Jakie auto 4x4 kupić

17 Wrz 2009, 18:53

Jak @Jolinka kupowała auto - jej kryteria, sugestie i rady - znakomita podpowiedź dla każdego laika szukającego auta 4x4 dla siebie. Wprowadziłem od siebie tylko drobne, kosmetyczne zmiany :mrgreen:
Jolinka napisał(a):Najpierw musisz określić swoje oczekiwania początkowe co do samochodu. Ja przed zakupem określiłam sobie, że:
- ma mieć wysokie podwozie, czyli wysokie krawężniki, błoto i dość głębokie koleiny powinien przejechać bez problemu.
- ma mieć duży bagażnik, żebym mogła załadować jak najwięcej bagaży jadąc na wakacje i nie tylko.
- ma mieć skórzane fotele, żeby łatwo można je utrzymać w czystości bo na welurze zaraz robią się plamy, których się od razu nie usunie tylko trzeba je wyprać.
- ma mieć silnik o pojemności nie większej niż 3.0 litry, żeby "nie palił jak smok", bo bym nie wyrobiła na paliwo.
- ma nie mieć koła z tyłu bo bez koła wygląda bardziej elegancko.
- określić jaką kwotę mgę wydać na auto plus tzw pakiet startowy
- określić jaki jest graniczny rocznik, który jest dla nas do przyjęcia a następnie metodą eliminacji odrzucać nie pasujące do swoich warunków samochody.
- na koniec napisać na forum marki jakie zostały i poprosić o opinie o nich forumowiczów.
Ostatnio edytowany przez Karson, 17 Wrz 2009, 19:01, edytowano w sumie 1 raz
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

17 Wrz 2009, 19:00

i najlepiej posty zakładać dopiero, jak ma się wątpliwości tudzież pytania do powyższych :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

07 Paź 2009, 17:08

chciałabym się dowiedzieć jakie modele samochodów terenowych są oparte na konstrukcji na ramie? proszę o pomoc
blueeska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: szczecin

07 Paź 2009, 17:17

no tak ale niestety w szukaniu samochodu terenowego rownież zdarzają sie SUVy... chcialbym sie jakos szybciej dowiedziec niz czytac o kazdym modelu z osobna.
blueeska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: szczecin

07 Paź 2009, 17:50

tak dla przykładu kilka dobrze sprawujących się autek 4x4 jest bez ramy na przykład czirokez, Łada Niva :wink:
pytanie dodatkowe z jakich lat chciała byś ten samochód bo to w miare ważne pytanie część samochodów 4x4 powoli traci swoje zdolności na rzecz wyglądu szpany i zachowania na asfalcie :evil:
z ramą
nissan patrol: K160, W160, K260, W260, Y60, Y61, Safari, Terrano, no i wszystkie pickupy ale te w zasadzie nie wiem czy traktować jako terenówki
Mercedes G: W460, W463
Toyota: Land Cruiser (w zasadzie wszystkie modele) 4Runer, Hilux
LR: Defender, Discovery, Range Rover
Mitsubishi: Pajero, L200
Dihadsu: Feroza, Rocky
Opel: Frontera, Monterey
Isuzu: Truper,
Suzuki: SJ (410,413) Samurai, Jimni, Vitara, Grand Vitara
Ford: Bronco, Maveric
Chewrolet: Blazer
KIA :mrgreen: : Rocsta
Ssang Yong: Korrando
Hyundai: Galloper
Jeep: Wrangler, Willis
UAZ; 469, 452 i wszystkie późniejsze wersje) Patriot, Simbir,
Gaz: 67, 69
ARO: 243, i starsze
Tarpan/Honker
tak z głowy i na szybko pewnie jest więcej :mrgreen: tylko mam pytanie do czego szukasz auta?
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Paź 2009, 17:55

chodzi mi o roczniki 2006 i młodsze :) podobno auta na ramie sztywnej są bardziej bezpieczniejsze choc wiadomo ze bardziej w niej trzęsie... potrzebny i na teren i na asfalt :) ale nie suv bo maja zawieszenie samonośne :/
blueeska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: szczecin

07 Paź 2009, 17:56

Land Rover Discovery i Defender
Nissan Patrol i Terrano
Mercedes G
Kia Sportage i Sorento
Isuzu Trooper i Amigo
Opel Frontera i Monterey
Toyota Land Cruiser i 4Runner
Uaz i Gaz
Suzuki Samuraj i Vitara
Jeep Wrangler
Mitsubishi Pajero
Tarpan Honker
Daihatsu Feroza i Rocky
Ford Explorer i Bronco
Aro
oraz wszystkie pickupy

niektóre z w/w modeli w najnowszych wersjach są już bez ramy :!:

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 18:58 ]
blueeska napisał(a):chodzi mi o roczniki 2006 i młodsze :) podobno auta na ramie sztywnej są bardziej bezpieczniejsze choc wiadomo ze bardziej w niej trzęsie... potrzebny i na teren i na asfalt :) ale nie suv bo maja zawieszenie samonośne :/

na Twoim miejscu kupiłbym Pajero w dieslu (170KM). wprawdzie ramy nie ma ale jest wystarczająco bezpieczne i komfortowe :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

07 Paź 2009, 18:05

blueeska napisał(a):chodzi mi o roczniki 2006 i młodsze :) podobno auta na ramie sztywnej są bardziej bezpieczniejsze choc wiadomo ze bardziej w niej trzęsie... potrzebny i na teren i na asfalt :) ale nie suv bo maja zawieszenie samonośne :/
błądzisz i to mocno :mrgreen:
rama ma niewiele wspólnego z prowadzeniem, ten samochód bedzie się do dupy prowadził zawsze z powodu punktu ciężkości :mrgreen:
trzęsienie zależne jest od zawieszenia i rama nie ma tu nic do rzeczy, rame srosuje się gdy chcemy usztywnić nadwozie samochodu (większa ładowność, wytrzymałość na skręcanie nadwozia, wytrzymałość wzdłużna i poprzeczna, większe DMC przyczepy holowanej)
zawieszenie niezależne nają również terenówki, na sztywnych mostach to zosataje
Nissan Patrol, Mercedes G, Defender, Uazy, Jimny, Bronco, Wrangler,
ale panie do wszystkiego sie nie da, zawieszenie na sztywnych mostach będzie gorsze na drodze ale bardziej idiotoodporne w terenie, zawieszenie niezależne da większy komfort i bezpieczeństwo na drodze kosztem wykrzyżu i trwałości,
i 2 sprawa co dla ciebie jest teren :wink: bo wiesz dla jednego terenem jest polna droga a dla innego coś takiego
osoby o słabym przyswajaniu łaciny dźwięk sobie wyłączcie :mrgreen:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




BTW co to jest zawieszenie samonośne :?: :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez pocieszny, 15 Paź 2009, 00:52, edytowano w sumie 1 raz
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sty 2010, 02:46

navara i pajero choć te najnowsze mitsu są samonośne
z samochodów na ramie opróczpickupów
Patrol, MercG, Discovery (ten to nawet ma samonośne wzmocnione ramą :mrgreen: )
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sty 2010, 13:39

no tak ale czy NISSAN PATHFINDER sądząc po jego masie własnej czy aby na pewno nie jest zbudowany na ramie? bo przymierzam się do jego kupna. i chciałabym prosić o jakieś informacje, opinie... z góry dziękować ;)

Ostatnio wyszukałam podział terenówek prze gazetę OFF-Road.pl :

1. Terenowe użytkowe (prawdziwe terenówki)
- HUMVEE, Bremach,
- SCAM
- Unimog,
- Praga,
- Iveco Daily 4x4

2. SUV-y terenowe (SUV-y twarde)
- Mercedes G,
- Land Rover Defrender,
- Suzuki Jimny,
- Toyota Land Cruser 70, 120, 200,
- Nissan Patrol,
- Jeep Wrangler,
- Iveco mastiff,
- Santana PS10

3.SUV-y drogowo-terenowe (SUV-y miękkie)
- Range Rover Sport
- Land Rover Discovery
- Mitsubishi Pajero
- VW Tuareg
- Porsche Cayenne
- Jeep Grand Cherokee
- Suzuki Grand Vitara
- Ssang Yong Rexton (z reduktorem)
- Kia Sorrento
- Mercedes GL
- Jeep Commander
- Jeep Cherokee
- Ssang Yang Action
- Nissan Pathfinder

4. Pick-upy z napedem obu osi mieszczą sie pomiedzy SUV-ami drogowo-terenowymi a drogowymi
- Nissan Navara
- Nissan NP300
- Ford Ranger
- Mitsu L200
- Toyota Hilux
- Mazda BT50
- Ssang Yong Action Sport

5.Crossovery drogowo-uterenowione (Twarde Crossovery)
- Subaru Forester
- Panda Cross
- Volvo XC90
- Hyundai Tucson
- Hyundai santa Fe
- Land Rover Freelander
- Nissan X-trial
- Nissan Qashqai
- Jeep patriot
- BMW X5
- Dodge Nitro
- Chevrolet Captiva/Opel Antara
- Kia Sportage
- Mitsubishi Outlander
- Audi Allroad

