Jaki olej do Hyundai i30 2021 rok silnik 1.5 DPI?

24 Paź 2021, 20:53

Jednostka DPI nie jest taka sama i tak prosta jak starsze, mułowate MPI. Dwuportowy wtrysk wielopunktowy paliwa oznacza łącznie 8 wtryskiwaczy na 4 cylindry. Realizują one podwójny wtrysk, który ma lepiej rozpylić paliwo po komorze spalania oraz zwilżyć ścianki cylindrów. Ma to nie tylko zmniejszyć emisję spalin, ale także zmniejszyć zużycie paliwa na zimnym silniku.
W sumie to największe różnice i moim zdaniem w tym silniku sprawdzi się olej 0W30 lub 5W30 bo taki jako opcje z tego co wiem zaleca producent. Jeżeli chodzi o wymianę to pierwsza warto zrobić jak już ktoś wspomniał po 2-3tkm, a następnie jeżdżąc w trasie jie przekraczałbym 15tkm. Wtedy na pewno silnik odwdzięczy się długą bezproblemową eksploatacją.

Z tego co udało mi się ustalić to silnik nie ma również filtra GPF.

To ma być prosty i tani silnik w eksploatacji który zstąpił 1.4MPI który miał bardzo dobre opinie.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4849
Zdjęcia: 15

04 Lis 2021, 11:09

I tutaj z tym olejem o lepkości 0W20 , że jest taki super to nie do końca bym się zgodził. Dlaczego ?już odpowiadam .Jeśli nowy świeży olej ma lepkość 0W20 to jaką lepkość będzie miał tan olej po jesienno - zimowej eksploatacji samochodu gdy rozcieńczy go paliwo spływające z cylindrów do oleju gdy zimą silnik niedogrzany i pokonujesz krótkie odcinki np. 10-25km. Zapewniam ,że nie będzie to 0W20 tylko w najlepszym przypadku coś w okolicy lepkości 0W18 lub 0W16 . A więc użytkownik zejdzie poniżej lepkości tej najniższej zalecanej przez producenta samochodu i haracze sobie nieświadomie motor ciesząc się jaki to ma ekologiczny olej :D . W moim przypadku do Mitsubishi ASX producent też zaleca oleje 0W20,0W30,5W30,5W40 i nowy silnik jak odbierałem go z salonu zalany był olejem 0W20 ale po przejechaniu 4000km wymieniłem na 5W30. ASO nic przeciw takiej wymianie i przejściu na 5W30 nie miało bo w instrukcji ten olej jest wymieniony jako jeden z tych które mogę zastosować. Zalałem więc dobry olej Amsoil SS 5W30 (ASL) na dobrej bazie PAO i mam problem z głowy.Olej 5W30 spełnia mi wymagania i dla mroźnej zimy a było u mnie kilka razy nocą -26*C bo mróz -10*C lub -15*C to normalka i gorącego lata gdzie termometr pokazywał + 32*C. Oleje 0W20 stosuje się do silników ciasno spasowanych i z uwagi na ekologię aby obniżyć spalanie po przez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika i nie chodzi tu o jeden samochód bo producent liczy to inaczej , a mianowicie ilość wyprodukowanych samochodów mnoży przez oszczędności pojedyńczego pojazdu.Tak więc jeśli zalejesz olej 0W20 i auto spali ci 0,2-0,3 lita mniej paliwa na 100km i pomnożysz to przez ilość sprzedanych samochodów to już wychodzą znaczne liczby.A tak naprawdę mój poprzedni rozmówca napisał prawdę patrzą na ekologię a twój silnik i jego żywotność to mają gdzieś tam... :x ostatecznie awaria silnika to twój problem i twoje koszty.A na koniec dodam , że w moim przypadku 0W20 zalany fabrycznie nie był najlepszym wyborem po prostu silnik był głośny a po zalaniu 5W30 praca silnika jest cicha i miękka jednym słowem poprawiła się jego kultura pracy.
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

04 Lis 2021, 12:36

To prawda, sae zawsze spadnie m. in. przez rozcieńczenie paliwem. Jednak dźwięk pracy silnika wbrew pozorom nie oddaje tego w jakim jest stanie ponieważ często oleje z dużym % udziałem pao powodują metaliczną pracę silnika. A 0W20 to nie olej, można sobie zalać na okres gwarancji, potem zmienić na coś normalnego.

