Instalacja LPG Seat Cordoba

13 Sty 2018, 20:35

Witam. Jest to moja pierwsza styczność z zasilaniem samochodu LPG. Posiadam Seata Cordobe I z 99r. Silnik 1.4 8v 60KM. Samochód pomimo wieku jest dobrze utrzymany, cały czas w bliskiej rodzinie od momentu kupna, także trupem nie jest. Rozważam zainstalowanie LPG, wiem że opłacalność inwestycji zależy od przebiegów - te są różne, więc tutaj chciałem się skupić na kwestii czysto mechanicznej i eksploatacyjnej.
Czy silnik ten jest polecany pod LPG? Chodzi mi czy jakieś jego części bedą się zdecydowanie szybciej zużywały itp itd. Wydaje mi się, że jest to prosta kostrukcja więc nie powinno być problemów. Jak wygląda kwestia spalania? Ile % wiecej spali LPG od benzyny, lub konkretne wartości. Może są tutaj ludzie, którzy mieli stycznośc z tym silnikiem. Kwestia osiągów, czy spadek i tak miałej mocy jest zauważalny? Ile wynosi koszt zamontowania takiej instalacji? Jakość podzespołów wiadmo, żeby była odpowiednia. Z góry dziękuję za pomoc :)
pRk
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Paliwo: Benzyna

14 Sty 2018, 18:44

Nie ma czegoś takiego jak polecany silnik do gazu, przy spełnieniu 3 warunków jakim jest odpowiedni dobór komponentów, nie nagany montaż oraz odpowiednia regulacja 99% silników nadaję się do zagazowania. Jeżeli chodzi o twój silnik śmiało można zakładać instalację do niego. Jeżeli chodzi o zużywanie się części silnika to na pewno trzeba dbać o układ zapłonowy czyli świece przewody kopułka palec muszą być w dobrej kondycji. Na sekwencyjnej instalacji spadek mocy jest tak mały że jest praktycznie niezauważalny dla użytkownika samochodu. Jeżeli chodzi o spalanie 20-25% więcej niż PB
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Sty 2018, 12:24

Zapytam teraz o oplacalnosc inwestycji w LPG. Koszt 2-2,5k zł. Przebiegi roczne 10-12k km. Samochód będę używał co najmniej 2 lata ile dokładnie, nie wiem może 3 może 4 lata. Jeżeli nic się nie będzie dziać to zmiana wyniknie z chęci jeżdżenia czymś lepszym i wygodniejszy. Przy takich założeniach warto w ogóle interesować się LPG?
pRk
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Paliwo: Benzyna

22 Sty 2018, 20:44

Szybka kalkulacja Instalacja LPG Seat Cordoba
Wniosek jest prosty im więcej jeździsz tym więcej oszczędzasz.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Sty 2018, 19:04

Tylko weź pod uwagę, że jak się zdecydujesz na montaż LPG to Twoje zakładane przebiegi z pewnością wzrosną. Bo koszty będą dużo mniejsze niż dotychczas. I jakiej instalacji być nie wybrał, pamiętaj że dużo zależało będzie od montażysty. Jak to wszystko wystroi. Po drugie jak już raz zdecydujesz się na LPG to przy kolejnym aucie nie będziesz zbyt długo czekał z decyzją o montażu.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

31 Sty 2018, 23:23

Ja Ci mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że jakiś czas temu sam montowałem instalację do drugiego auta. Kminiłem sporo ale finalnie się zdecydowałem. Zrobiłem już ponad 30 tys km i jestem zadowolony z efektu. Spadków mocy nie odczuwam żadnych, serwis instalacji jest. Silnik pracuje ekonomicznie, też nic się nie dzieje. Opłacalność? Moim zdaniem jest, bo inwestujesz raz, a potem oszczędzasz i tyle. lpg jest prawie dwa razy tańsze od pb, a spalanie nie wiele większe. Kalkulatorem spalania wyliczysz co i jak.. Moja rada - znajdź dobrego gazownika i będzie git. u mnie poszła instalacja Brc Kit Alba.
Fleri
Nowicjusz
 
Posty: 17
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo!
    Kierowcy próbują wszystkich sposobów, aby oszczędzić na paliwie. Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając ...
    Lexus RX 450h - duży luksusowy SUV
    RX 450h to duży luksusowy SUV o długości 4,89 m z napędem hybrydowym o mocy 313 KM, który przyspiesza do setki w 7,7 s. Zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 7,6 l/100 KM. Testerzy Consumer Reports uzyskali średni wynik ...

01 Lut 2018, 19:22

Jest to prosty silnik w montażu, nie ma co przepłacać za "lepsze" instalacje włoskie (które na dzień dzisiejszy nie są w niczym lepsze od polskich producentów). Optymalnym wyborem jest sterownik zenit,nevo wtryskiwacze hercules blue odpowiedni montaż i strojenie i będzie śmigać aż miło.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lut 2018, 13:56

Generalnie rynek teraz jest już taki, że nie ma złych instalacji i praktycznie każdy silnik nadaje się do zagazowania, kwestia tylko doboru dobrego instalatora. Jedno jest pewne, nie ma co oszczędzać na instalacji, dzięki temu będziesz mieć większą pewność, że system będzie bezawaryjny. Ja u siebie mam instalację landirenzo i mogę Ci ją polecić.
czarekj88
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Audi A6 2.4 V6 2007r

06 Lut 2018, 20:56

Ja też śmiało mogę polecić instalację landirenzo, która zatrzymała się technologicznie 10lat temu i jej przestarzałe sterowniki oraz wtryskiwacze gazowe med które nie wytrzymują 50tys km i są bardzo drogie później w wymianie. Mówiąc krótko zastanów się 2x zanim wybierzesz odpowiednią instalację.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Lut 2018, 10:05

ja od razu powiem że warto, przy tych cenach paliwa zwrot kosztów masz jeszcze szybciej a oszczędności są spore, wystarczy spojrzeć na te kalkulacje, mam polską optimę i każdemu niezdecydowanemu polecam jazdę na lpg
ktosia13
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 02 2001
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: skoda octavia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009