Jakiego "Niemca" kupić za kwotę 20-24tyś?

25 Wrz 2014, 03:27

Witam wszystkich serdecznie jako "świeżak" na tutejszym forum. Na wstępie zamieszczę notkę co mnie tu sprowadziło. Jeśli nikogo to nie interesuje akapit 1 może pominąć, więc do rzeczy...

Prawko zrobiłem w 2008 roku i od tamtej pory miałem przyjemność jeździć 3 autami. Dokładniej były to 3 Ople Astry z silnikami 1.6 84km 1.6 16V 101km i 1.4 16V 90km. Ta środkowa wersja do połowy lipca służyła mi bez problemów. Robiłem na czas wszystkie przeglądy naprawy oraz nie oszczędzałem na stacji benzynowej lejąc gaz 5gr. tańszy "u zbinia" niż na Orlenie. Niestety 20 lipca miałem wypadek i z samochodu praktycznie nic nie zostało. U mnie skończyło się na złamanym obojczyku. Wcześniej też miałem 1 konkretną przygodę pierwszą z w/w gdzie również dzwon był (4 miesiące po odebraniu prawka) taki, że ja wyszedłem bez szwanku, a samochód poszedł za psie pieniądze do jakiegoś typowego polskiego mechanika który zrobi z 2 rozbitych następne 2 dobre auta. Po przeanalizowaniu doszedłem do wniosku, że pomimo tego iż Astrę miło wspominam i dobrze mi się nią jeździło przyszedł czas na coś innego - coś lepszego.

Od ponad miesiąca przeglądam rynek motoryzacyjny, obserwuję różne aukcje, czytam opinie na temat różnych aut no i generalnie mam kilka typów, ale chciałbym zasięgnąć opinii wśród ludzi którzy mają pewnie większą wiedzę na ten temat niż ja.

Czego oczekuję od mojego przyszłego auta? Na pewno musi być to auto z benzyną, bo na 100% prędzej czy później wpakuję w nie LPG. Jakiekolwiek próby przekabacenia mnie na diesla proszę sobie darować, bo przy obecnych cenach diesel zwyczajnie się nie opłaca, a w benzynę jeśli założę odpowiednią instalację i będę o nią odpowiednio dbał to na pewno wyjdę taniej na tym interesie. W Aśce przede wszystkim brakowało mi takiego bajeru jak tempomat i czujnik parkowania chociaż... To drugie nie jest dla mnie aż tak niezbędne. W miesiącu średnio robię 500-800km. Głównie jeżdżąc po mieście, chociaż 2-3x w miesiącu trafiają się kursy długodystansowe dlatego tempomat bardzo by mi się przydał, a teraz do sedna co moje oko "uwędziło" :)
Kandydat 1: BMW E46 2.0 143KM / 2.2 170KM najlepiej po 2002 (moja miłość od dziecka gdy tylko 1 raz spotkałem to auto na drodze - "kocham się w nim" po dzień dzisiejszy) :roll:
Kandydat 2: Audi A3 8P 2.0 150KM ładne auto aczkolwiek bardzo chodliwe wśród złodziei no i po czytaniu opinii na temat silników TSI/FSI trochę się boję że kupię coś w co będę musiał co chwilę dokładać, a chciałbym zakupionym teraz autem pojeździć przynajmniej 5 lat.
Kandydat 3: Audi A4 B6 2.0 130KM ciekawa alternatywa dla Passatów których widzę zdecydowanie więcej na naszych drogach, a mimo wszystko zamierzam zainwestować w dobre alu i gwint żeby nieco wyróżnić się z tłumu. Problemem może być tylko fakt, że w garażu mieści się dosłownie na styk jeśli chodzi o długość, a jak trafi się wersja z hakiem to chyba będę musiał go zdemontować. :D
Kandydat 4: Ford Focus mk2 1.8 16V 140KM na temat tego auta naczytałem się chyba najwięcej pochlebnych opinii jeśli chodzi o koszty eksploatacji i wytrzymałość silnika, ale patrząc na wnętrze tego samochodu... Ogarnia mnie rozpacz. Odrzuca mnie tak samo jak Civic VII gen. czy Astra III albo Vectra C. Z moich oczach tandetny plastik i nic więcej. Szkoda, że design zewnętrzny jest przystępny, bo to powoduje, że muszę rozważyć także ten samochód.
Kandydat 5: VW Golf V 2.0 benzyna niby odczucia mam podobne co do Focusa jednak urzeka mnie w jakiś sposób prostota tego wnętrza. Poza tym czytałem sporo pochlebnych opinii dot. skrzyni. Szkoda tylko, że z silnikami nie jest tak kolorowo. Tak samo zresztą jak w A3...

