Jaki tani samochód? Może C5?

25 Sty 2018, 13:06

Witam,

Szukam niedrogiego auta i po przeczytaniu ile się da o starszych samochodach, zastanawiam się nad Citroenem C5 I-generacji. Silnik 2.0, 136kM, benzyna z LPG.

Prosiłbym o wypowiedzenie się jakie macie opinie na temat tego samochodu. Dla mnie głównym atutem to brak rdzy, co jest dla mnie bolączką w toyocie...
Na co zwrócić uwagę przy oględzinach i jeździe oprócz standardowych rzeczy jak stukanie, luzy czy równa praca silnika? Czytałem, żeby popompowac hydraulikę i słuchać czy w tylnej osi nie skrzypi nic.
Może polecanie jakiś warsztat w Warszawie gdzie mógłbym sprawdzić przed zakupem?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
heis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Sty 2018, 18:46

Co masz na myśli pisząc "tani"?
Bo jeśli chcesz kupić c5 za 4-5k to raczej byłbym na nie, bo potem będzie jakie to francuskie auta są fuj
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Sty 2018, 19:23

Te C5 benzyna z lpg wystawione są między 4 a 8 tyś. Więc Tanie są w całym zakresie cenowym.
Nie znam się na francuzach, nie mam o nich opinii. Pewnie jak każde auto zadbane posłuży długo.
Pytanie czy warto się interesować C5 I-gen, czy raczej już za stary model, żeby był sens kupować. Osobiście wolałbym mazdę 6, ale to sama rdza jak patrzyłem... W Toyocie namęczyłem się z progami więc jestem przewrażliwiony na tym punkcie.
heis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Sty 2018, 19:29

Jeśli chcesz kupić C5 to raczej szukaj jakiegoś egzemplarza z Polski, od właściciela, który parę lat przejeździł i coś włożył w auto. Najgorsze skarbonki to takie, które ktoś kupuje na rok, dwa i jak trzeba coś zrobić to sprzedaje. Mazda 6 ponizej 10 tysięcy będzie już zgnita.

Na dobre C5 za 4 tysiące bym nie liczył, bo sama instalacja gazowa to 2,5-3 tysiące. Zacznij szukać od 8 tysięcy i zjedź z ceną w dół, mi wpadły w oko takie egzemplarze:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Sty 2018, 19:58

Dzięki za odpowiedź, ten z Piaseczna blisko więc się zainteresuje.
A tak zapytam, jakbym szukał mazdy to jakim przedziałem cenowym się interesować?
Citroen C5 to nie jest moje marzenie, ale miał być mądrym wyborem. Nie mówię, że mam konkretny budżet, po prostu nie chcę wydać za dużo na samochód bo to jednak tylko środek transportu. Dlatego zapytałem na forum czy warto i na co zwrócić uwagę przy oględzinach.

Szukanie dopiero zaczynam, mam jeszcze trochę czasu. Najbardziej mnie interesuje mazda 3, ale z silnikiem 2.0, czego jest mało w bliższej okolicy Warszawy, a wolałby się nią przejechać zanim zacznę szukać po całym kraju... Mazdę 6 znam i mi się podoba, ale rdza, to co pisałem wcześniej.
heis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Sty 2018, 20:20

Mazda 3 rdzewieje podobnie jak 6-ka. Jeśli szukasz 2.0 to tak z 12-13 tys to minimum np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Sty 2018, 10:09

Gdyby udało mi się znaleźć zdrową mazdę 3 to pewnie bym się zdecydował, jeśli by mi się spodobała. Od razu wziąłbym na konserwację podwozia, żeby o to się chociaż nie martwić.
Ale wątek nie o tym. Wracając do C5.
Oglądając jedną miałem dziwne wrażenie, że kierownica ciężko chodziła (w stosunku do innych auta starszych i nowszych) i nie trzymała prostego toru jazdy, raz lekko w lewo ściągał, raz w prawo. Nie udało mi się na krótkim odcinku ustawić, żeby jechał sam prosto. Coś może być z przekładnią, czy tylko drążki? Przy pompowaniu zawieszenia na postoju, były wyczuwalne ręką drgania przednich nadkoli, czy to normalne? Podczas ruszania z 1-go biegu wpadał w lekkie wibracje, nie wiem czy silnik, czy skrzynia, ale nie wydawało się to normalne.
heis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Sty 2018, 16:38

Przekładnia, drążki, końcówki, brak zbieżności, złe poskładanie po dzwonie, masa opcji.
Wibracje to zapewne poduszka silnika/skrzyni
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Sty 2018, 17:50

W budżecie 6-8 tysięcy nie skupiaj się na jednym modelu, tylko szukaj czegoś zadbanego. Jeśli chodzi o segment D to warto zerknąć na:
Opel Omega B FL, Toyota Avensis I, Honda Accord VI, Rover 75, Peugeot 406, VW Passat B5, Audi A4B5...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002