Jakie 4X4 kupić

10 Sty 2011, 13:20

Chce kupic samochód typu suv. Który jest najlepszy?
angel01011990
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Łuków

10 Sty 2011, 13:26

Zróbmy zawody to się przekonamy.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

10 Sty 2011, 13:33

przydalyby sie moze wtedy przegrane auta by troche potaniały
angel01011990
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Łuków

11 Sty 2011, 01:41

angel01011990 napisał(a):Chce kupic samochód typu suv. Który jest najlepszy?


Podaj najpierw swoje wymagania i wymień auta które najbardziej cię interesują.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

11 Sty 2011, 20:48

najlepiej rav4
angel01011990
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Łuków

11 Sty 2011, 22:42

Rav4 będzie droga niezbyt na nie utwardzone,pomyśl może o czymś innym a młodszym ale to tylko rada pozdrawiam.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odśnieżanie i odladzanie samochodu
    W zimie dokładne oczyszczenie auta ze śniegu i lodu ma ogromne znaczenie. Jazda samochodem przypominającym igloo lub z zaparowanymi szybami jest niebezpieczna, a w dodatku grozi mandatem. Po intensywnych opadach śniegu na ...

12 Sty 2011, 00:56

angel01011990 napisał(a):najlepiej rav4


A jaka kwotę masz do wydania na takie auto?
W RAV4 do 2005 roku masz stały napęd na cztery koła i to jest plusem. Natomiast minusem dużym jest brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji (czasem by się przydało szczególnie w zimie :))
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

13 Sty 2011, 11:50

35 -40 tys moge wydac na samochod i wlasnie bardzo spodobala mi sie ravka ale czy toyota to jest dobry wybor :?:
angel01011990
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Łuków

13 Sty 2011, 13:48

ArteK napisał(a):
angel01011990 napisał(a):najlepiej rav4


A jaka kwotę masz do wydania na takie auto?
W RAV4 do 2005 roku masz stały napęd na cztery koła i to jest plusem. Natomiast minusem dużym jest brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji (czasem by się przydało szczególnie w zimie :))
każda Rav4 ma stały napęd na4 koła od 2005 jest zmiana realizacji napędu i brak możliwości zblokowania międzyosiówki
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Sty 2011, 14:23

No nie każda, obecne i poprzednie wersje benzynówki 1,8 i chyba tez 2,0 z USA mają napęd tylko na przód (2,0 opcjonalnie).
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

13 Sty 2011, 15:41

tia tylko rozmawiamy o autach 4x4? więc stały to z centralnym dyfrem a reszta to z dołącznym przodem lub tyłem,
ale ok mój błąd w złym rozumowaniu :oops:
te z USA z napędem na 1 oś to zwykle V6 z oznaczeniem sport, choć możliwość konfiguracji była z każdym silnikiem :wink:
choć osobiście jeszcze nie tytkałem tej Ravki :mrgreen: na szczęście :mrgreen:
a co do tego który najlepszy?
mając do wyboru nowszą Rav i na przykłąd starszego MLa nawet bym na Ravke nie popatrzył :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Sty 2011, 20:32

Taki 270CDI już by ogarniał temat :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sty 2011, 21:14

pozwolę się wtrącić skoro spece w dziale 4x4, i to niebulwarowi
jak to nie mozna wyłaczyć kontroli trakcji ?? bo guzika w pilocie nie ma ?
czy dostęp zamurowany ? czy Ravka to auto tylko dla białych kolnierzyków?

jak w 95-98 latach Volvo demonstrowało zalety Abs w "850" i innych na torze pod Poznaniem-
to potrafiono ABS i trakcję wyłaczyć paroma ruchami , :wink:
i Tomi Makinen pokazywał jak się auto kreci na zlanym wodą torze :twisted:
więc myślę,że i TC można wyłączyć, tylko trzeba wiedzieć jak :cool: skoro sie za to /guzik/ nie zapłaciło fabryce i dilerowi -
lub żeby bezmózgowcy sie od razu nie pozabijali
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sty 2011, 21:51

wiesz tu nie chodzi o wyłączenie TC, jeśli w nowej ravce skasujesz TC to tak na prawde stracisz możliwość jazdy 4x4
bo centralny i jego "blokada" jest oparty właśnie na TC, jak ukilisz TC to tzw d..a blada, głupie bo głupie ale cóż :mrgreen:
z drugiej strony ten TC nie jest strasznie nachalny i da się z nim żyć, co nie zmienia faktu że SUVy są do dupy :twisted:

ale tenże TC da się oszukać :mrgreen:
co do MLa to w nim da się TC całkowicie wyłączyć :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Sty 2011, 22:19

Witam
Jak załozyciel tematu dorzuci z 5k Pln do tej kwoty to zaproponuje CR-V z I-CTDI.
To także SUV więc prawdziwy teren omijamy dookoła, prowadzi sie jak "naprawdę dobra" osobówka, a coś takiego jak wy-krzyż raczej nie istnieje ale i nie podpiera sie lusterkami na zakrętach jest raczej twarda.. ;)
Ja używam auta do holowania przyczepy kempingowej w w tym sprawdza sie doskonale, i w zimę jest miło..;).
Przez błotko przejedzie po trawie w górach na kempingu także, nie ma z przyczepą o DMC1300 problemu a i jak trzeba kampera DMC 3,5tony z "błota" na kempingu wyciągnie.
Jak wolno ktoś jeździ to w trasie i w 6l/100 się wyrobi w mieście 8 połknie.
Diesel jest tylko w CR-V II poliftowym 2.2 I-CDTi 340NM 140KM jest tam VSA więc dołączanie odbywa sie bezproblemowo za pomocą pomp załączających sprzęgło przy tylnym dyferencjale, nie można samemu nic włączyć ale i nigdy nie odczułem aby była taka potrzeba.
Nie ma reduktora ale i przy tej mocy, wadze auta(1550kg) nie ma naprawdę takiej potrzeby nawet przy ciężkiej przyczepie.
Jest także wyłącznik całej trakcji VSA OFF( w instrukcji pisze że w grząskim terenie należy go wcisnąć)i rzeczywiście jak auto sie kopie to trakcja nie przeszkadza wtedy z odejmowaniem gazu .
Auto jest można powiedzieć bardzo dynamiczne 10s do setki i V max około 200km/h, tanie w eksploatacji ( całe 4x4 to wymiana co 40kkm płynu 1.1l w tylnym dyferencjale)
dodam jeszcze , że zajmuje czołowe miejsca w rankingach niezawodności i potwierdzam że nie jest to raczej przypadek.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
przemo.d
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Polska