Jaki SUV do 400 tyś? - opinie subiektywno-obiektywne

29 Paź 2023, 15:43

Witam,
stoję przed znakiem zapytania odnośnie samochodu typu SUV (najbardziej podobają mi się auta Coupe mimo swojej mniejszej pojemności silnika).

Wiem, że pytanie może wydać się abstrakcyjne. Na pewno usiądę za każdym z nich w celach testów, jednakże są tu na pewno osoby które interesują się autami bardziej mają większe pojęcie o ich awaryjności i silnikach.

Auto rodzinne typu 2+dziecko+pies. Raczej na co dzień 30km tam i z powrotem do pracy (miejskie z terenów pod miejskich). Raz na jakiś czas jakies dalsze wyjazdy.

Na pewno chciałbym 4x4. Czy w tym przypadku przy takich autach lepiej szukać diesel'a czy benzyne?

Jak z ekonomią? Rozumiem, że nie ma co patrzeć na jej pryzmat przy takich gabarytach?

Auta na uwadze:
- Q8
- GLE
- X6
- Touareg

Aktualnie mam Volvo S60, raczej nie podobają mi się X60 czy X90 ze względu na brak opcji Coupe.

Czy 250KM będzie wystarczające przy tych gabarytach?

Wiem, że dużo ludzi jeździ i poleca X5 jako fajne auta z dobrym zawieszeniem i świetnym prowadzeniem, natomiast nie podoba mi się ich kanciasty tyłek.

Myślę też nad czymś tańszym typu X4 - również wydaje mi się spoko autem. Może będzie bardziej ekonomiczne a również wystarczające wielkościowo dla naszej małej ferajny?

Najlepszy czas na zakup auta - ofertowo, to dalej styczeń/luty? Czy warto brać auto z poprzedniego rocznika w tym czasie czy lepiej dopłacać do aktualnego?

czy ktoś kiedyś korzystał z ofert pośredników przy kupnie nowych aut? ceny mają dość atrakcyjne: salon.auto-planeta.pl

Czy myślicie, że ze względu na inflacje, rosnące ceny samochodów, jest szansa że zwiększą możliwość odliczania aut od podatku powyżej 150tyś z wartości w najbliższym czasie czy raczej nie ma się czego spodziewać? (auto oczywiście w leasing) :angry:

Dzięki za wszelkie opinie.
Mauser92
Nowicjusz
 
Posty: 24

29 Paź 2023, 16:51

Mauser92 napisał(a): Na pewno usiądę za każdym z nich w celach testów,


i to jest podstawa, wziąć to co ci najbardziej pasuje

Mauser92 napisał(a):Czy w tym przypadku przy takich autach lepiej szukać diesel'a czy benzyne?


bez znaczenia, dzisiaj to już ten sam stopień skomplikowania silników

Mauser92 napisał(a):Czy 250KM będzie wystarczające przy tych gabarytach?


do miasta tak, jak chcesz się wściekać na trasie to nie

Mauser92 napisał(a):Najlepszy czas na zakup auta - ofertowo, to dalej styczeń/luty? Czy warto brać auto z poprzedniego rocznika w tym czasie czy lepiej dopłacać do aktualnego?


kwestia indywidualna, albo chcesz konfigurować auto albo brać gotowca z półki

Mauser92 napisał(a):czy ktoś kiedyś korzystał z ofert pośredników przy kupnie nowych aut? ceny mają dość atrakcyjne: salon.auto-planeta.pl


auta uj wie skąd (czyt często z egzotycznych rynków), bez gwarancji producenta

Mauser92 napisał(a):Czy myślicie, że ze względu na inflacje, rosnące ceny samochodów, jest szansa że zwiększą możliwość odliczania aut od podatku powyżej 150tyś z wartości w najbliższym czasie czy raczej nie ma się czego spodziewać? (auto oczywiście w leasing) :angry:


zapomnij
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2023, 23:29

Dzięki za info.

