Przekręcona kierownica i ściąganie w prawo

06 Gru 2011, 22:05

Mam problem. Przed zmianą opon na zimowe wszystko było ok. Po zmianie z letnich na zimowe (felgi te same) kierownica jest skręcona o ok 10-15 stopni w lewo i zaczęło ściągać na prawo i jest to silne ściąganie, po puszczeniu kierownicy momentalnie jestem na poboczu. Z przodu mam kierunkowe opony a z tyłu inne niekierunkowe. Przy zmianie opon po poprzedniej zimie na letnie miałem to samo. Na skrzywioną kierownicę pomogło ustawienie zbieżności ale na ściąganie już nie. Na ściąganie pomogło zamienienie prawego koła z lewym na przodzie. Teoretycznie mógłbym tak ustawiać zbieżność co zmianę opon i kombinować z przemienianiem kół prawo lewo ale nie o to przecież chodzi. Trzeba zlikwidować przyczynę. Podpowiedzcie co jest grane. 2 razy w roku mam ten sam problem. Dodam że przy zmianie pól roku temu z zimowych na letnie założyłem całkiem nowe nokiany na cztery koła. Zawsze jestem przy wymianie kół i koła są dobrze wyważone.
roobertt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Gru 2011, 22:59

roobertt napisał(a): Na ściąganie pomogło zamienienie prawego koła z lewym na przodzie.

To myśle ze chyba wiesz co jest przyczyną ściagania..... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Gru 2011, 11:00

zbieżność do kontroli :)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

07 Gru 2011, 19:49

no ale przecież to jest chore żeby zamieniać koła, co z tą felgą może być nie tak? ustawianie zbieżności za każdym razem jak zmieniam opony jest też chore. Przecież przed wjazdem na wulkanizacje auto jechało prosto.
roobertt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2001

08 Gru 2011, 17:42

HARIBO napisał(a):zbieżność do kontroli :)

Zbiezność nie ma wpływu na ściaganie...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

03 Sty 2012, 06:45

Może być uszkodzona (skrzywiona) felga.
fescort_xr3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Słupsk

03 Sty 2012, 13:25

Miałem tak w Astrze. Po remoncie zawieszenia pojechałem na ustawienie podwozia na SKP. Pół dnia się koleś męczył, Wg. zaleceń producenta auta ustawił wszystko co mógł na tip-top! Auto ściągało.
Po kilku godzinach przełożył koła z tyłu na przód. Jak ręką odjął. To były opony zimowe. Nie dotrwały do wiosny- rozleciały się i musiałem wymienić przedwcześnie na letnie.

Kolego masz opony zimowe do wyrzucenia. Skoro na nowych Nokianach miałeś dobrze, a po wymianie na zimówki tak się dzieje- do kosze je.
Jedź na SKP i niech ci ustawią podwozie wg. zaleceń producenta samochodu. Weź ze sobą te drugie opony. Po ustawieniu wg danych dla twojego auta jazda próbna. Oczywiście dopilnuj, żeby ciśnienia w kołach najpierw sprawdzili. Po ustawieniu wszystkiego jak na zimowych będzie ściągać załóż opony letnie i sprawdź. Jestem pewien, że będzie prowadzić się dobrze.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.
karola44-81
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Połaniec

03 Sty 2012, 23:08

Sądzicie ze do tej pory czekał na wasze rady.... :?: :?: :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014