Hyundai NEXO - samochód nowej generacji zasilany ogniwami wodorowymi

Hyundai NEXO - samochód nowej generacji zasilany ogniwami wodorowymi

11 Sty 2018, 14:47

Podczas targów elektroniki konsumenckiej CES 2018 w Las Vegas Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model NEXO zasilany ogniwami paliwowymi. NEXO jest technologiczną wizytówką w rozbudowanym portfolio ekologicznych modeli Hyundaia i stanowi jednocześnie kolejny krok w dążeniu marki do oferowania Klientom najbardziej zróżnicowanej gamy modeli typu CUV.
ImageNEXO doskonale wpisuje się w plan dynamicznego rozwoju aut niskoemisyjnych, zgodnie z którym do 2025 roku koncern Hyundai Motor Group wprowadzi do globalnej sprzedaży aż 18 ekologicznych modeli.

Samochód został wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania bezpieczeństwa, poszerzające jego potencjał autonomicznej jazdy.

Hyundai to pierwszy producent, który zastosował w swoim modelu system monitorowania martwego pola dookoła samochodu - Blind-spot View Monitor (BVM). Rozwiązanie to pomaga kierowcy obserwować, podczas zmiany pasa ruchu w dowolnym kierunku, otoczenie po bokach i z tyłu pojazdu, wyświetlając obraz z zainstalowanych tam kamer.
ImageW NEXO pojawił się także, nowy dla marki Hyundai, system Lane Following Assist (LFA), dzięki któremu pojazd pozostaje centralnie na pasie ruchu. System działa od 0 do ~145km/h (90 mil/h), zarówno na autostradach, jak i w mieście. Może on współpracować ze wspomagającym jazdę po autostradzie systemem HDA, wykorzystującym dane z map oraz czujników, który w razie potrzeby dostosuje także prędkość do obowiązujących na danym terenie ograniczeń.

Z kolei system zdalnego parkowania – Remote Smart Parking Assist (RSPA) umożliwia zaparkowanie lub wyjazd z miejsca postoju, niezależnie czy kierowca znajduje się wewnątrz, czy na zewnątrz pojazdu. Uruchamiany za pomocą jednego przycisku, pozwala na pewne i prawidłowe zaparkowanie samochodu, zwłaszcza w trudnych warunkach.

"Energia pozyskiwana z wodoru to nasza przyszłość. Hyundai stał się liderem w wykorzystaniu technologii wodorowych oferując model ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell) – pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód zasilany wodorem” powiedział Dr Woong-chul Yang, Wiceprezes Hyundai Motor Company. "Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować model z wodorowymi ogniwami paliwowymi drugiej generacji, stanowiący jednocześnie kumulację najnowszych technologii" dodał.
ImageNEXO to drugi, seryjny model z ogniwami paliwowymi marki Hyundai, który na wybranych rynkach będzie dostępny jeszcze na początku tego roku. Szacowny zasięg auta to 800 km, czyli prawie 200 km więcej, niż w poprzednim modelu.

Przy projektowaniu samochodu uwzględniono jego użytkowanie w skrajnych temperaturach. Przeprowadzone testy udowodniły, że uruchomienie auta jest możliwe nawet w temperaturze około -29°C. Doskonale sprawdza się także system chłodzenia działający w temperaturze do około 49°C.

Charakterystyka pojazdu:
- niższa waga
- dopracowany stosunek mocy do wagi
- lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h
- większa przestrzeń wewnątrz kabiny

NEXO vs. ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell):
- zbiornik oraz baterie modelu NEXO mają większą moc
- silnik NEXO jest lżejszy
- ulepszone zbiorniki na wodór (czas tankowania < 5 min)

Udoskonalenie napędu:
- silnik NEXO jest lżejszy i mniejszy, zabiera mniej miejsca w porównaniu z poprzednikiem
- większa wydajność ogniw
- integracja modułów baterii

Prowadzenie:
- szczytowy moment przyspieszenia zwiększony o 25% w porównaniu z modelem ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV)
- NEXO przyspiesza do 100 km/h 20% szybciej niż ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV)
- większy moment obrotowy

Dane techniczne NEXO:
Długość: 467 cm
Szerokość: 186 cm
Wysokość: 163 cm
Rozstaw osi: 279 cm
Moc: 135 kW
Ogniwa paliwowe: 95 kW
Bateria: 40 kW
Motor: 120 kW
od 0 do 100 km/h : 9.5 sek.
Szacowany zasięg*: 800 km

źródło: * w oparciu o testy NEDC, Hyundai Motor Poland
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2367
Zdjęcia: 8441
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody terenowe - do połowy lat 70 Samochody terenowe - do połowy lat 70
    Historia pojazdów mogących poruszać się w trudnych warunkach drogowych, czy wręcz po bezdrożach, jest tak stara, jak same wehikuły napędzane silnikami, takimi czy innymi. Pierwsze „samojazdy” – jak ...
    BMW Concept serii 5 Gran Turismo 2009 BMW Concept serii 5 Gran Turismo 2009
    BMW Concept serii 5 Gran Turismo łączy w sobie elegancję, przestronność i adaptacyjność. Atrybuty typowe dla prestiżowego sedana, nowoczesnego i wszechstronnego auta typu SAV (Sports Activity Vehicle) oraz klasycznego Gran ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Targi AutoSalon, bass i tuning
      Targi AutoSalon i AutoSerwis
      Autosacrum 2008
      Autosacrum 2009