Jak odpowiednio dobrac to ET - opony 175/80R14

18 Wrz 2012, 12:57

Hejka:) Chcialabym sobie zakupic felgi do autka :) i wszystko jest ok bo znam wlasciwe parametry tzn wielkosc ,srednice otworu centrujacego rozstaw srub ,i grubosc (choc tu bede miec tez pytanie: jedyne w sumie co pozostawia wiele watpliwosci to tzw ET znalazlam:) na alle.:) felgi z odpowiednimi parametrami tylko ,ze roznily sie ta gruboscia i tym ET i teraz nie wiem jak odpowiednio dobrac to ET i grubosc ,chce miec oponki 175 na 80 na 14,pomozecie mi dobrac to ET i grubosc jakos:))?bo tutaj juz sie jakos gubie:))) dzieki wielki wszystkim za pomoc.a
yecur
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 04 2006
Auto: honda
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

18 Wrz 2012, 14:34

Grubość ?? Czyli szerokość felgi ?? 5,5 " ..
ET - nominalne lub zbliżone - ten parametr jest podawany w mm więc kilka mm w lewo lub w prawo nie powoduje żadnych problemów ..
Wszystko o felgach i oponach masz tu ..
rozmiary/
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

18 Wrz 2012, 15:02

Wielkie dzieki:) .LWasnie wiekszosc tych felg to 6 ,czyli parametr max:) jak nie bedzie 5,5 to chyba sprobuje takowe zakupic.Jestem dziewczyna wiec sie dopiero zaczynam uczyc tego:) ,ale juz sie troche orientuje .Dzieki za pomoc :)
yecur
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 04 2006
Auto: honda
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

18 Wrz 2012, 16:17

0,5 cala na szerokości felgi to także niewiele - 1,27 cm .. Da sie wytrzymać..
Zobacz na felach co sa na aucie jakie maja ET - jest wybite ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

19 Wrz 2012, 21:55

ET - nominalne lub zbliżone - ten parametr jest podawany w mm więc kilka mm w lewo lub w prawo nie powoduje żadnych problemów

Kolego Moderatorze nie zgodzę sie z tym jak i wiele osób z branży
ET ustala konstruktor dla danego typu modelu auta :!:
pare mm w niewłasciwa stronę ... może skonczyć sie toczeniem felgi przez zacisk jak bedzie koło założone przez bezmózgowca , jak jeszcze zmienimy szerokość to można podtoczyć amortyzator,
więc nieznajacym raczej proponowałbym trzymać się tabel doboru do marki i modelu auta :roll:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2012, 11:10

sympatyk napisał(a):Kolego Moderatorze

W temacie piszę jako user - opieka nad forum nie ma tu nic do rzeczy ..
Po kilku latach na forach motoryzacyjnych i 30-tu za kierownica pierwszy raz spotykam się ze stanowczym odradzaniem zmiany felg na inne ze szczególną dbałością o ET .. Oczywiście masz sporo racji - tak producent ustala parametry techniczne, aby zapewnić max bezpieczeństwa, komfortu itp ..
To w takim razie co z tuningowaniem aut - jak to widzisz ?? Bo pierwsza rzecz wymieniana w autach to felgi i to na skrajnie małe ET ..
Nikt nie mówi, że pierwsze lepsze felgi można założyć do każdego auta, ale zapas na ET zawsze jest i felgi z ET49 czy ET46 są całkiem zamienne ..
A z ocieraniem o zacisk to więcej wspólnego widziałbym w średnicy felgi - za mała może nie pasować - tu OK ...
Pozdro ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...

20 Wrz 2012, 15:11

przy hamulcach bebnowych była wieksza dowolność, bywa że felga do tyłu spasuje z przodu o zacisk może ocierać , bywa że fabryka zmienia w modelu hamulce przy róznych pojemnościach
silnika
jeśli ktos tuninguje auto to poza zderzakami, błotnikami
to czesto ingeruje w konstrukcje zawieszenia ,hamulcy silnika, napedu auta zatem bierze na siebie skutecznosć zmian
musze kończyć bo przerwa reklamowa :angry:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna