Jeep Grand Cherokee II [WJ] z 2000

11 Lip 2014, 18:09

Witam!
Znalazłem dziś auto które również jest w kręgu mojego zainteresowania. Chciałbym z wami skonsultować jedynie czy to może być coś godnego uwagi czy raczej mina i studnia bez dna. Chodzi o tego Jeep GC II WJ [link do Gratka wygasł]. Czy cena nie jest odrobinę przeszacowana. Czy auto to dobrze współpracuje z gazem no i jak wygląda sytuacja z częściami - czy są drogie czy bardzo drogie?
zachary
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 05 1998
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Opel Astra

11 Lip 2014, 18:18

Cena jest akurat. Jeepy dosc dobrze pracuja z gazem. Czesci do Jeepa taniutkie nie sa ale nie sa tez drogie. Z awaryjnoscia nie masz sie co przejmowac. Jeep nie jest awaryjny. Ogolnie polecam. Jak kupujesz Suva za ta kwote to nie bierz Land Rovera P38. Awaryjne auto i drogie czesci.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

13 Lip 2014, 11:37

A powiedz jeszcze jak to wygląda ze spalaniem? Czy dużo więcej zużywają paliwa? Mówię tutaj o normalnej jeździe - tak jak się jeździ na trasie lub po mieście. Poza tym martwi mnie też potencjalny problem z parkowaniem. Trudno jest zaparkować przysłowiowym Matizem - a co mówić taką beką :)
zachary
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 05 1998
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Opel Astra

13 Lip 2014, 15:42

Cena normalna. Jak silnik 4,7 to V8 :D Piękną muzyka dla ucha :) Z gazem te silniki współpracują bardzo dobrze. Ja mam LandiRenzo. Zerknij pod maskę, czy są dwa reduktory gazu - po jednym na 4 cylindry. Jak będzie jeden, to masakra. Przejedz się i sprawdz ile biegów ma skrzynia - 4 czy 5. Zazwyczaj były 4, ale 5 bieg wgrywali w oprogramowanie i wówczas o wiele spada spalanie. A jak juz o spalaniu mowa, to pali średnio 20 litrów LPG w jeździe mieszanej. Jak poniesie cię fantazja to zeżre nawet 25 litrów. Ale musisz się z tym liczyć, bo to automat i do tego ośmiocylindrowy, o pojemności każdego cylindra 550ccm i mocy ponad 200 koni. Co do automatu - jest generalnie bezawaryjny - 3 biegi hydrauliczne, 4 i 5 elektroniczne. Popsrawdzaj całą elektrykę - lusterka, szyby, fotele ( w szczególności grzanie foteli - lubiały spalać się maty grzejące - kontrolka na włączniku nie oznacza, że fotel grzeje ). Sprawdz, czy działa radio i wzmacniacz ( jest pod tylnym fotelem ). Zwróć uwagę na szkła i odbłyśniki przednich reflektorów - lubiały się matowić.
Co do cześci - są łatwo dostępne i nowe i używane. Ceny normalne, jak do każdego auta.
Co do napędów - sprawdz, czy na włączonym silniku można luźno przełączać reduktor ( wajha przy lewarku skrzyni ) - lewarek skrzyni na N i lewarek reduktora z 4 all ( tak się jeździ po twardym ) na 4lo ( włączony reduktor i stały napęd na 4 koła - tylko po miękkim ). Podczas przełączania nie może być słychać żadnych zgrzytów. I nie słuchaj, jak każą ci przełączać reduktor na wyłączonym silniku - silnik ma pracować, a skrzynia biegów na N. Zerknij pod auto i sprawdz, czy są dwa wały napędowe. Poruszaj przednim wałem i sprawdz, czy nie ma luzu na przegubach - przedni wał jest łączony z mostem i reduktorem na przegubach - nie na krzyżakach. Jak ktoś lubiał dać buta w podłogę, to przeguby mogą być do wymiany. Ale to będzie też słychać podczas jazdy. Hamulce sprawdzaj na stacji z 4 rolkami. Jak są dwie rolki, to nawet nie wjeżdżaj, bo uszkodzisz mosty - zależy czy to QD czy QTII. Chyba, że trafisz na Selec- trac, ale takiego nie bierz. Tylko QTII a najlepiej jakby ci się trafił QD ( napis przy drążkach QuadraDrive - stały napęd na tył, jak tył zaczyna się ślizgać dołacza się przód. Oprócz tego jak jedno z kół zaczyna się ślizgać, to dołącza się drugie. Tak jest na obu osiach. Czyli generalnie jest to prawdziwy napęd na 4 koła. Jak trzy koła są w powietrzu, a tylko jedno na ziemi, to po wciśnięciu pedału gazu auto musi spaść z klocków i jechać. Czyli są to blokady w mostach. W QTII blokada jest tylko w tylnym moście i nie jest już taka sprawna jak w QD. Oczywiście ta przyjemność jest troszkę kosztowna, bo trzeba dbać o wymianę olejów w reduktorze i w mostach. A oleje te nie są niestety tanie. To jedna z dwóch rzeczy, któe są drogievdo tego auta. Druga rzecz, to łańcuch reduktora - kosztuje 800 zł. Więc dobrze by go było sprawdzić - pojedz gdzieś na łąkę, na szutrówkę ( gdzieś, gdzie nie jest twarda droga typu asfalt, betonowe płyty itd ). Włącz reduktor na 4lo, skrzynia biegów na 1 i wciśnij gaz do połowy - auto powinno ruszyć zrywem, bez żadnego stukania. Jak łańcuch będzie luźny, to będzie słychać stukanie - wówczas przeskakuje na trybach. Za niewielkie pieniądze można to autko podnieść o 2 cale.
Co do parkowania - standardowe parkingi to pestka - będziesz mógł parkować byle gdzie :D , więc się nie przejmuj :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Celica przerobiona na wyścigową terenówkę!
    Prezentowana Toyota Celica GT została wyprodukowana w 1984 roku, a jej właścicielem jest John Rood. Inspiracją do stworzenia ekstremalnej wersji japońskiego coupe były samochody wyścigowe grupy B. Jej właściciel szczerze ...