Jakich środków "chemii warsztatowej" używacie najwięcej?

21 Paź 2013, 18:51

Cześć,

Mam pytanie do profesjonalistów, pracujących w Warsztatach i/lub posiadających własny warsztat. Być może w przyszłości pokuszę się o szczegółową ankietę ale na dzień dzisiejszy wystarczą odpowiedzi na proste lecz istotne dwa pytania. Potrzebuję tych informacji do celów naukowych, w perspektywie kilku lat powstanie z tego spora praca.

Jakich środków "chemii warsztatowej" używacie najwięcej?

Jakie są ich przybliżone ilości? (1,2,3 puszki tygodniowo/miesięcznie)?

Mam na myśli takie środki jak np:

- odtłuszczacz do tarcz
- odrdzewiacz/penetrator
- biały smar
- spray miedziany
- spray cynkowy

itp

Będę wdzięczny za pomoc i odpowiedzi

Pozdrawiam,
FrostG
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 08 1995
Auto: E W211
Silnik: 3.2 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

24 Paź 2013, 02:50

Pracując jakiś czas w warsztacie w którym były dwa stanowiska do naprawy samochodu mogę powiedzieć że z moich obserwacji zużycie takich środków wyglądało następująco (ilość puszek w nawiasie):
- odtłuszczacz do tarcz (1-2)
- odrdzewiacz/penetrator (3-4)
- biały smar (0-1)
- spray miedziany (4)
- spray cynkowy (1-2)

Najwięcej generalnie szło odrdzewiacza, penetratora i sprayu miedzianego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Transport ponadnormatywny i jego początki
    Pojazdy przewożące ciężkie i duże ładunki istniały już w XIX w., jednak dopiero pod koniec lat 20. ub. w. pojawiły się przyczepy, naczepy oraz odpowiednie ciągniki, które można uznać za protoplastów współcześnie ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...