Jakie auto polecacie do 25-30k zł

17 Mar 2022, 06:27

Po co Ci tyle mocy jak mandaty wysokie.

Civica można lubic lub nie ale jak trafisz zadbany egzemplarz to zapomnisz jak wygląda mechanik.

Osobiście jeżdżę tym wynalazkiem 3 rok i chciałbym go zmienić(codziennie o tym myślę :happy: ) ale przeglądając oferty aut to ciężko o godnego następcę bez budżetu ok 70k.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Mar 2022, 07:25

e0hater napisał(a):Po co Ci tyle mocy jak mandaty wysokie.

Może, dla bezpieczeństwa ;)
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

17 Mar 2022, 07:33

R28F1 napisał(a):Może, dla bezpieczeństwa

Tia szczególnie moc :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2022, 07:41

szybki napisał(a):
R28F1 napisał(a):Może, dla bezpieczeństwa

Tia szczególnie moc :D

Tak dokładnie, to lepsze osiągi wynikające najczęściej z większej mocy. Szybszy proces wyprzedzania, łatwiejsze podłączenie się do ruchu itp. Można by wymieniać...
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

17 Mar 2022, 08:03

R28F1 napisał(a):Tak dokładnie, to lepsze osiągi wynikające najczęściej z większej mocy. Szybszy proces wyprzedzania, łatwiejsze podłączenie się do ruchu itp. Można by wymieniać


Dobre :ok:

To powiedz nam czym szybciej/ łatwiej wyprzedźisz autem n/a 120km czy autem turbo 120 km ? :D

A czym się łatwiej włączysz do ruchu wiertarką typu Civic Typer 200km czy autem 3,0 V6 i też 200km ? Jeszcze lepiej Fiatem bravo tjet i 120km :naughty:

Albo zadam Ci pytanie bardziej pod Twoje upodobania czyli BMW.

A za co odpowiadają vanosiki ? :ok: o ile działają co przy tej marce nie jest oczywiste :happy:

Gdzie indziej masz vvti vtec itd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2022, 11:31

szybki napisał(a):
R28F1 napisał(a):Tak dokładnie, to lepsze osiągi wynikające najczęściej z większej mocy. Szybszy proces wyprzedzania, łatwiejsze podłączenie się do ruchu itp. Można by wymieniać


Dobre :ok:

To powiedz nam czym szybciej/ łatwiej wyprzedźisz autem n/a 120km czy autem turbo 120 km ? :D

A czym się łatwiej włączysz do ruchu wiertarką typu Civic Typer 200km czy autem 3,0 V6 i też 200km ? Jeszcze lepiej Fiatem bravo tjet i 120km :naughty:

Albo zadam Ci pytanie bardziej pod Twoje upodobania czyli BMW.

A za co odpowiadają vanosiki ? :ok: o ile działają co przy tej marce nie jest oczywiste :happy:

Gdzie indziej masz vvti vtec itd.

Czy Ty masz jakiś poważny problem z czytaniem ze zrozumieniem ?
A może po prostu, tak sobie chciałeś cokolwiek napisać i powstawiać trochę emotek ?
Napisałem wyraźnie (...no może nie dla Ciebie), że chodzi o osiągi które mają też związek z mocą.
A Ty podajesz przykłady z d...y, porównujące różne auta o tej samej mocy. Brakuje w tej twojej wyliczance jeszcze do porównania jakiejś "ciężarówki" o mocy 200KM...
Wytłumaczę Ci: Zagadnieniem było to że auto o lepszych osiągach (był komentarz, że nie warto rozglądać się za autem o większej mocy, bo mandaty są wysokie) jest bezpieczniejsze w aspekcie np. szybszego procesu wyprzedzania czy szybkiego podłączenia się do ruchu. Tylko tyle a Ty dopowiadasz sobie coś do czego ja się w ogóle nie odnosiłem.
Co do BMW to ja się do marki żadnej marki nie przywiązuję, kupuję to co spełnia moje szeroko rozumiane wymagania i to na co mnie stać (w sensie tyle chcę wydać na auto). Miałem ok. 10 samochodów i póki co tylko jedno bmw. Peugeota miałem np. 2 razy.
No i przede wszystkim to ja nic Tutaj o BMW nie pisałem, ale ty musiałeś wtrącić wątek o bmw, co ewidentnie świadczy o jakiś głębokich kompleksach.
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan silniki SR20DE / SR20DET / SR20VET
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dobry potencjał do tuningu, dostęp do części zamiennych. Silniki z serii SR20 to jedne z najbardziej uznanych silników Nissana z lat dziewięćdziesiątych ...