Myślałem też o Avensis II mimo, że za japończykami nie przepadam, Peugeocie 207, ale mam już taki mętlik w głowie, że nie wiem co będzie najlepszym wyborem dlatego liczę na wasze szczere obiektywne opinie, bo gdybym sam miał kupować sercem to wziąłbym na 100% E46. Rozsądek przemawia mi niby jednak za A4...

Czekam na wasze opinie i liczę na owocną dyskusję. :naughty:
HollandFury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 08 2008
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Ostatnie auto - Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

25 Wrz 2014, 10:18

Co takiego rozsądnego w tym B6? E46 jest lepszym autem i skoro tak Ci się podoba ja bym brał.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

25 Wrz 2014, 12:25

Po pierwsze skoro LPG to odrzucić musisz wszystkie silniki FSI/TSI (koszt odpowiedniej instalacji do tego silnika jest bardzo wysoki).

Kandydat 1: Współpracuję idealnie z LPG, ale nie myślałeś o jakiejś rzędowej szóstce? Lepsze osiągi, a spalanie niewiele większe (około 1l).

Kandydat 2: Opada ze względu na silnik FSI,

Kandydat 3: Audi jak najbardziej, tylko te ceny z kosmosu...

Kandydat 4: 1.8 140KM w Focusie Mk2? W jakiej wersji nadwoziowej, bo nie znalazłem takiego silnika. Poza tym nowsze Fordy słabo współpracują z LPG.

Kandydat 5: Golf odpada znów ze względu na silnki FSI/TSI.

Avensis ok, zwłaszcza w 1.8 pali mało (7,5-8l benzyny), ale silnik spala też dużo oleju.

Jak serce przemawia za E46 to bierz E46, tylko poszukaj ZADBANEGO egzemplarza.

Ja od siebie polecę jeszcze Astrę H (dobrze współpracuję z LPG, np. 1.8 140KM), Peugeot 407, Citroen C5 (oba z udanymi silnikami 2.0), Mazdę 6 z końca I-generacji
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Wrz 2014, 17:28

Po pierwsze skoro LPG to odrzucić musisz wszystkie silniki FSI/TSI (koszt odpowiedniej instalacji do tego silnika jest bardzo wysoki).

No i już mnie uratowałeś przed wydatkiem rzędu 3-3,5tys., bo nie miałem o tym zielonego pojęcia. :/
Kandydat 1: Współpracuję idealnie z LPG, ale nie myślałeś o jakiejś rzędowej szóstce? Lepsze osiągi, a spalanie niewiele większe (około 1l).

Przyznam szczerze, że myślałem o R6 i w sumie cały czas myślę tylko... Przeraża mnie koszt ubezpieczenia takiego auta. Najbardziej odpowiadałoby mi 2.0, bo wiem że to są jeszcze przystępne pieniądze, a większy silnik oznacza dla mnie koszty samego OC+NW w granicach 1200-1500zł - kosmos, a wszystko przez to, że w 1 roku po odebraniu prawa jazdy miałem stłuczkę, a potem skasowałem auto, więc teraz mam zwyżkę.
Kandydat 3: Audi jak najbardziej, tylko te ceny z kosmosu...

