Jaki olej do Hyundai i30 2021 rok silnik 1.5 DPI?

24 Paź 2021, 08:23

Witam od nie dawna posiadam nowy salonowy Hyundai i 30 z silnikiem 1.5 DPI nie mam pojęcia jaki tu leje się olej gdzie nie szukam nie ma wzmianki i żadnych danych na temat tego silnika. Dziś jadę w trasę około 400 km zapeniano mnie że nie bierze oleju i że mam asistans więc nie muszę się bać ale co jeżeli ja czegoś nie dopilnune i stracę gwarancję?? Wcześniej posuadalem VW Tourana i powiem że teraz dopiero czuje powiew tzn luksusu . Jednak wracając do tematu proszę o radę pan w salonie mówił że widzimy się za rok lub po przejechaniu 15000 km ale czytam że zalecają ludzie szybsza wymianę oleju spowodowane docieraniem się silnika.
ŁukaszKWro
Obserwowany
 
Posty: 2

24 Paź 2021, 09:07

Jak najbardziej można po 2-3 tys wymienić olej, bo znajdziemy tam na pewno jakiś "brokat" metaliczny. W instrukcji muszą być podane normy olejowe itd.

Hyundai zalewa w aso chyba shella.
quel
Zaawansowany
 
Posty: 747
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

24 Paź 2021, 10:07

Ok tak zrobię ale pytanko jak specyfikacja oleju 0w30 czy 5w30 ?? Szukam w instrukcji i heh masakra nie ma takiego silnika co za masakra
ŁukaszKWro
Obserwowany
 
Posty: 2

24 Paź 2021, 10:54

quel
Zaawansowany
 
Posty: 747
Zdjęcia: 0
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

24 Paź 2021, 11:02

Tak, ja bym zmienił po pierwszych 3-5 tys. bo silnik się dociera i tak się zaleca. A co do olejum, to są szkoły mówiące o tym, że oni leją tą wodę - 0W20 tylko po to, żeby silnik miał mniejsze opory i spełniał normy emisyjne. Aczkolwiek ja nie wiem sam co bym zrobił, gdyż np. 0W30 będzie mieć lepsze parametry w wyższych temperaturach, aczkolwiek auto jest nowe i chyba lałbym ten 0W20 i zmieniał co 10-15 tys. Jak jeździsz głównie w trasie to co 15, a jak po mieście to bliżej 10. Nie ma sensu (ekonomicznego) zmieniać oleju częściej, ale też np. już ponad 20 tys. to przesada.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 131
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Paź 2021, 12:05

Według tej instrukcji to nie ma różnic temperaturowych między 0w30, 5w30 i 5w40 - chyba że na bliskim wschodzie inne oleje się stosuje :mrgreen:

Wymień szybciej, silnik Ci podziękuje. W serwisie mają głęboko w tyłku stan silnika, mówią to co napisane w książce.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7334
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ocena wyglądu, niedomagania, uszkodzenia i problemy - świece zapłonowe
    Najczęściej występujące problemy ze świecami zapłonowymi. Wygląd używanej świecy może nam dużo powiedzieć o sprawności silnika i ewentualnych jego niedomaganiach których mogliśmy jeszcze nie zauważyć. Dlatego ważna ...
    [E] 300C 3,5 / C6 3,0 / Legend IV 3,5 / GS 300 mk3
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu E - silnik benzynowy o mocy ok. 250KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2006 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Chrysler 300C 3,5 - 249KM - ...

  • 24 Paź 2021, 12:21

    Zauważcie, że auto jest nowe, na gwarancji. Więc o tym, jaki olej trzeba wlewać, decyduje ASO, które leje olej podany przez producenta. Jeżeli zmienimy parametry oleju, a stanie się cokolwiek z silnikiem, to można zapewne stracić gwarancję. Nie wiem, jak ASO i gwarancja podchodzi do wcześniejszej wymiany oleju. Warto się w ASO zapytać. Wiem, że to może sie wydawać głupie, ale ASO żyje swoimi prawami, a w razie awarii zawsze szukają tak, żeby była to wina klienta. Kupując auto nowe, dostajemy książkę gwarancyjna/serwisową, gdzie pisze co ile/co jaki czas należy się zgłosić do ASO celem zrobienia przeglądu. I tych terminów trzeba się trzymać. Dlatego warto w ASO zapytać, czy wymienią olej wcześniej niż jest to zalecane w książce serwisowej. Znam nawet sytuacje, że ktoś nie pojechał na serwis do ASO tylko do mechanika ( bo tak też można ), potem coś się stało z silnikiem i ASO stwierdziło, że mechanik nie zrobił serwisu zgodnie z zaleceniami podanymi w książce serwisowej. W ten sposób chcą "zmusić" klientów, do serwisowania auta w ASO, zamiast u mechanika. A całość rozbija sie oczywiście o ceny.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17965
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Paź 2021, 12:29

