REKLAMA
Witam,
Niestety skończyło się życie mojej Almery 1.6 99 KM benzyna 5D hatchback manual, z której byłem bardzo zadowolony i szukam następcy.
Kryteria:
Samochód używany codziennie na bardzo krótkich dystansach (bardzo często < 2 km), kilka razy w tygodniu 5 -15 km a zatem benzyna. W weekendy chciałbym go używać na trasach 50 - 400 km. W wakacje na wycieczki np. do Rumunii, Chorwacji, Włoch itp.
Bardzo ważne by dało się przewozić w środku rowery (jeden po wymontowaniu 1 koła i 2 po wymontowaniu wszystkich kół).
Jednocześnie nie potrzebuję samochodu dużo większego od Almery (4 [m] długości), więc aktualnie odrzuciłem SUV'y (woziłbym więcej blachy,której nie potrzebuję) i skupiłem się na hatchback'ach.
Chciałem by silnik miał jak najprostszą konstrukcję (bez turbiny, koła dwumasowego, filtra cząstek itp.) ale po przejrzeniu ofert chyba muszę się pogodzić, że takich prawie nie ma (właściwie tylko Mazda z sensownym silnikiem reszta na za słaby silnik w stosunku do masy).
Preferuję dynamiczną jazdę.
Skrzynia manualna.
Brak garażu, więc wskazana lepsza jakość blacharki.
Jestem skłonny zapłacić wyższą cenę za bezawaryjność, lepsze wykończenie, lepsze wyciszenie, nie koniecznie za eksperymentalne wodotryski, które zaczną się psuć.
Obejrzałem i rozważam następujące opcje (posortowane według aktualnych preferencji):
0 (poza konkursem). Toyota Auris 2 1.6 132 KM
plusy: wolnossący silnik bez turbiny (bez dwumasy?)
minusy: samochód już niedostępny w salonach jako nowy
1. Seat Leon III 1.5 130 KM (ok. 80k+ pln) (ewentualnie 150 KM ok. 87k+ pln)
plusy: 5 lat gwarancji
minusy: 5 lat gwarancji (trzeba płacić za ASO)
2. Opel Astra K 1.4 125 KM (ok. 73k+ pln) (ewentualnie 150 KM ok. 75k+ pln)
minusy: skrzynia biegów M32
3. Alfa Romeo Giulietta 1.4 120 KM (ok. 85k pln)
plusy: sprawdzony silnik 1.4 bez dwumasy
minusy:
fama Alfy, że się psuje
mniejszy bagażnik po złożeniu siedzeń
skrzynia biegów M32
brak pakietu zimowego (podgrzewane fotele)
bardzo stara konstrukcja
4. BMW Seria 1 F40 1.5 140 KM (ok. 110k+ pln)
plusy: ładnie wykończony, wyższa klasa (?)
minusy: dużo droższy, droższa eksploatacja (?)
5. Mazda 3 IV (BP) 2.0 122 KM (ok. 100k pln)
plusy: wolnossący silnik bez turbiny (bez dwumasy?), duży bagażnik
minusy: droższy, dużo wodotrysków (mogą się psuć?), opinia gorszej blacharki
Samochody sprawdzone i wstępnie odrzucone:
1. Hyundai Tucson/Kia Sportage 1.6 bez turbo 132 KM
minusy: SUV - za dużo blachy przy tej mocy, Koreańska myśl techniczna (?)
2. Mitsubishi Outlander III 2.0 150 KM
plusy: wolnossący silnik bez turbiny (bez dwumasy?)
minusy: SUV - dużo blachy, opinia gorszej blacharki
3. Toyota Corolla XII 1.2 116 KM
minusy: silnik 1.2 do kosiarki (?)
4. Hyundai i30 Wagon 1.4 100 KM
plusy: wolnossący silnik bez turbiny (bez dwumasy?)
minusy: za słaby silnik , Koreańska myśl techniczna (?)
Samochody nie sprawdzone, ale brane pod uwagę:
1. Skoda Scala
minusy: Skoda (?)
2. Ford Focus IV 1.0
minusy: silnik 1.0 do kosiarki (?)
3. Renault Megane IV
minusy: francuska myśl techniczna (?)
4. Volkswagen Golf
minusy: droższy Seat Leon, bardziej opatrzony
5. Audi
minusy: drogi
6. Kia Ceed / Hyundai i30
minusy: Koreańska myśl techniczna (?)
7. Honda (?)
Prośba o krytyczne podejście do mojego rankingu, wskazanie na błędne oceny i braki, czy jakiś samochód powinienem jeszcze koniecznie sprawdzić.
Ewentualnie prośba o wskazanie rozstrzygnięcia między Seatem Leonem a Oplem Astrą,
Dzięki.