Uważasz, że ceny zadbanych A4 B6 są za duże w stosunku do tego co oferują? :)
Kandydat 4: 1.8 140KM w Focusie Mk2? W jakiej wersji nadwoziowej, bo nie znalazłem takiego silnika. Poza tym nowsze Fordy słabo współpracują z LPG.

[link do oferty na Allegro wygasł]
O "wirusie" nie ma żadnej wzmianki, więc jest to prawdopodobnie 115KM tylko sprzedawca się machnął. Skoro słabo grają na lpg to focusa już eliminuję w tym momencie.
Avensis ok, zwłaszcza w 1.8 pali mało (7,5-8l benzyny), ale silnik spala też dużo oleju.

A jak z gazem w czymś takim? Bo ojca znajomy zakupił 1.6 zagazował i masa problemów, bo ma "coś" porcelanowe i koniec końców zdemontował instalację lpg i jeździ na samej benzynie. Szczegółów nie znam, bo niestety tata dużo informacji jednym uchem wpuszcza drugim wypuszcza i nie wiadomo dokładnie o co chodzi. W każdym bądź razie podobno do Avensis strach montować lpg.
Ja od siebie polecę jeszcze Astrę H (dobrze współpracuję z LPG, np. 1.8 140KM), Peugeot 407, Citroen C5 (oba z udanymi silnikami 2.0), Mazdę 6 z końca I-generacji

Astra odpada, bo po moich wszystkich przygodach które już miałem chcę spróbować czegoś innego, bo mimo że dobrze mi się Astrami jeździło to chyba mi nie leżą. 407 odpada tylko z jednego względu. Kolega z pracy właśnie kupił, więc nie chcę brać tego co on. No chyba, że przez pół roku nic nie kupię, a on już pojeździ i wyda pozytywną opinię to wtedy pomyślę nad coupe. :) Citroen razi mnie swoją stylistyką i w garażu zmieści się na styk, albo i nie. :P Mazdy nie mogę zdzierżyć. Niby wiem, że to dobre auta i masa ludzi je chwali, ale jedyne co bym przełknął to RX-8 które jest niefunkcjonalne i dobre tylko do lansu tak naprawdę. Zresztą mam ponad 1.9m wzrostu więc może być ciasno.

No i tak na deser... Przeglądałem dzisiaj jeszcze do późna i trafiłem na Peugeot'a 207 RC.
Czytałem o wadach i zaletach i niby jest ok, ale nie wiem jak z gazem w czymś takim. Na pewno na plus mały silnik = małe koszty utrzymania, chociaż... Nie wiem jak z żywotnością w 1.6 Turbo i BOV'em na pokładzie. Nie ma za bardzo informacji na temat tego jak pracuje lpg w czymś takim i to jest zagadka. Jednak podoba mi się w nim to, że wygląda na małe typowe miejskie autko, a tak naprawdę od chociażby mojej byłej Astry G jest krótszy tylko o 8cm.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
1 wydaje się być ok. W 2 przebieg jak dla mnie parodia i bez książki serwisowej oraz podanego nr. VIN za nic w świecie w niego nie uwierzę. No i 3 niby też ok, ale to już nie jest wersja RC czyli zawieszenie nie jest usztywnione, a tego będzie mi brakować na obwodnicach w łukach... :sly:
Z E46 też mam kilka typów:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wydaje mi się, że jest w porządku, ale po tym jak naczytałem się opinii na temat handlarzy z Radomia to boję się po cokolwiek tam jechać...
[link do oferty na Allegro wygasł]
To na dniach pojadę oglądać i zobaczę co jest warte.
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydaje mi się, że jest ok, ale patrząc na opis "Silnik chodzi jak zegarek. Cichutko i równiutko." zalatuje mi typowym handlarzem. Brak dokładnych zdjęć środka, zwłaszcza lewego fotela. Poproszę - może mi wyśle na maila, więcej, bo szkoda jechać w ciemno ponad 200km.

