BMW i3 Concept Coupe - wnętrze zachęcające i przestronne

BMW i3 Concept Coupe - wnętrze zachęcające i przestronne

13 Gru 2012, 10:32

Projekt kabiny BMW i3 Concept Coupe pokazuje jak zmienia się plan kokpitu w procesie przygotowania do produkcji masowej i jak powstaje oryginalny klimat wnętrza sportowego, trzydrzwiowego pojazdu koncepcyjnego. Konstrukcja nakładających się na siebie materiałów stanowi podstawę rozmieszczenia wszystkich urządzeń sterujących i wskaźników, a połączenie skóry naturalnej, wełny oraz innych surowców odnawialnych sprawia, że jakość klasy premium, która obejmuje również zastosowanie zasad zrównoważonego rozwoju, można nie tylko zobaczyć, ale i poczuć. Oryginalna stylizacja i dobór materiałów gwarantuje, iż kluczowe zasady marki takie jak zrównoważony rozwój, lekkość konstrukcyjna i transparentność znajdują zastosowanie również przy projektowaniu wnętrz modeli BMW i.

Niezależna kolumna kierownicza stanowi niezwykle lekkie stylistycznie rozwiązanie, które dodatkowo podkreśla purystyczna kolorystyka. Wszystkie elementy pomocnicze wykończono jasnoszarym, a zewnętrzną stronę koła kierownicy oraz przełączniki czarnym materiałem. Poza wyświetlaczem, który pełni funkcję zespołu zegarów, oraz przełącznikami kierunkowskazów i wycieraczek, w kolumnie kierownicy znalazło się również miejsca na drążek zmiany biegów i przycisk uruchamiania silnika.

BMW i3 Concept Coupe - wnętrze zachęcające i przestronne

Nad kolumną kierowniczą, tuż za zespołem zegarów znajduje się drewniany panel, rozciągający się na całej szerokości deski rozdzielczej. Element ten wykonuje się z certyfikowanego drewna eukaliptusowego pochodzącego z europejskich upraw ekologicznych i obrabia tylko przy wykorzystaniu naturalnych materiałów. Drewno przydaje kabinie jakości i wspaniale kontrastuje z czarnymi, trójwymiarowymi przełącznikami. Panele sterowania po bokach kolumny kierowniczej posiadają obwódki ze szczotkowanego aluminium, a zamaszysty kształt eukaliptusowego panelu znajduje odzwierciedlenie w zarysie podłokietników w drzwiach, dzięki czemu kierowcę i przedniego pasażera otaczają harmonijnie zestrojone płaszczyzny.

Po środku deski rozdzielczej znajduje się skierowany w stronę kierowcy, płaski ekran, który służy do obsługi układu klimatyzacji oraz zestawu audio, a także najczęściej używane przełączniki systemu iDrive. Pokrętło iDrive oraz przyciski menu sterowania umieszczono między siedziskami przednich foteli. Ponieważ napęd BMW i3 Concept Coupe nie wymaga poprowadzenia tunelu środkowego, gdzie normalnie ukryte byłby podzespoły układu przeniesienia napędu i skrzyni biegów, poniżej deski rozdzielczej na całej szerokości wnętrza znajduje się jedna, niepodzielona przestrzeń. Takie rozwiązanie nie tylko potęguje wrażenie przestronności wnętrza, ale pozwala również kierowcy bez problemu wysiadać od strony pasażera po zatrzymaniu pojazdu na ciasnym miejskim parkingu, gdzie otwarcie drzwi od strony kierowcy jest utrudnione lub wręcz niemożliwe.

BMW i3 Concept Coupe - wnętrze zachęcające i przestronne

Ekologia i wyrafinowanie: surowce odnawialne i naturalna obróbka materiałów
Ręcznie regulowane fotele z zintegrowanymi zagłówkami, które zaprojektowano specjalnie dla BMW i3 Concept Coupe, zostały obszyte mieszanką teksturowanych włókien wełnianych o ciepłych barwach oraz nowocześnie wyglądającego materiału z włókien typu monofilament. Elegancka, sportowa kolorystyka utrzymana w tonacji szarości również odzwierciedla ekologiczny charakter naturalnych materiałów. Podobnie jak obicia paneli drzwiowych z włókien ketmii konopiowatej, które tworzą harmonijną całość z powierzchniami skórzanymi. Wykorzystana wewnątrz BMW i3 Concept Coupe skóra została poddana obróbce i farbowaniu z wykorzystaniem naturalnych substancji takich jak liście drzew oliwnych.

