Jak wyciągnąć złamany pin ECU

16 Maj 2021, 18:37

Witam,
Temat ogólno elektryczny.
Po odpięciu wtyczki od ECU (Hyindai i30 ll 2014 1.4pb 99km) zastałem korozję w całej palecie tęczy.
Ktoś przy wpinaniu nie zauważył, że uszczelka nie wskoczyła na miejsce co w rezultacie umożliwiło dostanie się wilgoci i powstanie korozji.
Finalnie, 2 piny (męskie) zostały we wtyczce (żeńskiej).
Czy ktoś z was ma jakiś patent jak to wyciągnąć?
Plan jest taki żeby kupić używkę ECU i wgrać dane ze starego.
Pozdrawiam.
WitekHuk
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Maj 2021, 08:46

Będziesz musiał raczej rozebrać wtyczkę z obudowy żeby wycięgnąć taki pin.

Głęboko on siedzi schowany?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3238
Zdjęcia: 12

17 Maj 2021, 13:35

Jeden odrobinę wystaje i możliwe że się uda z pęsetą ale drugi siedzi głęboko.
Jakiś pomysł jak wyjąć pina żeńskiego? Lokalizacje zapadek czy coś?
WitekHuk
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Maj 2021, 13:59

WitekHuk napisał(a):Jeden odrobinę wystaje i możliwe że się uda z pęsetą
Spróbuj delikatnie żeby go dalej nie wcisnąć.
WitekHuk napisał(a):drugi siedzi głęboko.
Jakiś pomysł jak wyjąć pina żeńskiego?
Chyba pina męskiego z żeńskiego :) Dwie cienkie igły z lekko zagiętym grotem. Najlepiej by było go wypchnąć z drugiej strony ale nie wiem jak wygląda ta wtyczka. Na pewno jest rozbieralna.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3238
Zdjęcia: 12

17 Maj 2021, 15:56

Wyjecie pina męskiego z żeńskiego jest docelowym zabiegiem. Pytanie, czy jest określony punkt/zapadka którą trzeba wcisnąć do wyjęcia żeńskiej końcówki z wtyczki.
WitekHuk
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Maj 2021, 16:14

Zapadek nie ma przy pinach tylko przy wtyczce więc spokojnie możesz go wyciągać.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3238
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skąd się biorą zniżki na OC?
    Skąd się biorą zniżki na OC? Zakres OC jest dokładnie taki sam w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym. Nieco inne mogą być natomiast zniżki na OC przyznawane przez konkretnych ubezpieczycieli. Ci rządzą się swoimi prawami ...
    Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT
    Silnik benzynowy TSI Volkswagena o pojemności 1,4 litra otrzymał po raz siódmy z rzędu tytuł "Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra. TSI 1.4 jest zatem najbardziej utytułowanym silnikiem ...

  • 30 Maj 2021, 07:50

    Konieczne było rozebranie wtyczki.
    Caly zabieg wyglądał następująco:
    - zdjęcie obudowy kabli (w zaleznosci od modelu inne zatrzaski),
    - wysunięcie szyny zabezpieczającej pozycje kabli,
    - wyciągnięcie odpowiednich kabli (w jednym pin został w obudowie wtyczki i tego wypchnąłem rozgiętym spinaczem do papieru, w drugim pin był w żeńskiej końcówce i tego wypchnąłem igłą),
    - włożenie kabli na miejsce (uwaga na poprawną stronę montazu, inaczej szyna zabezpieczająca nie wskoczy),
    - montaż obudowy.
    Nie wiem czy są jakieś przyrządy spacjalystyczne od wyciagania ale te miały 0.6x0.6mm więc najcieńsza igla tylko pogarszała sprawę.
    Temat uważam za zamknięty.
    WitekHuk
    Nowicjusz
     
    Posty: 4