Hyundai i30 - źle zrobiony chip tuning

21 Sty 2019, 11:00

Witam Wszystkich! Jestem pierwszy raz na forum także proszę o wyrozumiałość jeśli pisze w nie właściwym miejscu. Mój problem polega na tym,że oddałem auto Hyundai I30 1.6 CRDI 110 KM z 2013 na chip tuning. Myślałem że może przybędzie maksymalnie 30KM a tu niespodzianka wyszło 163 KM i 305 Km. Obawiam się, silnik i pozostałe podzespoły samochodu mogą nie wytrzymać takiego obciążenia. Tym bardziej po tej usłudze wpada w duże wibracje, które rozchodzą się po całej kabinie podczas dodawania gazu z 3,4,5 biegu od 1800 obrotów. Wibracje odczuwalne są przez krótki czas ale są bardzo denerwują. Bardzo Was proszę o opinie co może być przyczyną tych wibracji i ogólną ocenę wykresu z hamowni drogowej. Czy Pan fachowiec trochę nie przesadził. Twierdzi, że wszystko jest ok. Dziękuję!
Slawek1990
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Sty 2019, 22:47

A Twój i30 ma dwumasę? O silnik bym się nie martwił bardziej o napęd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Sty 2019, 23:03

Całe szczęście nie posiada dwumasy. A jak myślisz? Co może się stać? Ogólnie jeżdżę już tak od marca 2018 i z autem kompletnie nic sie nie dzieje tylko te wibracje i buczenie jest bardzo denerwujące.
Slawek1990
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2019, 21:03

A masz wykres sprzed moda? Pytam bo możliwe że nm zbyt szybko narasta i jest problem ze sprzęgłem którego tarcza posiada tłumiki drgań. (O ile posiada). Pogrzebałem w necie to nm jest norma a mocy masz sporo więcej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Sty 2019, 22:19

Dzięki kolego za zainteresowanie się tematem. Niestett nie mam wykresu przed moda. Bardzo ciekawe co napisałeś o tym sprzęgle.
Slawek1990
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sty 2019, 22:54

Tak naprawdę pomiar serii powinien być podstawą gdyż jest to odnośnik. Musisz się dowiedzieć o tarcze sprzęgła bo jeżeli mają tłumiki drgań to potraktowanie ich dużym nm z miejsca może powodować takie objawy. Niestety małe silniki uwodzą szybkością i wielkością nm ale już nie koniecznie jego długością :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2020, 22:19

Witam, właśnie dzisiaj zainteresowałem się chip tuningiem, posiadam hyundai z silnikiem 1.4, powiedz mi, opłaca się robić taki tuning i czy jest spora różnica w dynamice? ewentualnie polecicie jakiś warsztat w małopolskim? Dzięki i pozdrawiam.
macmaz16
Obserwowany
 
Posty: 2

09 Lip 2020, 22:22

Na jednej stronie piszą że z 90 robi się 105 (220Nm - 251Nm)
Na drugiej piszą że z 90 robi się 125 (220Nm - 290Nm)
macmaz16
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Lip 2020, 20:51

Jeśli jest to silnik wolnossący, to chiptuning nie ma jakiegokolwiek sensu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004