Wiem, że długo i pewnie zanudzam, ale pisząc mam problemy z krótkim i treściwym wyrażeniem tego co chcę przekazać.
Dzięki za cierpliwość Ossy i czekam na kolejne wypowiedzi. :)
HollandFury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 08 2008
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Ostatnie auto - Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

25 Wrz 2014, 20:26

A4 B6 z 2.0 131 to raczej mało polecane auto lepiej sprawują się 1.8T tylko jest ich bardzo mało w stanie godnym polecenia.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1335
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

25 Wrz 2014, 21:58

HollandFury napisał(a):Przyznam szczerze, że myślałem o R6 i w sumie cały czas myślę tylko... Przeraża mnie koszt ubezpieczenia takiego auta. Najbardziej odpowiadałoby mi 2.0, bo wiem że to są jeszcze przystępne pieniądze, a większy silnik oznacza dla mnie koszty samego OC+NW w granicach 1200-1500zł - kosmos, a wszystko przez to, że w 1 roku po odebraniu prawa jazdy miałem stłuczkę, a potem skasowałem auto, więc teraz mam zwyżkę.


Gdzie ubezpieczasz ten samochód???

A jaka będzie różnica np. 2l i 2.5l dla Ciebie??? Bo może nie warto się przejmować, to w końcu koszt roczny, a nie miesięczny... Sprawdź to sobie :yes:.

Również jestem za E46, a jeżeli o nim marzysz to w ogóle nie wiem nad czym Ty jeszcze myślisz :mrgreen:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeep Wrangler Unlimited
    Wrangler uznawany jest za spadkobiercę wojskowego Willysa. Samochód pojawił się w salonach sprzedaży w 1987 roku. Obecnie można go kupić w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. W obu przypadkach samochód jest napędzany ...

25 Wrz 2014, 22:16

Ostatnio w czasopiśmie motoryzacyjnym opisywali samochody do gazu i z Audi wybrali właśnie 2.0 20V 131KM. Moim zdaniem te auto kosztuje za dużo jak na swój rocznik. Ale jeśli będzie to samochód w idealnym stanie to chyba warto. Z drugiej strony auto francuskie w tej cenie będzie 5 lat młodsze.
Avensis 1.8 nadaje się do gazu, to 2.0 jest odradzany, ze względu na bezpośredni wtrysk.
Focus nie, są tam jakieś cuda jak lubryfikacje zaworów, ale nikt do końca nie wie czy to działa.
Co do E46 to zastanów się, może znajdziesz możliwość tańszego ubezpieczenia (współwłaściciel ze zniżkami, porównywarki internetowe OC itd.). Moim zdaniem warto "dołożyć" do większego silnika. Chyba, że masz w planach co rok mieć jakieś szkody. ;)

Tak czysto na papierze to wygląda tak:
E46 2.0 143KM 9,3 do setki, spalanie 8,8l/100km
E46 2.2 170KM 8,0 do setki, spalanie 10,0l/100km
E46 2.5 192KM 7,2 do setki, spalanie 10,4l/100km

Aha i nie oglądaj ogłoszeń z Ostrowi Mazowieckiej, Płocka, Gostynina, Gniezna. To zagłębia handlarzy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Wrz 2014, 23:47

Nie wiem jak brzmiała nazwa tego pisma ale ja z audi B6 jestem bardzo blisko od 2007 roku :) więc o wadach/zaletach których jest zdecydowanie mniej silnika 2.0 wiem sporo i czy do gazu jest on idealny ? Hmmm zdecydowanie lepszym jest 1.8T ale jak wiadomo w gazetach mają zawsze rację :ok:
A co do wymienionych miejscowości to masz 99% racji są to miejsca podwyższonego ryzyka ale zapewniam Cie że można i tam znaleźć dobre auta. Ostatnio trafiło się bardzo fajne BMW E90 oraz Alfa Romeo ale fakt faktem czasami można spotkać straszną minę. To samo dotyczy Radomia ale ludzie jednak tam kupują - jedno na 20 jest ok tylko trzeba wiedzieć które. Powiem Ci że w Warszawie jest to samo - jak pójdziesz do komisów trzeba umieć oddzielić ziarno od plew :)
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1335
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

