Jak odpowiednio dobrac to ET - opony 175/80R14

18 Wrz 2012, 12:57

Hejka:) Chcialabym sobie zakupic felgi do autka :) i wszystko jest ok bo znam wlasciwe parametry tzn wielkosc ,srednice otworu centrujacego rozstaw srub ,i grubosc (choc tu bede miec tez pytanie: jedyne w sumie co pozostawia wiele watpliwosci to tzw ET znalazlam:) na alle.:) felgi z odpowiednimi parametrami tylko ,ze roznily sie ta gruboscia i tym ET i teraz nie wiem jak odpowiednio dobrac to ET i grubosc ,chce miec oponki 175 na 80 na 14,pomozecie mi dobrac to ET i grubosc jakos:))?bo tutaj juz sie jakos gubie:))) dzieki wielki wszystkim za pomoc.a
yecur
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 04 2006
Auto: honda
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

18 Wrz 2012, 14:34

Grubość ?? Czyli szerokość felgi ?? 5,5 " ..
ET - nominalne lub zbliżone - ten parametr jest podawany w mm więc kilka mm w lewo lub w prawo nie powoduje żadnych problemów ..
Wszystko o felgach i oponach masz tu ..
rozmiary/
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

18 Wrz 2012, 15:02

Wielkie dzieki:) .LWasnie wiekszosc tych felg to 6 ,czyli parametr max:) jak nie bedzie 5,5 to chyba sprobuje takowe zakupic.Jestem dziewczyna wiec sie dopiero zaczynam uczyc tego:) ,ale juz sie troche orientuje .Dzieki za pomoc :)
yecur
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 04 2006
Auto: honda
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

18 Wrz 2012, 16:17

0,5 cala na szerokości felgi to także niewiele - 1,27 cm .. Da sie wytrzymać..
Zobacz na felach co sa na aucie jakie maja ET - jest wybite ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

19 Wrz 2012, 21:55

ET - nominalne lub zbliżone - ten parametr jest podawany w mm więc kilka mm w lewo lub w prawo nie powoduje żadnych problemów

Kolego Moderatorze nie zgodzę sie z tym jak i wiele osób z branży
ET ustala konstruktor dla danego typu modelu auta :!:
pare mm w niewłasciwa stronę ... może skonczyć sie toczeniem felgi przez zacisk jak bedzie koło założone przez bezmózgowca , jak jeszcze zmienimy szerokość to można podtoczyć amortyzator,
więc nieznajacym raczej proponowałbym trzymać się tabel doboru do marki i modelu auta :roll:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2012, 11:10

sympatyk napisał(a):Kolego Moderatorze

W temacie piszę jako user - opieka nad forum nie ma tu nic do rzeczy ..
Po kilku latach na forach motoryzacyjnych i 30-tu za kierownica pierwszy raz spotykam się ze stanowczym odradzaniem zmiany felg na inne ze szczególną dbałością o ET .. Oczywiście masz sporo racji - tak producent ustala parametry techniczne, aby zapewnić max bezpieczeństwa, komfortu itp ..
To w takim razie co z tuningowaniem aut - jak to widzisz ?? Bo pierwsza rzecz wymieniana w autach to felgi i to na skrajnie małe ET ..
Nikt nie mówi, że pierwsze lepsze felgi można założyć do każdego auta, ale zapas na ET zawsze jest i felgi z ET49 czy ET46 są całkiem zamienne ..
A z ocieraniem o zacisk to więcej wspólnego widziałbym w średnicy felgi - za mała może nie pasować - tu OK ...
Pozdro ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford Focus - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku tego modelu najniższym spalaniem charakteryzuje się silnik Diesla 1.5 TDCi ECOnetic o mocy 105 KM. Producent deklaruje, że średnie zapotrzebowanie na olej napędowy jednostki to 3,4 l/100 km (w mieście: 3,8 l/100, ...

20 Wrz 2012, 15:11

przy hamulcach bebnowych była wieksza dowolność, bywa że felga do tyłu spasuje z przodu o zacisk może ocierać , bywa że fabryka zmienia w modelu hamulce przy róznych pojemnościach
silnika
jeśli ktos tuninguje auto to poza zderzakami, błotnikami
to czesto ingeruje w konstrukcje zawieszenia ,hamulcy silnika, napedu auta zatem bierze na siebie skutecznosć zmian
musze kończyć bo przerwa reklamowa :angry:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna