Jakie 4X4 kupić

Jakie 4X4 kupić

10 Sty 2011, 13:20

Chce kupic samochód typu suv. Który jest najlepszy?
angel01011990
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 10 Sty 2011, 12:26
Miejscowość: Łuków

Re: Jakie 4X4 kupić

10 Sty 2011, 13:26

Zróbmy zawody to się przekonamy.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Rejestracja: 24 Maj 2010, 10:21
Miejscowość: Gdynia

Re: Jakie 4X4 kupić

10 Sty 2011, 13:33

przydalyby sie moze wtedy przegrane auta by troche potaniały
angel01011990
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 10 Sty 2011, 12:26
Miejscowość: Łuków

Re: Jakie 4X4 kupić

11 Sty 2011, 01:41

angel01011990 napisał(a):Chce kupic samochód typu suv. Który jest najlepszy?


Podaj najpierw swoje wymagania i wymień auta które najbardziej cię interesują.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4636
Zdjęcia: 11019
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Jakie 4X4 kupić

11 Sty 2011, 20:48

najlepiej rav4
angel01011990
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 10 Sty 2011, 12:26
Miejscowość: Łuków

Re: Jakie 4X4 kupić

11 Sty 2011, 22:42

Rav4 będzie droga niezbyt na nie utwardzone,pomyśl może o czymś innym a młodszym ale to tylko rada pozdrawiam.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Rejestracja: 06 Sty 2009, 19:53
Miejscowość: warszawa ząbki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak uniknąć poślizgu? - dynamiczna sytuacja na drodze Jak uniknąć poślizgu? - dynamiczna sytuacja na drodze
    Koniec jesieni i początek zimy to czas, gdy wielu kierowców musi przyzwyczaić się do warunków atmosferycznych, które zwiększają ryzyko poślizgu. Jak nie dopuścić do wpadnięcia w poślizg oraz jak wyjść ...
    Biturbo, Twin Turbo, Twin Scroll Turbo – co to wszystko znaczy? Biturbo, Twin Turbo, Twin Scroll Turbo – co to wszystko znaczy?
    Wyposażenie silnika w turbosprężarkę to skuteczny sposób na uzyskanie dużej mocy przy niewielkich rozmiarach. Problemem jest jednak uzyskanie szybkiej reakcji na naciśnięcie pedału przyspieszenia – bezwładność ...

  • Re: Jakie 4X4 kupić

    12 Sty 2011, 00:56

    angel01011990 napisał(a):najlepiej rav4


    A jaka kwotę masz do wydania na takie auto?
    W RAV4 do 2005 roku masz stały napęd na cztery koła i to jest plusem. Natomiast minusem dużym jest brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji (czasem by się przydało szczególnie w zimie :))
    Pozdrawiam,
    Artek
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 4636
    Zdjęcia: 11019
    Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
    Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Jakie 4X4 kupić

    13 Sty 2011, 11:50

    35 -40 tys moge wydac na samochod i wlasnie bardzo spodobala mi sie ravka ale czy toyota to jest dobry wybor :?:
    angel01011990
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 10 Sty 2011, 12:26
    Miejscowość: Łuków

    Re: Jakie 4X4 kupić

    13 Sty 2011, 13:48

    ArteK napisał(a):
    angel01011990 napisał(a):najlepiej rav4


    A jaka kwotę masz do wydania na takie auto?
    W RAV4 do 2005 roku masz stały napęd na cztery koła i to jest plusem. Natomiast minusem dużym jest brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji (czasem by się przydało szczególnie w zimie :))
    każda Rav4 ma stały napęd na4 koła od 2005 jest zmiana realizacji napędu i brak możliwości zblokowania międzyosiówki
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Jakie 4X4 kupić

    13 Sty 2011, 14:23

    No nie każda, obecne i poprzednie wersje benzynówki 1,8 i chyba tez 2,0 z USA mają napęd tylko na przód (2,0 opcjonalnie).
    mstrucz
    Aktywny
     
    Posty: 354
    Rejestracja: 24 Maj 2010, 10:21
    Miejscowość: Gdynia

    Re: Jakie 4X4 kupić

    13 Sty 2011, 15:41

    tia tylko rozmawiamy o autach 4x4? więc stały to z centralnym dyfrem a reszta to z dołącznym przodem lub tyłem,
    ale ok mój błąd w złym rozumowaniu :oops:
    te z USA z napędem na 1 oś to zwykle V6 z oznaczeniem sport, choć możliwość konfiguracji była z każdym silnikiem :wink:
    choć osobiście jeszcze nie tytkałem tej Ravki :mrgreen: na szczęście :mrgreen:
    a co do tego który najlepszy?
    mając do wyboru nowszą Rav i na przykłąd starszego MLa nawet bym na Ravke nie popatrzył :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Jakie 4X4 kupić

    13 Sty 2011, 20:32

    Taki 270CDI już by ogarniał temat :mrgreen:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1909
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Jakie 4X4 kupić

    13 Sty 2011, 21:14

    pozwolę się wtrącić skoro spece w dziale 4x4, i to niebulwarowi
    jak to nie mozna wyłaczyć kontroli trakcji ?? bo guzika w pilocie nie ma ?
    czy dostęp zamurowany ? czy Ravka to auto tylko dla białych kolnierzyków?

    jak w 95-98 latach Volvo demonstrowało zalety Abs w "850" i innych na torze pod Poznaniem-
    to potrafiono ABS i trakcję wyłaczyć paroma ruchami , :wink:
    i Tomi Makinen pokazywał jak się auto kreci na zlanym wodą torze :twisted:
    więc myślę,że i TC można wyłączyć, tylko trzeba wiedzieć jak :cool: skoro sie za to /guzik/ nie zapłaciło fabryce i dilerowi -
    lub żeby bezmózgowcy sie od razu nie pozabijali
    przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
    sympatyk
    Zaawansowany
     
    Posty: 878
    Rejestracja: 08 Cze 2010, 18:09
    Miejscowość: na skraju grodu
    Prawo jazdy od: 15 09 1976
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Freelander e picc. scuderia
    Silnik: Otto 95÷121
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Jakie 4X4 kupić

    13 Sty 2011, 21:51

    wiesz tu nie chodzi o wyłączenie TC, jeśli w nowej ravce skasujesz TC to tak na prawde stracisz możliwość jazdy 4x4
    bo centralny i jego "blokada" jest oparty właśnie na TC, jak ukilisz TC to tzw dupa blada, głupie bo głupie ale cóż :mrgreen:
    z drugiej strony ten TC nie jest strasznie nachalny i da się z nim żyć, co nie zmienia faktu że SUVy są do dupy :twisted:

    ale tenże TC da się oszukać :mrgreen:
    co do MLa to w nim da się TC całkowicie wyłączyć :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Jakie 4X4 kupić

    13 Sty 2011, 22:19

    Witam
    Jak załozyciel tematu dorzuci z 5k Pln do tej kwoty to zaproponuje CR-V z I-CTDI.
    To także SUV więc prawdziwy teren omijamy dookoła, prowadzi sie jak "naprawdę dobra" osobówka, a coś takiego jak wy-krzyż raczej nie istnieje ale i nie podpiera sie lusterkami na zakrętach jest raczej twarda.. ;)
    Ja używam auta do holowania przyczepy kempingowej w w tym sprawdza sie doskonale, i w zimę jest miło..;).
    Przez błotko przejedzie po trawie w górach na kempingu także, nie ma z przyczepą o DMC1300 problemu a i jak trzeba kampera DMC 3,5tony z "błota" na kempingu wyciągnie.
    Jak wolno ktoś jeździ to w trasie i w 6l/100 się wyrobi w mieście 8 połknie.
    Diesel jest tylko w CR-V II poliftowym 2.2 I-CDTi 340NM 140KM jest tam VSA więc dołączanie odbywa sie bezproblemowo za pomocą pomp załączających sprzęgło przy tylnym dyferencjale, nie można samemu nic włączyć ale i nigdy nie odczułem aby była taka potrzeba.
    Nie ma reduktora ale i przy tej mocy, wadze auta(1550kg) nie ma naprawdę takiej potrzeby nawet przy ciężkiej przyczepie.
    Jest także wyłącznik całej trakcji VSA OFF( w instrukcji pisze że w grząskim terenie należy go wcisnąć)i rzeczywiście jak auto sie kopie to trakcja nie przeszkadza wtedy z odejmowaniem gazu .
    Auto jest można powiedzieć bardzo dynamiczne 10s do setki i V max około 200km/h, tanie w eksploatacji ( całe 4x4 to wymiana co 40kkm płynu 1.1l w tylnym dyferencjale)
    dodam jeszcze , że zajmuje czołowe miejsca w rankingach niezawodności i potwierdzam że nie jest to raczej przypadek.
    Pozdrawiam.
    Pozdrawiam.
    przemo.d
    Początkujący
     
    Posty: 56
    Rejestracja: 12 Sty 2011, 17:56
    Miejscowość: Polska