26 Wrz 2014, 01:03

Gdzie ubezpieczasz ten samochód???
Na początku była to warta. Teraz odkąd mam znajomego w Phinance ubezpieczam w Hestii, bo tam mają najlepszy stosunek jakości do ceny oraz w przypadku kolizji nie ma problemów z wypłatą odszkodowań jak w niektórych firmach dostępnych na naszym rynku. Mimo wszystko po kolizji i wypadku mam nadwyżkę ceny OC. Prawdę mówiąc nawet nie wiem dokładnie jaką, bo ja nie byłem właścicielem samochodu. Wcześniejsze auta były rejestrowane na ojca bo miał większe zniżki. Teraz jako, że mam 23 lata i utrzymuję się sam pora także na samodzielne utrzymanie samochodu stąd muszę się liczyć z wyższą ceną za OC+NW.
A jaka będzie różnica np. 2l i 2.5l dla Ciebie??? Bo może nie warto się przejmować, to w końcu koszt roczny, a nie miesięczny... Sprawdź to sobie :yes:.

Przyznam szczerze, że dokładnie nie wiem nawet, ale zadzwonię do znajomego i jak będzie miał chwilę to go podpytam ile wyniesie OC+NNW przy silniku 2.0 i 2.5. Wiadomo, że przy 2.5 już jest czym się pobawić. :D
Z drugiej strony auto francuskie w tej cenie będzie 5 lat młodsze.

5 może nie, ale 3-4 na pewno dlatego rozważam zakup 207 bądź 207RC. Ten drugi zwłaszcza zrobił na mnie pozytywne wrażenie w ostatnim czasie, chociaż to i tak nie to co... E46. :roll:
Co do E46 to zastanów się, może znajdziesz możliwość tańszego ubezpieczenia (współwłaściciel ze zniżkami, porównywarki internetowe OC itd.). Moim zdaniem warto "dołożyć" do większego silnika. Chyba, że masz w planach co rok mieć jakieś szkody. ;)

Niestety, ale postanowione, że nie będę obciążał ojca w przypadku kolizji czy wypadku obniżonymi zniżkami. Biorę nadwyżkę na siebie. Może to mnie trochę przy okazji zmotywuje do jeszcze ostrożniejszej jazdy, chociaż to i tak już nie jest to co było jeszcze 2 lata temu gdzie z patrząc obiektywnie sam na swój styl jazdy w tamtym okresie to bym sobie prawko odebrał za moje wyczyny i prędkości mimo niezbyt imponującego silnika. A niestety, ale im więcej kucyków pod machą tym bardziej kusi żeby się zabawić... :yes: Mimo wszystko przemyślę jeszcze to 2.5, zwłaszcza jak znajomy zrobi mi wycenę i nie będzie kolosalnej różnicy w rocznych kosztach między tą jednostką, a 2.0. Koniec końców i tak będę patrzył głównie stan techniczny, a czy to będzie 2.0, 2.2 czy 2.5 będzie sprawą drugorzędną. :)
Aha i nie oglądaj ogłoszeń z Ostrowi Mazowieckiej, Płocka, Gostynina, Gniezna. To zagłębia handlarzy.

Radom i Płock to wiedziałem, ale że Ostrów, Gostynin czy Gniezno już nie. Mimo wszystko do Ostrowi przejadę obejrzeć to E46 które zamieszczałem wyżej, bo mam raptem 40km, więc 2 godzinki mnie nie zbawi. Dokładne badanie miernikiem lakieru, sprawdzenie książki serwisowej, numeru VIN - wrócę do domu i przemyślę czy warto.
Ostatnio trafiło się bardzo fajne BMW E90 oraz Alfa Romeo ale fakt faktem czasami można spotkać straszną minę.

