Jazda z zerwanymi tulejami wahacza

15 Mar 2022, 00:12

No niestety okazuje się, że poprzedni właściciele (właścicielki) nie dbali kompletnie o samochód. Fabryczne zawieszenie po 120 000 km (co i tak już jest zdumiewające) odmawia posłuszeństwa.
Wymieniłem amortyzatory, sprężyny, sworzeń wahacza, łożyska i przeguby zewnętrzne. Mimo tego nadal w zawieszeniu słychać jakieś podejrzane stuki i taki dźwięk przy wpadaniu w doły, jakby ktoś szorował metalem o metal.

Pojechałem wczoraj na SKP sprawdzić co się dzieje... no i cóż - zerwane przednie tuleje wahacza.
Szukałem w necie informacji na temat tulei i nikt nie pisze, czy można jeździć samochodem w takim stanie, zatem pytam tutaj: czy te tulejki to poważne zagrożenie? Wiem, że sworzeń jest groźny, ale o tulejkach nic nie ma :)
Zrobiłem na tych stukających tulejkach już 10 000 km. Już na przeglądzie w 2020 roku diagnosta powiedział, że są luzy na tulejach wahacza. Mechanik (kolega ojca) nie wymienił ich, mimo że mu kazałem, bo, uwaga... ,,musi być luz na tulejkach" :roll:
Meh
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

15 Mar 2022, 07:13

To zmień mechanika :shock:
Czy możesz jeździć tak? Koło nie odpadnie ale każdy luz ciągnie za sobą konsekwencje bo inne podzespoły zawieszenia zużywają się szybciej włącznie z oponami bo przy luzie na wahaczu tracisz zbieżność
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Mar 2022, 09:19

Tak wygląda Polska, jeździć obserwować :shock:

Jak kupowałem swoje auto to po 5 metrach zauważyłem że z przodu coś jest nie tak. Właśnie zerwana tuleja wahacza była, a poprzednik jeździł pewnie z pół roku albo i dłużej.

To się wymienia i nie ma być żadnych luzów. Tuleja może pracować bo to w końcu element metalowo-gumowy, ale nie jest to luz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Mar 2022, 09:56

Meh napisał(a):Zrobiłem na tych stukających tulejkach już 10 000 km. Już na przeglądzie w 2020 roku diagnosta powiedział, że są luzy na tulejach wahacza
To Ty nie dbasz o auto . Tuleje są wymienne . Mechanik nie chce wymieniać to jedziesz do drugiego . Możesz wymienić kpl wahacze . Nie są drogie . To jest ta Corsa co dwa lata temu robiłeś remont silnika ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2022, 00:24

bonifacy napisał(a):To Ty nie dbasz o auto . Tuleje są wymienne . Mechanik nie chce wymieniać to jedziesz do drugiego . Możesz wymienić kpl wahacze . Nie są drogie . To jest ta Corsa co dwa lata temu robiłeś remont silnika ?


Tak, to ona :)
Nie jest tak, że nie dbam w ogóle o samochód. Dbam na miarę moich możliwości finansowych (a te są kruche).
Już auto pójdzie niebawem na wymiany tulejek, a być może i całych wahaczy. Komplet tulejek kosztuje 180 zł, za wahacze (najtańsze, jakie znalazłem) wyjdzie 218 zł... ale z drugiej strony prościej wymienić całe wahacze niż użerać się z tulejkami. Plus wahacze mają od razu nowe sworznie zamontowane :)
Może się okazać, że z robocizną szybciej i bardziej opłacalnie będzie wywalić wahacze, to jeszcze zobaczę :)
Meh
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Mar 2022, 07:06

Nie zalecałbym kupna najtańszych wahaczy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Mar 2022, 10:36

Jak wyżej, lepiej kupić lepsze tuleje, niż tańsze wahacze z tulejami (chyba że wahacze są zgnite to i tak musisz je kupić).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Mar 2022, 12:18

galakty napisał(a):Jak wyżej, lepiej kupić lepsze tuleje, niż tańsze wahacze z tulejami
Jakby chciał wymienić wszystko w wahaczu - dwie tuleje i sworzeń np febiego to za te taile na stronę na znanym portalu aukcyjnym będzie trzeba zapłacić coś około 120-160 zł . Przednią tuleję trzeba roznitować , tylną wyprasować / wprasować . Sworzeń jak jeszcze oryginalny też trzeba roznitować . Ile kasy mechanik będzie chciał dodatkowo za te operacje ? Kpl nowy wahacz febiego to 200 - 260 zł
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2022, 15:10

Żadnych tanich wahaczy nie wkładaj chłopie, pamiętaj że chytry dwa razy traci. Poczytaj na forum jest kilka opinii jak to użytkownicy założyli jakiś szrot pokroju Kamoka czy NTY a później płakali że za chwilę znowu zawias do wymiany ....
mrzielnik
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 1

17 Mar 2022, 20:12

bonifacy napisał(a):Ile kasy mechanik będzie chciał dodatkowo za te operacje ? Kpl nowy wahacz febiego to 200 - 260 zł


A czy ja mówię że taniej? Tylko że lepiej, a najlepiej to wstawić droższe kompletne wahacze. Na kasę tu nie patrzę, tylko jakość i sens takiej wymiany.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Mar 2022, 23:41

Kupiłem wahacze za 150 zł za sztukę, plus gumy stabilizatora... wszystko założone, nic nie stuka nic nie puka... jeszcze tylko zbieżność na SKP i można latać :D
Meh
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003