17 Mar 2022, 11:47

R28F1 napisał(a):Czy Ty masz jakiś poważny problem z czytaniem ze zrozumieniem ?
A może po prostu, tak sobie chciałeś cokolwiek napisać i powstawiać trochę emotek ?
Napisałem wyraźnie (...no może nie dla Ciebie), że chodzi o osiągi które mają też związek z mocą.
A Ty podajesz przykłady z d...y, porównujące różne auta o tej samej mocy. Brakuje w tej twojej wyliczance jeszcze do porównania jakiejś "ciężarówki" o mocy 200KM...
Wytłumaczę Ci: Zagadnieniem było to że auto o lepszych osiągach (był komentarz, że nie warto rozglądać się za autem o większej mocy, bo mandaty są wysokie) jest bezpieczniejsze w aspekcie np. szybszego procesu wyprzedzania czy szybkiego podłączenia się do ruchu. Tylko tyle a Ty dopowiadasz sobie coś do czego ja się w ogóle nie odnosiłem.
Co do BMW to ja się do marki żadnej marki nie przywiązuję, kupuję to co spełnia moje szeroko rozumiane wymagania i to na co mnie stać (w sensie tyle chcę wydać na auto). Miałem ok. 10 samochodów i póki co tylko jedno bmw. Peugeota miałem np. 2 razy.
No i przede wszystkim to ja nic Tutaj o BMW nie pisałem, ale ty musiałeś wtrącić wątek o bmw, co ewidentnie świadczy o jakiś głębokich kompleksach.

Zamiast pisać kolejny elaborat odpowiedz na pytania ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2022, 11:55

szybki napisał(a):A czym się łatwiej włączysz do ruchu wiertarką typu Civic Typer 200km czy autem 3,0 V6 i też 200km ? Jeszcze lepiej Fiatem bravo tjet i 120km

Wiertarką najlepiej bo kręcisz na 1 biegu do 7 tys a taki T-jet to nie tsi czy ecoboost on z dołu nie pojedzie a i góra słaba bo mocy tylko 120 koni :)
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

17 Mar 2022, 11:57

szybki napisał(a):
R28F1 napisał(a):Czy Ty masz jakiś poważny problem z czytaniem ze zrozumieniem ?
A może po prostu, tak sobie chciałeś cokolwiek napisać i powstawiać trochę emotek ?
Napisałem wyraźnie (...no może nie dla Ciebie), że chodzi o osiągi które mają też związek z mocą.
A Ty podajesz przykłady z d...y, porównujące różne auta o tej samej mocy. Brakuje w tej twojej wyliczance jeszcze do porównania jakiejś "ciężarówki" o mocy 200KM...
Wytłumaczę Ci: Zagadnieniem było to że auto o lepszych osiągach (był komentarz, że nie warto rozglądać się za autem o większej mocy, bo mandaty są wysokie) jest bezpieczniejsze w aspekcie np. szybszego procesu wyprzedzania czy szybkiego podłączenia się do ruchu. Tylko tyle a Ty dopowiadasz sobie coś do czego ja się w ogóle nie odnosiłem.
Co do BMW to ja się do marki żadnej marki nie przywiązuję, kupuję to co spełnia moje szeroko rozumiane wymagania i to na co mnie stać (w sensie tyle chcę wydać na auto). Miałem ok. 10 samochodów i póki co tylko jedno bmw. Peugeota miałem np. 2 razy.
No i przede wszystkim to ja nic Tutaj o BMW nie pisałem, ale ty musiałeś wtrącić wątek o bmw, co ewidentnie świadczy o jakiś głębokich kompleksach.

Zamiast pisać kolejny elaborat odpowiedz na pytania ?

