Hyundai i30 - źle zrobiony chip tuning

21 Sty 2019, 12:00

Witam Wszystkich! Jestem pierwszy raz na forum także proszę o wyrozumiałość jeśli pisze w nie właściwym miejscu. Mój problem polega na tym,że oddałem auto Hyundai I30 1.6 CRDI 110 KM z 2013 na chip tuning. Myślałem że może przybędzie maksymalnie 30KM a tu niespodzianka wyszło 163 KM i 305 Km. Obawiam się, silnik i pozostałe podzespoły samochodu mogą nie wytrzymać takiego obciążenia. Tym bardziej po tej usłudze wpada w duże wibracje, które rozchodzą się po całej kabinie podczas dodawania gazu z 3,4,5 biegu od 1800 obrotów. Wibracje odczuwalne są przez krótki czas ale są bardzo denerwują. Bardzo Was proszę o opinie co może być przyczyną tych wibracji i ogólną ocenę wykresu z hamowni drogowej. Czy Pan fachowiec trochę nie przesadził. Twierdzi, że wszystko jest ok. Dziękuję!
Slawek1990
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Sty 2019, 23:47

A Twój i30 ma dwumasę? O silnik bym się nie martwił bardziej o napęd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11187
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Sty 2019, 00:03

Całe szczęście nie posiada dwumasy. A jak myślisz? Co może się stać? Ogólnie jeżdżę już tak od marca 2018 i z autem kompletnie nic sie nie dzieje tylko te wibracje i buczenie jest bardzo denerwujące.
Slawek1990
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2019, 22:03

A masz wykres sprzed moda? Pytam bo możliwe że nm zbyt szybko narasta i jest problem ze sprzęgłem którego tarcza posiada tłumiki drgań. (O ile posiada). Pogrzebałem w necie to nm jest norma a mocy masz sporo więcej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11187
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Sty 2019, 23:19

Dzięki kolego za zainteresowanie się tematem. Niestett nie mam wykresu przed moda. Bardzo ciekawe co napisałeś o tym sprzęgle.
Slawek1990
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2019, 23:54

Tak naprawdę pomiar serii powinien być podstawą gdyż jest to odnośnik. Musisz się dowiedzieć o tarcze sprzęgła bo jeżeli mają tłumiki drgań to potraktowanie ich dużym nm z miejsca może powodować takie objawy. Niestety małe silniki uwodzą szybkością i wielkością nm ale już nie koniecznie jego długością :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11187
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Caddy 4MOTION
    Volkswagen Caddy z napędem na cztery koła oferowany jest od 2009 roku. W 2010 roku marka zaprezentowała nową wersję tego najbardziej popularnego samochodu dostawczego Volkswagena w Polsce. Samochód został udoskonalony ...
    Samochody Lexusa pracują na lotnisku
    Naprawdę wygodne auto potrafi sprawić, że nawet długa podróż na czterech kołach jest równie komfortowa, co krótki lot samolotem. Czasami jednak trzeba skorzystać z możliwości silnika odrzutowego. Ale ...

09 Lip 2020, 23:19

Witam, właśnie dzisiaj zainteresowałem się chip tuningiem, posiadam hyundai z silnikiem 1.4, powiedz mi, opłaca się robić taki tuning i czy jest spora różnica w dynamice? ewentualnie polecicie jakiś warsztat w małopolskim? Dzięki i pozdrawiam.
macmaz16
Obserwowany
 
Posty: 2

09 Lip 2020, 23:22

Na jednej stronie piszą że z 90 robi się 105 (220Nm - 251Nm)
Na drugiej piszą że z 90 robi się 125 (220Nm - 290Nm)
macmaz16
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Lip 2020, 21:51

Jeśli jest to silnik wolnossący, to chiptuning nie ma jakiegokolwiek sensu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14214
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004