Sąsiad kupił z komisu w Ostrowi Maz. AR 159 z 2007 rok temu i od tamtej pory ani złotówki do niej nie dołożył nie licząc tego co zostawił na przeglądzie w ASO (ok. 700zł). ;) Czyli tak jak pisze motozakup trzeba potrafić oddzielić ziarno od syfu. :)
HollandFury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 08 2008
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Ostatnie auto - Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Wrz 2014, 15:48

Jak chcesz kupić BMW e46fl to nie bierz pod uwagę 318i(N42) o mocy 143km bo ten silnik nie grzeszy bezawaryjnością :) Na twoim miejscu zobaczyłbym 320i(M54B22), 325i(M54B25), 330i(M54B30) lub 330D(M57D30) jeżeli mówimy o e46 po lifcie ;) A jak przedlift to mogę polecić 318i(M43TUb19) który nie zachwyca osiągami ale na moim przypadku mogę powiedzieć że jest bezawaryjny, 323i (M52TUb25), 328i(M52TUb28).

Ogólnie ja się przesiadłem z a4 b5 1.8T na e46 318i i różnica w prowadzeniu jest kolosalna oczywiście na plus Bmw ;D
pawel9339
Nowicjusz
 
Posty: 48
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 24 06 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7 avant
Silnik: 1.8Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Wrz 2014, 22:52

Jak chcesz kupić BMW e46fl to nie bierz pod uwagę 318i(N42) o mocy 143km bo ten silnik nie grzeszy bezawaryjnością :)

A szkoda, bo do chwili obecnej to był mój faworyt ze względu na pojemność silnika. Już nawet nie chodzi o moc tylko żeby nie chlał jak smok i koszt rejestracji nie wypłukał raz w roku mojej kieszeni w dość drastyczny sposób.
Na twoim miejscu zobaczyłbym 320i(M54B22), 325i(M54B25), 330i(M54B30) lub 330D(M57D30)

Moce odpowiednio 170, 192 i 231... Korci korci... Zwłaszcza 330i. :) 330D nie wchodzi w grę, aczkolwiek dziękuję za poradę i w tej kategorii. ;) Auta przed FL'em też odpadają.
Ogólnie ja się przesiadłem z a4 b5 1.8T na e46 318i i różnica w prowadzeniu jest kolosalna oczywiście na plus Bmw ;D

Dlatego też właśnie cały czas E46 jest moim faworytem, chociaż zacząłem poważnie rozważać zakup 207RC. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć opinii jak ten samochód reaguje na gaz o ile jest możliwość w ogóle go w niego wsadzić i czy da się jeździć.

Największym problemem jest to, że w mazowieckim nie ma ani jednej sensownej E46 z w/w silnikiem (którymkolwiek). Zastanawiam się czy jechać na giełdę... Do Grójca mam ok. 100km, więc jest to akceptowalna odległość. Nigdy nawet nie byłem prawdę mówiąc na giełdzie i ojciec już mnie uczulił, żeby nie brać pieniędzy tylko jak mi się któreś auto spodoba to wziąć namiary od sprzedawcy i spotkać się z kasą u niego w późniejszym terminie. Co o tym myślicie?
HollandFury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 08 2008
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Ostatnie auto - Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Wrz 2014, 23:10

HollandFury napisał(a): zacząłem poważnie rozważać zakup 207RC
Pod maską ma kiepski silnik 1.6 THP rodem z BMW więc odradzam. Dodatkowo z tego co pamiętam ma wtrysk bezpośredni, co czyni gaz raczej średnio opłacalna opcją :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14169
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Wrz 2014, 23:44

Pod maską ma kiepski silnik 1.6 THP rodem z BMW więc odradzam. Dodatkowo z tego co pamiętam ma wtrysk bezpośredni, co czyni gaz raczej średnio opłacalna opcją :naughty:


Fakt poczytałem trochę o wadach i ewentualnych kosztach naprawy. Łańcuch rozrządu ok. 600zł. Kolektor wydechowy to wydatek ok. 400zł. z wymianą, więc jak padnie to zaboli aczkolwiek nie są to znowu jakieś astronomiczne sumy. Gdyby moje ubezpieczenie miało tyle kosztować jak to by było pięknie... :roll:

Swoją drogą... Astrę też miałem z niezbyt udanym silnikiem 1.6 16V który miał ledwie 101KM podobno głośny łykający olej i nie nadający się na instalacje gazową, a ja założyłem LPG u swojego zaufanego człowieka (STAG-4) przejeździłem 2,5 roku w gazie i ani razu żadnych problemów. Ani z samą instalacją ani tym bardziej z silnikiem. Spalanie w trasie miałem na poziomie 8l. jadąc do 120km/h w mieście już tak pięknie nie było bo często gęsto z moją dynamiczną jazdą wychodziło 12-13l. Tak czy siak nie byłem stratny na tym interesie. Zastanawiam się też trochę czy opinie w internecie nt. silników nie są zamieszczane przez ludzi którzy wyznają zasadę "dopóki jeździ to nie naprawiam i nie robię przeglądu". Ja zawsze samochód co roku zaprowadzałem na dokładny przegląd, wszystko było wymieniane na czas i żadnych problemów nie było. Ba! Nawet oleju nie łykał jak to większość wypisuje. Dlatego zastanawiam się czy gdybym wziął E46 318i albo właśnie 207 RC z 1.6 HTP i odpowiednio dbał tak jak o poprzednie auto to czy te wszystkie bolączki miałyby mnie dotyczyć.

Owszem chciałoby się kupić jak najlepsze auto w jak najmniejszych pieniądzach (w końcu kto by nie chciał?) jednak to są tylko auta używane i dużo zależy od tego jak dbał o nie poprzedni właściciel. Jak się chce coś pewnego to najlepiej z salonu wziąć tylko raz, że trzeba mieć na to kilkadziesiąt tysięcy, a dwa teraz samochody i tak tworzą ekonomiści, a nie mechanicy i śmiać mi się chce jak widzę samochody za ćwierć miliona zł na lawecie. :)

@EDIT: Już wiem dlaczego nie ma 207RC w gazie.
"1.6 THP to wtrysk bezpośredni, instalacja Vialle lub Icom cena ~10tys PLN." :shock:

@EDIT2: Część z was po tym co napisze stwierdzi, że jestem szaleńcem, albo brakuje mi 5 klepki. :naughty: Co sądzicie o Civic'u Type R VII generacji? Ktoś miał styczność z tym japończykiem? Sylwetka jak dla mnie świetna, jedyne co mnie razi w nim to gałka zmiany biegów w przednim panelu, a nie mostku jak większość aut, ale rozumiem, że to ma ukazać sportowy charakter tego auta. Poza tym wszystkie Type-Rki mają 2.0 200KM - moc większa niż przewidywałem, ale patrząc na raporty spalania są więcej niż zadowalające przy takiej mocy. Oczywiście jak się będzie kręcić go pod czerwone to z 8-9 zrobi się 15-17 pewnie i z tym też się liczę, ale na japońskie silniki nikt nie narzeka... Co myślicie o LPG w Type-Rce?
HollandFury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 08 2008
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Ostatnie auto - Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Wrz 2014, 04:22

Proszę moderatora o zamknięcie tego wątku jako, że zacząłem odbiegać od tematu. Chciałem zrobić kolejny edit, żeby nie dobijać postów - niestety już nie wypaliło. Ten post może zostać skasowany, a całość zamknięta. Założę oddzielny temat który "skonstruuję" nieco inaczej i nie będzie łamał on regulaminu. :wink:

Pozdrawiam.
HollandFury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 08 2008
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Ostatnie auto - Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004