Hyundai Santa Fe I problem z odpalaniem na mrozie - Stag 300

20 Gru 2009, 15:25

Witam
Jak w temacie Hyundai Santa Fe z instalacja sekwencyjną Stag 300. Założona w czerwcu 2009.
Problem polega na tym, że jak się zaczęły mrozy czyli ok -15C to samochód nie odpala.
Oczywiście pierwszym etapem jest rozruch na benzynie, ale można o tym zapomnieć więc wymusiłem odpalanie z gazu lecz tez nic. Mimo to ta "zabawa" przyciskiem od centralki gazu uruchomiła auto po pewnym czasie na benzynie potem normalnie przy odpowiedniej temp. silnika przełączyło na gaz. Dziś znów ten sam problem i zabawa z centralką - odpalił, lecz już na gaz nie przerzuca i co dziwne pokazuje ona diodami że jest zbiornik gazowy pełny (w rzeczywistości jest z 10 l) a jednocześnie jedna z nich miga sygnalizując że nie ma gazu.
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
mataszi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Wrocław

21 Gru 2009, 00:21

Przy temperaturze zewnętrznej -15 awaryjne odpalanie z gazu może być nieskuteczne. Należałoby znaleźć przyczynę, dlaczego auto nie odpala na benzynie.
Co do przyczyny nie przełączania na gaz i błędnego pokazywania ilości paliwa to wyglada na rozprogramowany komputer. Można to jednak stwierdzić dopiero po podłączeniu do laptopa.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

21 Gru 2009, 12:37

Ok dziękuje. A czy jest możliwość że właśnie dlatego nie odpala na benzynie? I przy okazji zapytam czy duża jest różnica między Valtekami 3 om (czerwonymi) a Matrixami? Czy spala mniej gazu?
Pozdrawiam
mataszi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Wrocław

21 Gru 2009, 22:25

Rozprogramowanie komputera nie powinno wpłynąć na odpalanie na benzynie więc nie tu szukałbym przyczyny. Duża jest różnica niędzy valtecami, a matrixami. Matrix jest dokładniejszy (lepsze spalanie), wydajniejszy (większa moc) i trwalszy (jeśli jest zamontowany w odpowiedniej pocycji).
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Polak w czołówce Toyota Gazoo Racing Trophy
    Maciej Dreszer zajmuje piąte miejsce w Toyota Gazoo Racing Trophy na półmetku sezonu. W wyjątkowym pucharze dla kierowców wyścigowych i rajdowych Toyot GT86 pula nagród wynosi 80 tys. euro. Toyota od ...