Jaki tłumik środkowy i przedni do Audi A6 C6 2.4?

24 Kwi 2023, 20:25

Witam szanowne grono,
W poszukiwaniu odpowiedzi trafiłem do was :)

Mam a6c6 2.4l
Układ wydechowy Kat>zł. Elastyczne>tłumik przedni>tłumik srodkowy>tłumik koncowy

Dziurawe mam złącze elastyczne i tłumiki przednie oraz środkowe obydwa są trójkątne.

Pytanie jakie tlumiki dobrać i co to są za jedne które mam oryg. Zamontowane.

Czy brać przelotkę? Jakąś rozprężający?
Nie znam się wogole na tym a chciał bym za czerpać trochę wiedzy.

Czy dając przelotkę nie zaszkodzę silnikowi? Jak spalanie i reszta układu to zniesie?

Czy powinno być to co jest teraz tam a jak tak to co konkretnie? Może ktoś doradzić?

Numery tych Tłumików to
4F0253211F
4F0253411N
szakalaw
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Kwi 2023, 09:25

Pojedź po prostu do najbliższego warsztatu gdzie wymieniają tłumiki. Tam dobiorą ci właściwe i wymienią.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Kwi 2023, 20:18

MotoAlbercik napisał(a):Pojedź po prostu do najbliższego warsztatu gdzie wymieniają tłumiki. Tam dobiorą ci właściwe i wymienią.


Podziękuję.
Z starym Autem się bujałem po pięciu w mieście.
Jeden tylko był który naprawdę dawał radę.ale zrównali plac z ziemią i zniknął
A teraz:
Leciałem po najlepszych opiniach. Byłem.
I co słyszałem..
Jeden złączek elastycznych nie będzie robić. Może wymienić resztę za 500
Drugi stwierdził że jest o wiele więcej do zrobienia za 1500
Trzeci z top trzech przyjedz Pan, wybierze sobie Pan z magazynu a my zamontujemy..

Kolejny polecany z top opiniami pospawał krzywo i jeden tłumik wystaje bardziej od drugiego a do tego po roku wszystko puściło.

Szczerze.. Odechciało mi się już tych druciarzy.
Dlatego liczyłem na dobrą rękę i eksperckie słowo tutaj żeby wiedzieć co tam należy wstawić w zamienniku..
szakalaw
Nowicjusz
 
Posty: 3

26 Kwi 2023, 14:31

No to faktycznie...Nie dziwię ci się w takim razie że się zraziłeś.
szakalaw napisał(a):Jeden złączek elastycznych nie będzie robić. Może wymienić resztę za 500

No tutaj jest ciekawa opcja.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Kwi 2023, 09:20

Najprostrzym i najlepszym sposobem będzie zakup używanego w dobrym stanie. Demontujesz, montujesz i zapominasz o temacie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Kwi 2023, 21:23

No nie do końca.. A) długo możesz na tym nie pojeździć. B) mam do zrobienia złącze elastyczne. Więc spawanie.. A Układy przeważnie bez kata i tej złączki są sprzedawane..

Dziś byłem w hurtowni z tłumikami i serwisem..

Przypomnę że dziurawe mam złącze elast. Dwa tł. Przednie i dwa srodkowe..

Ocena tegonserwisu 4.9

Gosciu wchodzi pod auto.. No.. Złącze do wymiany.. Ale się tego nie podejmie. Pytam i to wszystko.. Tak..
A co z z tłumikami przecież tam dmucha.. Gościu przez rękawiczkę wsadził rękę no tak. Dmucha.
No to to jeszcze.. A co z apeknieciem na tłumiku środkowym? Ekspert idzie do końcowego ogląda mówi że wszystko ok.
Musiałem mu palcem pokazać.

Ogólnie nie chce się za to brać. Bo to 3 dni roboty bo silnik chce opuszczać żeby kat Odkręcić i złączkę wymienić.

(kat z złączka idą w pionie w tej v6.)

Gdzie takie cuda? Wrocław..

Teraz rozumiecie moja frustrację dontychvdruciqrzy partaczy?

Dlatego się sam zastać sam zastanawiam jak to ogarnąć..
szakalaw
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy SUV-y zdetronizują kombi?
    Rynek samochodowy w Polsce od kilku lat przechodzi prawdziwą transformację. Istotny staje się nie tylko rodzaj silnika poszukiwanego auta, zmieniają się także preferencje dotyczące jego typu. Jak wynika z raportu serwisu ...

29 Kwi 2023, 08:30

musisz dzwonić po ludziach co mają takie auta na graty do sprzedania, wiadomo że nikt Ci takiego tłumika nie sprzeda za 200 zł z katami ale potem swoje odsprzedajesz i masz zwrócone.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2023, 07:33

Ja uważam, ze takie rzeczy jak układ wydechowy, to nie warto kupować używek, bo wiadome jest, że będzie to o wiele krótsza żywotność niż nowych elementów.
Co do części - jak chcesz kupować sam te części, to poszukaj ich np. na allegro po pojedynczych częściach. Zerknij też w necie, jak wygląda cały oryginalny układ wydechowy dla twojego auta, żebyś wiedział co kupować. Zanim kupisz, zamówisz, to przedzwoń do sprzedawcy i upewnij się, że dana część będzie pasowała do twojego auta ( żebyś nie musiał się znowu denerwować i odsyłać i szukać itd )..
I teraz kolejna sprawa - demontaż i montaż - zdemontujesz zapewne sam, bo wystarczy, że będziesz miał zwykłą kątówkę. Ale jeżeli chodzi o montaż, to musiałbyś mieć odpowiednią spawarkę i musiałbyś umieć nią spawać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2023, 08:12

MotoAlbercik napisał(a):27 minut temu Ja uważam, ze takie rzeczy jak układ wydechowy, to nie warto kupować używek, bo wiadome jest, że będzie to o wiele krótsza żywotność niż nowych elementów.
ja się z tym nie zgadzam, jeżeli kupujesz to widzisz tego stan, jak w ręku nie jest to sito to posłuży dlugo bo jakość orignalnych części jest dużo lepsza niż zamienników a jeszcze wielkim plusem jest to że wykręcasz i wkręcasz i wiesz ze pasuje a z praktyki wiem że z tymi zamiennikami jest bardzo różnie, najczestrzym problemem jest nieszczelnosc na połączeniach a jeszcze spawanie do tego, to nie jest prosta robota.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16195
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4