AUDI A4 B6 2,0 benzyna+LPG - klekot przy odpalaniu

28 Lis 2011, 19:31

Znaczy co, kupiles samochod i zamiast olej wymienic, to tylko dolales? A skad wiesz kiedy byl olej wymieniany i jego filtr?

Nie chce mi sie tego komentowac, rob jak uwazasz, ale potem sie nie dziw ze pojezdzisz rok czy dwa i bedziesz mial silnik do remontu, tutaj zaoszczedziles grosze, a potem sam zobaczysz ile wydasz.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

28 Lis 2011, 19:49

Czimi napisał(a):Znaczy co, kupiles samochod i zamiast olej wymienic, to tylko dolales? A skad wiesz kiedy byl olej wymieniany i jego filtr?


Jakby olej był dawno wymieniany, to były czarny, a tam jest w miarę OK jak sprawdzam bagnetem.
Tak czy nie?
SDRW
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 08 07 2007
Auto: Audi A4 B6 2,0 131KM benz.+LPG

28 Lis 2011, 20:32

Sa tacy co nie wymieniaja oleju nigdy, jezdza przez 5 lat, robiac 100-120k km i tylko dolewaja ubytki(nie mowie tutaj o autach co biora duzo oleju), mozesz zawsze sie stac jednym z nich, ale to przechodzilo w samochodach starszej generacji, w nowoczesnym silniku takie cos przyspieszy znaczaco zuzycie silnika. Mozna na forach o tym poczytac.

Generalnie olej wymieniasz co 15k km, ale nie rzadziej niz raz w roku, czyli jak w rok zrobiles 5k km, tez powinienes olej wymienic rowiez, dodatkow filtr oleju tez wymieniasz.

Czy sie bedziesz do tego stosowal, czy tez nie to juz twoja sprawa. Kupiles autko nowe, nie wiesz kiedy olej byl wymieniany, to jest to w twoim interesie zeby go wymienic, nikomu krzywdy nie wyrzadzisz jak tego nie zrobisz, co najwyzej potem zaplacisz za remont silnika.

A olej jak juz jest czarny - przepalony, to powinien byc dobre pare tys km wczesniej wymieniony, zanim sie przepalil.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

28 Lis 2011, 22:38

ja akurat wymieniałem kilka takich łańczuszkuw osobiscie i pomagało bo jak jest zalużny to trze o pokrywe zaworuw
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

29 Lip 2016, 18:34

Witam. Miałem ten sam problem przez rok warkot na zimnym ,różne diagnozy były u mechaników.problem był w zaworze odmy [czwórniku],który wymieniłem na nowy ,przewody podciśnienia też nowe, założyłem opaski na łączeniach i cisza przy odpalaniu .Wcześniej nawet po czterech godzinach miałem grzechotkę w silniku ,teraz po dwóch dniach odpalam auto i słychać tylko piękny szum silnika. :D :ok:
koń
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 21 12 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: audi a6 c5
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001