6. Crossovery drogowe (miekkie crossovery)
- Toyota RAW 4
- Honda CRV
- Subaru Outback
- Panda 4x4
- Skoda 4x4
- Audi Q5
- Volvo XC60
- Volvo XC70
- Mazda CX-7
- VW Cady 4x4
- Nissan Murano
- Lexus RX
- Infinity FX
- Ford Kuga
- Subaru Tribeca
- Jeep Compas
- Dogde Journey
- BMW X3
- Renault Kaleos
- Skoda scout
- BMW X6


i pytanko do tego czy wymienione tutaj SUV-miękkie są oparte na ramie nie ze sztywnymi mostami? nie wiem czy dobrze mówię o tych mostach ale chodzi o to by była terenówka była i na drogę by tak mocno nie trzęsło i na dość częsty teren tylko nie aż tak jak ww. pokazanym filmie ;)
blueeska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: szczecin

17 Sty 2010, 14:28

większość nie, w zasadzie tylko samochody opisane jako SUV-y terenowe mają rame,
ale powiedz mi jedno, jak mniemam zamierzasz się tym poruszać głównie po drodze, po co ci rama??


BTW nie rozumiem za bardzo tego podziału, kryteria są dla mnie nie jasne :wink: jak można wrzucić RRsporta z LRdisko do jednego segmentu :mrgreen:
a te "prawdziwe terenówki" to w większości są samochodu ciężarowe i półciężarowe :mrgreen: a hamwi to wogóle poza jakąkolwiek krytyką :mrgreen: no i panda jako crossover drogowy wymiata :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lut 2010, 18:39

blueeska napisał(a):Ostatnio wyszukałam podział terenówek prze gazetę OFF-Road.pl :
Sam fakt braku defendera i patrola pozwala twierdzic ze ten podzial jest G wart :mrgreen: Discovery to SUV :shock:
i wymagania z posta nr 1 sa zabawne :lol:
Colicab
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: spod auta

17 Lut 2010, 18:15

Witam wszystkich.Przymierzam się do zakupu pierwszej terenówki do 14 000tyś.,z przeznaczeniem: lekki teren,góry,dalekie wyjazdy.Ma to być auto pakowne,solidne,prostota konstrukcji (w miarę)oraz aby nie piło jak smok (nie mam zapędów sportowych).Najbardziej po głowie mi chodzi LR Discovery 2,5TDI serii I,w związku z jego ekonomiką proszę o opinie na jego temat?jaką ma karoserię nie jestem pewien?z aluminium?czy to dobry wybór?na co zwrócić uwagę przy jego zakupie?
a i czy są jeszcze jakieś terenówki w miarę oszczędne?ew.do porównania z tym modelem.
Dzięki.
Konsar008
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Miejscowość: Północ

20 Lut 2010, 11:11

Witam
Żeby nie zaśmiecać podpinam się pod ten temat.Mam nadzieję niedługo dołączyć do szanownego grona 4x4. W chwili obecnej posiadam Dodge Grand Caravana z 2003r i muszę go zamienić na autko 4x4. Czytam Wasze forum od dwóch tygodni i prawie wiem czego chcę. Samochód musi mieć duży bagażnik (klatka dla psa) i musi mi służyć na cotygodniowe wypady do lasu. Teren raczej lekki, chodzi mi raczej o wysokość podwozia.
Zastanawiam się nad:
-Terrano II 2,7 TDI
-Grand Cherokee w diselu odpada bo VM a jak benzyna to gaz i brak miejsca dla psa
-Range Rover -w diesel VM ?? osobiście mi się podoba 4,0l ale Wam chyba nie zabardzo
-LR Discovery - polecacie disela a to chyba VM tak?
-Frontera - jakoś nie mam przekonania do opla
- myślałem o Freelanderze ale nikt nie poleca.
Bardzo będę wdzieczny za pomoc i sugestie. Nie bardzo rozumiem dlaczego RR diesel jest Be a Discovery ok? Mowa o samochodach do 20 tys zł
Dziękuję i Pozdrawiam.
kozyriev
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Gdańsk

20 Lut 2010, 12:54

RR jak brać to Clasica :wink: stary ale to klasyczna zajebista terenówka, a czy diesel czy V8 decyzja należy do ciebie (bagażnik ogromny)
w disko nie jest VM to produkt LR, w miare udany jest to najmniej psująca się rzecz w tym aucie chyba :mrgreen:
terrano fajne auto ale musi sie komuś spodobać, silnik niezajebliwy na kołach zębatych, wygodny
jedyną zaletą frelka jest cena poza tym to zwykłe kombi z napędem na4 i awaryjnością większą od starego fiata :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)