Ile ma być płynu do wspomagania kierownicy?

16 Gru 2011, 17:48

jaki powinien byc prawidlowy poziom plynu do wspomagania kierownicy?
wg instrukcji na zimnym musi byc ponizej max ale nie pisze jasno
ja widze ze na zimnym i cieplym mam grubo ponad max wlane
wiec co mam skrzykawką odsączac? czy zostawic jak wspomaganie dziala?
jak odleje tego plynu to bedzie lepiej dzialac?
volvo s40 96r
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

16 Gru 2011, 19:06

Jak działa wspomaganie to zostaw i nic nie odlewaj.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Gru 2011, 17:53

a jesli mechanicy rozbierali magiel, maglownice to musieli spuścic a potem napelnic uklad wspomagania?
to mi musieli prawdopodobnie za duzo wlac
wg instrukcji stanowczo pisze ze poziom plynu na zimnym silniku nie powinien byc powyzej znaku max
ja spr
za bardzo nie wiem jaki jest bo plyn jest przezroczysty jak woda
ale na mój gust jest grubo ponad max plyn przykrywa calą podzialke bagnetową
a wspomaganie dziala
a czy to normalne ze jak krece kierownicą to slychac wspomaganie a jak dam do oporu to dosyc głośno piszczy?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

17 Gru 2011, 21:06

piotrauto napisał(a):wg instrukcji stanowczo pisze ze poziom plynu na zimnym silniku nie powinien byc powyzej znaku max


Tak jak przytoczyłeś instrukcje pisze przecie że powinien być , a nie że musi być . Odpręż się , to nie apteka.

piotrauto napisał(a):a jak dam do oporu to dosyc głośno piszczy?


Co piszczy ? Naciągnięcie paska klinowego kolega sprawdzał ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2011, 09:46

raczej pisze ze musi byc, pocos ta podzialka jest? jak olej przeleje to glowica pójdzie jak chlodniczy przele moze pujść korek wiec nie moze byc ponad max to chyba ze wspomaganiem jest tak samo?

nie pasek, raczej slychac pompe tz mam wrazenia ze pompa wspomagania dziala jedynie kiedy krece kierownica jak puszcze to tego dźwięku niema a przy max wychyleniach slychac ją wyraźnie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

18 Gru 2011, 11:31

piotrauto napisał(a):raczej pisze ze musi byc, pocos ta podzialka jest? jak olej przeleje to glowica pójdzie jak chlodniczy przele moze pujść korek wiec nie moze byc ponad max to chyba ze wspomaganiem jest tak samo?

nie pasek, raczej slychac pompe tz mam wrazenia ze pompa wspomagania dziala jedynie kiedy krece kierownica jak puszcze to tego dźwięku niema a przy max wychyleniach slychac ją wyraźnie


Mimo że jesteś /stałym forumowiczem/ i ponad trzy lata na tym forum samochodowym Twoja wiedza na temat samochodów,silników itp. jest naprawdę powalająca.O błędach w pisowni chyba nie ma co wspominać.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Filmy szpiegowskie Toyoty Supry z toru Nürburgring
    Szpiegowski film z testów Toyoty Supry na torze Nurburgring. Tył auta przypomina koncepcyjny supersamochód Toyota FT-1. Premiera flagowego auta sportowego Toyoty jest przewidywana na 2018 r., rok po debiucie ...

19 Gru 2011, 09:19

ok przepraszam i ponawiam temat
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

19 Gru 2011, 23:41

piotrauto napisał(a):jaki powinien byc prawidlowy poziom plynu do wspomagania kierownicy?
wg instrukcji na zimnym musi byc ponizej max

Odpowiedziałeś sobie w pierwszym poście więc o co chodzi?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

20 Gru 2011, 15:34

to co odsączac sktrzykawką?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

20 Gru 2011, 19:17

Odsącz /sktrzykawką/ i będziesz miał jeden problem z głowy.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

20 Gru 2011, 19:42

Jest na pisane czarno na białym w instrukcji to po kiego to durne pytanie jeszcze druga sprawa to jak nie kręcisz kierownicą to wspomaganie nie działa bo niby co miało by wspomagać????? z kolei przy max. skręcie pompa pracuje na max. obr i dlatego ją słychać.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

22 Gru 2011, 11:21

no wspomaganie hamulców dziala caly czas
a skąd auto wie czy krece czy nie? przeciez pompa wspomagania kreci sie chyba caly czas?
nie kumam dlaczego nie moze przekraczac poziom max an zimnym
u mnie sporo przekracza i juz tak dlugo jezdze
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

22 Gru 2011, 15:29

piotrauto napisał(a):no wspomaganie hamulców dziala caly czas
a skąd auto wie czy krece czy nie? przeciez pompa wspomagania kreci sie chyba caly czas?
:shock:
Ciekawe czy o jakiejkolwiek dziedzinie masz jakiekolwiek pojęcie ?
Może bijesz jakiś rekord w nabijaniu bezsensownych postów ? :mrgreen:
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

23 Gru 2011, 14:02

co masz do mnie?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

23 Gru 2011, 19:13

Pewno to, że zakładasz dziesiątki durnowatych tematów a piszesz jeszcze więcej tak samo durnowatych postów w których zadajesz pytania na poziomie 10 letniego dziecka.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001