... później już chodzi normalnie.
SDRW
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 07 2007
Auto: Audi A4 B6 2,0 131KM benz.+LPG

27 Lis 2011, 12:41

typowy objaw jak jest rzadko wymieniany olej ..
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

27 Lis 2011, 12:47

Witam,
dzieki za szybką odpowiedź, wczoraj zrobiłem dolewkę Mobila (bo był już MINIMUM na bagnecie) o tych samych parametrach (a był Castrol) - niestety to nie pomogło...

czy jak wymienię Olej w całości to problem się rozwiąże?

i pytanie jeszcze jedno - czy to tylko taki kosmetyczny problem, ten odgłos, czy może to mieć jakieś poważne skutki dla silnika?
SDRW
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 07 2007
Auto: Audi A4 B6 2,0 131KM benz.+LPG

27 Lis 2011, 12:59

Jaki olej masz wlany?,chodzi o lepkość.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Lis 2011, 13:21

10W 40 półsyntetyk Castrol był wlany - dolałem takiego samego tylko firmy Mobile.

O co chodzi z tą lepkością? ten z Castrola na bagnecie nie był całkiem czarny - mój brat ma w BMW sadzę według tego mojego...
SDRW
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 07 2007
Auto: Audi A4 B6 2,0 131KM benz.+LPG

27 Lis 2011, 16:35

O co chodzi z tą lepkością?!Tak przypuszczałem,że olej jest niewłaściwy :!: Do tego silnika masz lać 5W30( klasy VW 501.01/502.00).Polecam ci Mobil 1 5W30 o takich parametrach.Chodzi o to,że olej,który masz później dociera do węzłów tarcia,a ty masz tam kompensację ciśnieniową(hydrauliczną) luzów zaworowych,olej 5W30 będzie docierał szybciej.Ten olej,który masz może doprowadzić nawet do uszkodzenia głowicy ,po jakimś czasie oczywiście.Naturalnie teraz musisz użyć jakiegoś dobrego środka do przemycia silnika,najpewniejszy jest BISHOP ORIGINAL formuła 501,który nie spowoduje zapchania kanałów olejowych.Jeśli jednak na tym oleju nie jeździłeś zbyt długo,to taki zabieg jest zbyteczny.Wymień olej jak najszybciej,powinieneś dostrzec różnicę natychmiast. :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Manewr skrętu na skrzyżowaniu
    Manewr skrętu – kierowcy często nieprawidłowo wykonują ten manewr, nie dostosowują prędkości, nie biorą pod uwagę warunków pogodowych i zapominają o zatrzymaniu się, gdy skręt jest warunkowy. "Po pierwsze, przed ...

27 Lis 2011, 17:33

Ale taki olej miał poprzedni właściciel...

te auto nie jest już najmłodsze bo to roniczk 2000 .. nie wiem czy stać mnie na taki olej 5W 30...

ale dzięki za sugestię.. przemyślę to.
SDRW
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 07 2007
Auto: Audi A4 B6 2,0 131KM benz.+LPG

27 Lis 2011, 18:09

ja bym nic nie zmianiał został przy takim oleju jaki jest. a ten klekot ...poprostu trzeba się przyzwyczaić. nic nie stanie się silnikowi, w zimie może dłużej być słuchać klekot
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

27 Lis 2011, 20:14

Przy takim silniku, z tego roku,do tego benzynowym,klekot jest niedopuszczalny,słucham różnych silników z tych lat,żadnego klekotu nie słyszę,właściciele stosują oleje takie jednak,jakie zaleca producent,chyba ,że układ zaworowy wykazuje już symptomy zużycia,gdy będzie zimniej ,będzie jeszcze gorzej,wlałbym chociaż jakiś 5W40,który lepkość już przy 15 st.c ma mniejszą jak 10W.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Lis 2011, 20:24

Nie wiesz czy cie stac na olej 5W30, a kupiles A4 B6? Trzeba bylo kupic Lanosa to bys mogl nawet 15W40 lac za 10zl/litr z beczki.

Juz bez przesady zeby na oleju oszczedzac... najwazniejsza rzecz ktora chroni silnik.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

27 Lis 2011, 20:41

Racja,jak zwykle zresztą,to samo miałem napisać!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Lis 2011, 22:58

ja bym raczej sprawdził łańcuszek rozrządu ktury sie znajduje z tyłu głowicy, potrafi czaskać przez kilka sekund dopuki napinacz hydrauliczny napnie łańczuszek on jest krutki i łączy tylko dwa wałki rozrządu w głowicy prawdopodobnie bedzie do wymiany
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

27 Lis 2011, 23:22

Tylko ze ten silnik jest na pasku. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

27 Lis 2011, 23:33

W tym silniku jest i pasek rozrządu i łańcuszek z pionowym siłownikiem do zmian faz rozrządu.
Wymiana łańcuszka nic nie daje.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

28 Lis 2011, 19:05

Czimi napisał(a):,gdy będzie zimniej ,będzie jeszcze gorzej,wlałbym chociaż jakiś 5W40,który lepkość już przy 15 st.c


Samochód kupiłem za całą kasę którą miałem, a cała wymiana oleju trochę kosztuje.. nie to co dolewka...

poza tym na wiosnę jeszcze mnie czeka kosztowna wymiana oleju i filtra w automatycznej skrzyni Multitronic.

W środę skoczę z tym klekotem do fachowca - ciekawe co on na to powie - dam znać później na forum.
SDRW
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 07 2007
Auto: Audi A4 B6 2,0 131KM benz.+LPG