Pomyliły Ci się role...
Rozumiem, że zawsze marzyłeś, żeby zostać nauczycielem, tylko czegoś Ci brakowało :mrgreen:
R28F1
Początkujący
 
Posty: 52
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: M140i xDrive
Silnik: 3,0
Rok produkcji: 2019

17 Mar 2022, 12:00

Jeremias napisał(a):Wiertarką najlepiej bo kręcisz na 1 biegu do 7 tys a taki T-jet to nie tsi czy ecoboost on z dołu nie pojedzie a i góra słaba bo mocy tylko 120 koni


Oj piorą Wam te głowy :D

Tak przy włączaniu do ruch kręcisz do 7krpm. :D

Brawo kolego.

R28F1 napisał(a):Pomyliły Ci się role...
Rozumiem, że zawsze marzyłeś, żeby zostać nauczycielem, tylko czegoś Ci brakowało


Odpowiesz na pytania czy już jesteś na stronach Auto Centrum i sprawdzasz tabelki ? . Czekamy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2022, 12:04

Po co się kłócicie jak sprawa jest jasna.

Na co dzień liczy się elastyczność, więc turbo. Do tego im większa pojemność tym lepiej.

Przy gnieceniu do oporu liczy się moc, czy turbo czy diesel już ma mniejsze znaczenie, więcej waga auta zrobi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Mar 2022, 12:14

galakty napisał(a):Po co się kłócicie jak sprawa jest jasna.


Jak widać nie jest jasna :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2022, 12:32

szybki napisał(a):Oj piorą Wam te głowy

Tak przy włączaniu do ruch kręcisz do 7krpm.

Brawo kolego.

Hondowy V-tec to nie diesel 1,4 hdi, warto rozróżniać silniki i zasadę ich pracy jak się rozmawia o przyspieszaniu :) ja korzystam z silnika tak jak go wytworzył producent czyli z całej palety obrotów a nie tylko do 3 tys

Jak będzie cieplej to zwróć uwagę jak przyspiesza gość na ścigaczu i zorientuj się dlaczego tak kręci silnik - no bo taki on jest taka jest jego charakterystyka.

Z resztą hondziarze często na światłach pokonują nawet zacne turbo-benzyny jak to sie dzieje?

galakty napisał(a):Na co dzień liczy się elastyczność, więc turbo.
tylko że turbo a turbo to różnica, coś co wstaje przy 2500 to co innego niż turbo wstające przed 2 tys
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

17 Mar 2022, 12:53

Jeremias napisał(a):Z resztą hondziarze często na światłach pokonują nawet zacne turbo-benzyny jak to sie dzieje?


Ale po co pisać o jakiś pseudo rajdowych porównaniach. Chodzi o zwykłą jazdę i tyle. Czyli łatwość zwykłego wyprzedzania oraz włączania się do ruchu.

Jeremias napisał(a):tylko że turbo a turbo to różnica, coś co wstaje przy 2500 to co innego niż turbo wstające przed 2 tys


Po co wymyślasz sztuczną rzeczywistość. W zwykłym aucie turbo reaguje natychmiastowo i spokojnie starcza do bezstresowej jazdy w najbardziej logicznych prędkościach.

Jeremias napisał(a):Hondowy V-tec to nie diesel 1,4 hdi,

Po co popadasz w skrajności. 1,4 hdi jest to typowy mieszczuch gdzie jak najbardziej się sprawdza.

Podsumowując jako były właściciel i obecny kierowca chrupka 1,3 16v (bez turbo ) robiący 60k.km.rocznie zapewniam Cię że turbo jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2022, 13:37

Jeremias napisał(a):tylko że turbo a turbo to różnica, coś co wstaje przy 2500 to co innego niż turbo wstające przed 2 tys


To już zbyt szczegółowe dyskusje, nie ma sensu schodzić tak nisko. I tak by trzeba porównywać dane dwa silniki między sobą, do tego przełożenia skrzyni itp. Nie ma sensu.

Dla mnie jest cholerna różnica przy jeździe codziennej między wiertarką z UFO, a jakimś turbo z Bravo. Nie mówię że Bravo będzie szybsze (bo de facto będzie wolniejsze jeśli wykorzystać 100% możliwości), ale dla przeciętnego Kowalskiego Bravo spisze się lepiej. Będzie przyjemne w jeździe.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007