Jak wyciągnąć złamany pin ECU

16 Maj 2021, 18:37

Witam,
Temat ogólno elektryczny.
Po odpięciu wtyczki od ECU (Hyindai i30 ll 2014 1.4pb 99km) zastałem korozję w całej palecie tęczy.
Ktoś przy wpinaniu nie zauważył, że uszczelka nie wskoczyła na miejsce co w rezultacie umożliwiło dostanie się wilgoci i powstanie korozji.
Finalnie, 2 piny (męskie) zostały we wtyczce (żeńskiej).
Czy ktoś z was ma jakiś patent jak to wyciągnąć?
Plan jest taki żeby kupić używkę ECU i wgrać dane ze starego.
Pozdrawiam.
WitekHuk
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Maj 2021, 08:46

Będziesz musiał raczej rozebrać wtyczkę z obudowy żeby wycięgnąć taki pin.

Głęboko on siedzi schowany?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

17 Maj 2021, 13:35

Jeden odrobinę wystaje i możliwe że się uda z pęsetą ale drugi siedzi głęboko.
Jakiś pomysł jak wyjąć pina żeńskiego? Lokalizacje zapadek czy coś?
WitekHuk
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Maj 2021, 13:59

WitekHuk napisał(a):Jeden odrobinę wystaje i możliwe że się uda z pęsetą
Spróbuj delikatnie żeby go dalej nie wcisnąć.
WitekHuk napisał(a):drugi siedzi głęboko.
Jakiś pomysł jak wyjąć pina żeńskiego?
Chyba pina męskiego z żeńskiego :) Dwie cienkie igły z lekko zagiętym grotem. Najlepiej by było go wypchnąć z drugiej strony ale nie wiem jak wygląda ta wtyczka. Na pewno jest rozbieralna.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

17 Maj 2021, 15:56

Wyjecie pina męskiego z żeńskiego jest docelowym zabiegiem. Pytanie, czy jest określony punkt/zapadka którą trzeba wcisnąć do wyjęcia żeńskiej końcówki z wtyczki.
WitekHuk
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Maj 2021, 16:14

Zapadek nie ma przy pinach tylko przy wtyczce więc spokojnie możesz go wyciągać.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa bezstopniowa skrzynia biegów?
    Przekładnie manualne samochodów osobowych mają zwykle 5 lub 6 biegów, automatyczne często więcej. Rekordzistą jest Lexus, który w modelach LC 500 i LS 500 stosuje dziesięciobiegowy automat. Istnieją jednak ...

30 Maj 2021, 07:50

Konieczne było rozebranie wtyczki.
Caly zabieg wyglądał następująco:
- zdjęcie obudowy kabli (w zaleznosci od modelu inne zatrzaski),
- wysunięcie szyny zabezpieczającej pozycje kabli,
- wyciągnięcie odpowiednich kabli (w jednym pin został w obudowie wtyczki i tego wypchnąłem rozgiętym spinaczem do papieru, w drugim pin był w żeńskiej końcówce i tego wypchnąłem igłą),
- włożenie kabli na miejsce (uwaga na poprawną stronę montazu, inaczej szyna zabezpieczająca nie wskoczy),
- montaż obudowy.
Nie wiem czy są jakieś przyrządy spacjalystyczne od wyciagania ale te miały 0.6x0.6mm więc najcieńsza igla tylko pogarszała sprawę.
Temat uważam za zamknięty.
WitekHuk
Nowicjusz
 
Posty: 4