Acer66 napisał(a):W moim przypadku do Mitsubishi ASX producent też zaleca oleje 0W20,0W30,5W30,5W40

To jest podejrzane bo rozstrzał właściwości pomiędzy 0W20, a 5W40 jest zbyt duży.

Na nasz klimat najlepiej 5W40/0W40, bo zdegraduje się maksymalnie do xW30, a od początku zapewni najlepszą ochronę.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 748
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

04 Lis 2021, 18:26

Też byłem zdziwiony taką rozpiętością lepkości ale w ASO wyjaśnili mi , że silnik ma pompę oleju o zmiennej wydajności co pozwala jej na pompowanie i utrzymywanie ciśnienia olejów o różnej lepkości. Sami zasugerowali też abym wymienił olej po przebiegu 3-4 tyś.km .W tym ASO pracują rozsądni ludzie bez klapek na oczach. A co do oleju 5W40 to na forum Mitsumaniaki gdzie spotykają się użytkownicy ASX wielu kolegów zeszło z tego oleju bo to za grube smarowidło do tego silnika zwłaszcza jak latają po mieście i krótkie odcinki. Ale jak ktoś lata ciągle po autostradach lub ciągnie przyczepę to będzie dobry. Ja nie stosuję go bo wymieniam olej 5W30 raz w roku przy przebiegu ok 8-9 tyś km. więc nawet jak się zdegraduje to na pewno nie poniżej 0W20
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

07 Lis 2021, 23:56

A ja w przyszłym tygodniu odbieram właśnie i30 dpi i już na dzień dobry takie kwiatki z olejem …
maszekto1
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lis 2021, 08:21

Te dane o lepkości olejów do Mitsubishi ASX wziąłem z instrukcji a dokładnie to zapis wygląda tak:
Parametry oleju silnikowego do silnika Mitsubishi 1.6 benzyna (4A92) MIVEC
- SAE - ,0W20, 0W30, 5W30, 5W40
- ACE- A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API : SM /SN
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5

A co do oleju do Hyndai i30 to sprawdź co masz napisane w instrukcji.
Jeśli masz tylko wymieniony olej 0W20 to taki niestety w okresie gwarancji musisz stosować a dopiero po gwarancji możesz przejść na coś o wyższej lepkości. Myślę ,że 0W30 lub 5W30 będzie odpowiedni na nasze warunki klimatyczne nawet jak się zdegraduje to nie poniżej 0W20 a więc najniższej lepkości zalecanej przez producenta samochodu .Olej 5W40 tak jak powiedziałem to grube smarowidło i stwarza duże opory wewnętrze w silniku to olej dobry ale jak latasz codziennie autostradą całe 140 km/h , ciągniesz przyczepę lub wybierasz się na wakacje w gorący klimat ( Włochy,Grecja, Maroko) to jak najbardziej. Ale u nas 0W30 lub 5W30 wystarczy . W Polsce nie występują mrozy -35*C a temp + 30 *C występuje latem 3-4 dni .Nie zapominaj że obok lepkości SAE są też inne parametry ( ACE,API,ILAC) one są też są ważne jeżeli oczywiście instrukcja je wymienia. Olej to kompozycja kilku składników i one stanowią jego całość a nie tylko lepkość.
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ocena wyglądu, niedomagania, uszkodzenia i problemy - świece zapłonowe
    Najczęściej występujące problemy ze świecami zapłonowymi. Wygląd używanej świecy może nam dużo powiedzieć o sprawności silnika i ewentualnych jego niedomaganiach których mogliśmy jeszcze nie zauważyć. Dlatego ważna ...
    Koncepcyjny Nissan Resonance
    Śmiała wizja Nissana dotycząca przyszłości crossoverów staje się rzeczywistością za sprawą europejskiego debiutu innowacyjnego samochodu koncepcyjnego Resonance. Model Resonance, który został stworzony przez ...

  •