Pytanie - czy przy wykonywaniu ok. 20 000 km rocznie, w dużej mierze jest to trasa w obrębie miasta. Dziennie ok. 40-50km max., lepszą opcją będzie jednak wciąż szukanie benzyny, czy diesel? Nie wiem czemu ale jakoś boję się diesla, a większe auta - suvy raczej głównie taką wersję oferuja. W innym przypadku hybrydy ale ceny ich są już znacznie wyższe. Czy mam się czego obawiać? Czy jednostki diesli są bardziej awaryjne?
Jak możemy przypuszczać będzie wyglądała przyszłośc dieseli? Czy mamy się czego obawiać? Czy większe miasta beda zakazywac wjazdów diesl'om do ich centra, czy głównie chodzi o stare auta bez filtrów i zwiększoną ilością produkowanych spalin?

Czy w moim przypadku lepiej inwestować w benzyne, albo nawet hybrydę? Mam opcje podłączenia siły w garazu pod ew. plug-in także.
Mauser92
Nowicjusz
 
Posty: 24

13 Lis 2023, 09:51

Jeszcze sporo czasu nie musisz się obawiać o przyszłość diesla w dużych suv'ach. O ile w ofercie nowych aut będzie ich coraz mniej o tyle na rynku używanych jeszcze długo będą najlepszą opcją. Benzyna w dużym ciężkim aucie zwłaszcza przy niskich pojemnościach to nie jest idealna opcja zarówno dla użytkownika jak i samej jednostki.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1261
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

13 Lis 2023, 09:59

Mauser92 napisał(a):Czy jednostki diesli są bardziej awaryjne?


Dzisiejsze benzyniaki to taki sam stopień skomplikowania co diesle, te same newralgiczne podzespoły. Masz za to szerszy zakres mocy/momentu i brak klekotu.

Mauser92 napisał(a):Jak możemy przypuszczać będzie wyglądała przyszłośc dieseli? Czy mamy się czego obawiać? Czy większe miasta beda zakazywac wjazdów diesl'om do ich centra, czy głównie chodzi o stare auta bez filtrów i zwiększoną ilością produkowanych spalin?


Przy nowych autach nie masz się czym przejmować.

Mauser92 napisał(a):Czy w moim przypadku lepiej inwestować w benzyne, albo nawet hybrydę? Mam opcje podłączenia siły w garazu pod ew. plug-in także.


Osobiście wziąłbym benzyniaka z uwagi na brak klekotu co przy wolnej jeździe po mieście czy podczas stania w korku po prostu denerwuje.
Plugin też jest fajną opcją bo przy tych dziennych przebiegach jeździłbyś na elektryku, zostaje tylko kwestia zmian cen prądu.

https://www.toyota.pl/nowe-samochody/highlander
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lis 2023, 11:42

Mauser92 napisał(a):Auta na uwadze:
- Q8
- GLE
- X6
- Touareg
Jak już ktoś wspomniał Toyota Highlander to bardzo fajna opcja pod względem ekonomiki i bezawaryjności. Przy takim budżecie można jeszcze spojrzeć w stronę Lexus RX, myślę że oba te auta w hybrydzie będzie łatwiej sprzedać w przyszłości jak byś na to patrzył.

Co do listy którą podałeś to kupując nowe auto raczej nie przejmujesz się zbytnio awariami na gwarancji tylko musisz wziąć odpowiedni pakiet. Przy tak dużych samochodach diesel na pewno mniej spali a nie przejmując się awaryjność lepiej wziąć diesla. Minusem może być spory problem przy sprzedaży za kilka lat po leasingu.

Ja bym chyba jednak próbował pójść w jakąś fajną hybrydę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota 222D – sekretna broń Toyoty w WRC
    W 1984 roku Toyota wygrała Rajd Safari Celicą Twincam Turbo. Po zachęcających wynikach fabrycznego zespołu w kilku ostatnich sezonach, Toyota zainwestowała ogromne nakłady czasu, pieniędzy i wysiłku, aby pokazać się z jak ...