BMW i3 Concept Coupe - wnętrze zachęcające i przestronne

Z tyłu znajdują się dwa niezależne, niezwykle wygodne fotele, które zapewniają najwyższy komfort podróżowania. Ich oparcia zatopiono w tylnym panelu, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa, a ogromna jak na model coupe powierzchnia przeszklenia z tyłu sprawia, iż podróżujące tam osoby mogą w pełni rozkoszować się jazdą. Po odchyleniu oparć przednich foteli , wysiadanie z pojazdu ułatwią obszyte skórą uchwyty, w których ukryto również pasy bezpieczeństwa kierowcy i przedniego pasażera.

Zobacz zdjęcia » Galeria modeli BMW i

Nowoczesne wyświetlacze
BMW i3 Concept Coupe wyposażono w dwa nowoczesne ekrany, które umożliwiają komunikację między pojazdem a kierowcą oraz obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego i łączność ze światem zewnętrznym. Na monitorach tych pojawiają się informacje, które mogą uczynić jazdę bardziej wygodną, wydajną i bezpieczną. Jednocześnie układ nawigacji samochodu utrzymuje łączność ze światem przy pomocy systemu BMW i ConnectedDrive.

Informacje wyświetlane są w formie trójwymiarowych symboli graficznych o wysokiej rozdzielczości i w typowym dla BMW i, oszczędnym formacie. Funkcję zespołu zegarów przejął 6,5-calowy wyświetlacz osadzony na szczycie kolumny kierowniczej, na którym cyfrowo wyświetlane są wszystkie informacje dotyczące jazdy. Drugi ekran umieszczono dokładniej na tej samej wysokości, ale w środkowej części deski rozdzielczej. Przy przekątnej równej 8,8 cala umożliwia on wyświetlanie grafiki bardzo dobrej jakości, podobnie jak wyświetlacze środkowe w modelach seryjnych marki BMW. Urządzenie służy do wyświetlania informacji i funkcji systemu nawigacji wraz z usługami BMW i ConnectedDrive. Monitor ten informuje również kierowcę i przedniego pasażera o statusie pojazdu oraz wybranym trybie jazdy.

Ekrany zaprojektowano do wspólnej pracy, dzięki czemu zależnie od zapotrzebowania dane mogą być wyświetlane wymiennie na obu. W przypadku BMW i3 Concept Coupe ich kompatybilność najlepiej ilustruje typowy miejski scenariusz. Po uruchomieniu silnika pierwszy do życia budzi się mniejszy wyświetlacz pełniący funkcję zespołu zegarów. Przy pomocy sympatycznej animacji, która przenosi się na ekran środkowy, sygnalizuje on gotowość samochodu do jazdy. Jednocześnie system łączy się ze smartfonem kierowcy i pobiera terminarz na dany dzień. W chwilę później kierujący otrzymuje wiadomość sms z lokalizacją najbliższego spotkania, a dane teleadresowe tego miejsca zostają automatycznie przeanalizowane przez układ nawigacji, który wytycza najlepszą trasę dojazdu i pokazuje jej szczegóły na wyświetlaczu środkowym. Kierowca zostaje również poinformowany, że cel podróży leży w zasięgu pojazdu, ale konieczne będzie jego podładowanie po dotarciu na miejsce. Na chwilę przed przybyciem kierowca otrzymuje informacje o najbliższych stacjach ładowania i ma możliwość zarezerwowania jednej z nich, co też czyni. W czasie jazdy kierowca może również dowiedzieć się więcej o restauracji, do której się wybiera, a także posłuchać swojej ulubionej listy odtwarzania. Po przybyciu, kierujący podpina pojazd do stacji ładowania, a na obu ekranach pojazdu pojawia się specjalna animacja informująca o odbywającym się właśnie procesie.

POLECAMY COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy BMW i3

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2886
Zdjęcia: 11109
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nitro, chłodnice i komputer - samochód do driftu Nitro, chłodnice i komputer - samochód do driftu
    Wybór odpowiedniego motoru to nie wszystko. By uzyskać mocny i odporny silnik, potrzebny jest też odpowiedni osprzęt. Driftingowe auto Pawła Treli w zależności od włączonej mapy doładowania wytwarza 640 lub nawet 860 ...
    [C] 147 GTA / S3 8L / Impreza GD WRX / Golf IV R32 [C] 147 GTA / S3 8L / Impreza GD WRX / Golf IV R32
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment C - silnik benzynowy o mocy ponad 200KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 147 3.2 GTA - 250KM - Audi S3 ...

  •