Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Porównywanie VW-gena do BMW czy Mercedesów?! a czemu nie?!Jaguarowi trochę brakuje do nich,ten kot nie ryczy, ale miauczy
bolchazy napisał(a):Trochę tu padło nieścisłości, przesądów i mitów, więc wcisnę swoje 5 groszy, jako że mam przyjemność jeździć tym autem od prawie trzech lat.
Auto mam od nowości, w ramach leasingu, zatem wszystkie naprawy muszę dokonywać w ASO. Koszt tego jest znaczny, pierwszy przegląd kosztował 1.500, drugi ponad 2.000, trzeci znów ok 1.500 zł. A chodzi tylko o wymiany oleju, filtrów itp. Koszt części zamiennych jest wysoki, podobnie godzina pracy mechanika. Potwierdzam jednak, bo sam robiłem rozeznanie, że części z Fordów pasują (nie tylko z Mondeo, chociaż z tego modelu wzięto jest najwięcej).
Potwierdzam negatywne opinie dotyczące jakości diesla 2.0. Po przejechaniu 45 tys km wysiadło mi koło dwumasowe, wtedy też okazało się, że wraz z całym sprzęgłem jest wyłączone z gwarancji. Koszt wymiany 6 tys zł. Koło jest do sprowadzenia, koszt naprawy można obniżyć do 3.000 zł, ale to i tak bardzo dużo. Oprócz koła dwumasowego psują się podobno wtryskiwacze (u mnie na razie ok, ale mam dopiero 55 tys przejechane).
Z innych napraw - u mnie psuły się ksenony - najpierw wysiadł czujnik żyroskopowy, zaraz potem wysiadł silniczek ksenona, przez co nie poziomował się właściwie. Dużym plusem jest jednak objęcie gwarancją żarówek ksenonowych - wymiana jednej w ASO kosztuje normalnie 1.000 zl (!). U mnie po dwóch latach spaliły się obie.
Do lepszych stron silnika zaliczyć trzeba dynamikę jazdy - auto świetnie przyspiesza, 340 Nm maksymalnego momentu wciska w fotel. Auto świetnie trzyma się drogi, w zakręty można wchodzić na pełnej prędkości, nieźle działają układy stabilizujące. Trzeba tylko przyzwyczaić się do słabiej reagujących hamulców - słyszałem o przykrych hamowaniach na zderzakach poprzedzających samochodów
Jazda 200 km/h nie stanowi problemu, nie jest też męcząca. W lecie zrobiłem trasę z Krakowa do Berlina w 4 godziny, przy średnim spalaniu poniżej 10 l/100 km.
I jeszcze coś o luksusie, z którym kojarzy się marka - myślę, że jeśli ktoś spodziewa się tego po X-Typie, to... się rozczaruje. Auto w środku wygląda bardzo schludnie, klasy dodają beże i wstawki z drewna (pod warunkiem posiadania wersji luxury, w wersji niższej zamiast drewna jest plastik). Widać jednak dużo części z Fordów - dźwignia zmiany biegów, stacyjka, kluczyk, dźwigienki świateł, wycieraczek itp., co obniża efekt. Poza tym skóra nie jest prawdziwa tylko sztuczna, co jest od razu zauważalne.
Ogólnie widać trochę taniochy, ale nawet jeśli, to jest to taniocha w dobrym guście.
Podsumowując - jestem bardzo zadowolony z tego auta i choć gwarancja skończy się w marcu, jeszcze trochę nim pojeżdżę. Trzeba jednak mieć świadomość, że prawdziwe Jaguary obecnie zaczynają się od lepszych wersji XF, a kwintesencja smaku to XJ. Nie ma niestety do nich porównania.
JerzyB333 napisał(a):pokazales ta wypowiedzia to ze choc auto moze byc tanie w zakupie(xtype uzywany taki wlasnie jest) to jego eksploatacja moze pożreć budzet miesieczny "małego lansiarza" niestety zeby tego uniknac trzeba wybierac egzemplarze najdrozsze lub prawie najdorzsze, co zawsze zmniejszy ryzyko.
i zeby zachowac klimat forum: zawsze mozna kupic e36, ktore ma wielowahacz z tylu i design lepszy niz ten caly fordo-jag
bolchazy napisał(a):
Co do Twojej ostatniej uwagi - u mnie wybór tego auta był wypadkową miłości do marki i chęci kupna nowego samochodu. Skoro do tego doszła bardzo dobra cena (poniżej 100 tys, a zatem taniej od Mondeo z podobnym wyposażeniem) nie wahałem się ani chwili, szczególnie że od samego początku zakochałem się w wyglądzie tego auta.
Ale zostałem (tylko odrobinę) sprowadzony na ziemię, stąd taki niejednoznaczny ton mojej oceny.
Baza z danymi technicznymi samochodów marki JAGUAR. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne JAGUAR