    To prawda, ale wielu ludzi praktykuje zmiany oleju po paru pierwszych tys km. Druga sprawa to, że można zlecić aso wcześniejszą wymianę, nie zgodzą się?
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 747
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    24 Paź 2021, 12:42

    Ja tam zawsze zmieniam olej na Valvoline i jak do tej pory w mitsu nie było problemu z ASO. Po 2-3 tys zmieniałem poza ASO, potem już zgodnie z przeglądami, ale ze swoim olejem i filtrami.
    1,5 DPI to mało wysilony silnik i pewnie wielkich wymagań nie ma.
    Też jestem zdania, że tę wodę(0W20) leją wyłącznie z powodu norm spalania. W instrukcji mitsu były szerokie widełki(zależnie od klimatu) od 5W30, po 10W60. Normy jakościowe też luźne-API SM, ACEA A3/B4. Aso zalecało 5W30, ja lałem 5W40 i sprzeciwu nie było.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3321
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster 2021, Courier 2020
    Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Paź 2021, 12:52

    Mimo wszystko, dopóki auto jest na gwarancji, a producent zaleca olej 0W20, to taki niestety trzeba lać. Czy się to nam podoba czy też nie niestety.
    Myślę, że ASO z wcześniejszą wymianą oleju nie będzie robiło problemu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17965
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Paź 2021, 13:59

    MotoAlbercik napisał(a):Mimo wszystko, dopóki auto jest na gwarancji, a producent zaleca olej 0W20, to taki niestety trzeba lać.

    Tak jest, obecnie nowe samochody jeżdżą głównie na 0w20/0w30 i nic się z nimi nie dzieje, więc takie puste słowa typu "to woda, a nie olej" jest porównywalna z jałową dyskusją opony całoroczne vs sezonowe. :ok:
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 747
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    24 Paź 2021, 14:52

    Ale te oleje są gorsze, to jak np. popularny olej u nas 5W30 który ma gorsze właściwości niż lepszy 5W40, w dodatku ten pierwszy jest droższy - gdyż jest bardziej popularny. Mniejsza lepkość tym samym opory dla silnika i ekologia, niekoniecznie lepsza jakość. Wystarczy sobie poczytać o tym. No i oczywiście fakt, że w ASO im wcale nie zależy żeby nasze auto wytrzyamło 15-20 lat bez remontu silnika... Ale póki ma gwarancję, to fakt - też bym takim go zalewał, żeby w razie czegoś nie było... Później bym zmienił na 0w30 chociażby.
    Ronal123
    Początkujący
     
    Posty: 131
    Zdjęcia: 16
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Mitsubishi Space Star
    Silnik: 1.6 98KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    24 Paź 2021, 14:55

    To takie teoretyzowanie, ja nie zalecam lać niezgodnego oleju, tylko jeżeli jest wybór, to ja lałbym "gęściejszy" :mrgreen:
    Doradzać jest łatwo, ale jak wydasz kupę kasy na auto, to raczej chciałbyś, by twój silnik chodził na oleju zapewniającym największą trwałość, a nie na takim, dzięki któremu zaoszczędzisz 1l paliwa na 1000km.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3321
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster 2021, Courier 2020
    Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Paź 2021, 14:56

    Ronal123 napisał(a):Ale te oleje są gorsze, to jak np. popularny olej u nas 5W30 który ma gorsze właściwości niż lepszy 5W40


    Skoro to tak działa to czemu nie lejesz 5W60?
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7334
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    24 Paź 2021, 15:01

    galakty napisał(a):Skoro to tak działa to czemu nie lejesz 5W60?

    Z olejami jak ze wszystkim, trzeba zachować umiar.
    Znaj proporcjum, mocium panie :lol:
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3321
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster 2021, Courier 2020
    Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna