KANGOO Z.E. - bardziej autonomiczne, szybsze i łatwiejsze w ładowaniu

06 Lis 2017, 12:20

Nowe Kangoo Z.E. oferuje cztery główne innowacje: nowy akumulator trakcyjny, nowy silnik, nowy układ ładowania i pompę ciepła zintegrowaną z układem klimatyzacji.

Dzięki tym innowacjom Nowe Kangoo Z.E. zapewnia największą dostępną autonomię spośród lekkich elektrycznych samochodów dostawczych: 270 km NEDC zamiast obecnych 170 km. W rzeczywistych warunkach użytkowania w trybie dostawczym(1) jednorazowe ładowanie zapewnia autonomię od 120 km do 200 km w zależności od ukształtowania terenu, temperatury zewnętrznej, wiatru, stylu jazdy itp., w miejsce dotychczasowej autonomii wynoszącej od 80 km do 125 km.
KANGOO Z.E. - bardziej autonomiczne, szybsze i łatwiejsze w ładowaniu
Nowy akumulator trakcyjny o większej gęstości energetycznej
Nowe Kangoo Z.E. oferuje zwiększoną autonomię dzięki nowemu akumulatorowi "Z.E. 33" o mocy 33 kWh. Nowy akumulator, efekt know-how Renault i LG Chem, opiera się na innowacyjnym rozwiązaniu: zwiększeniu gęstości energetycznej. Polega ona na zwiększeniu pojemności akumulatora przy zachowaniu tych samych wymiarów, zachowując w ten sposób przestrzeń użytkową pojazdu. Optymalizacja nie polega na dodaniu dodatkowych modułów, ale na poprawieniu procesów chemicznych w ogniwach akumulatora w celu zwiększenia gęstości energetycznej. Ewolucja ta została dokonana bez uszczerbku w zakresie niezawodności i bezpieczeństwa użytkowania, jak również bez obniżenia poziomu ładowności użytkowej.

Nowy silnik o wysokiej sprawności energetycznej
Nowe Kangoo Z.E. ma również nowy silnik o wysokiej sprawności energetycznej i zoptymalizowane elektroniczne zarządzanie akumulatorem. Ograniczają one zużycie energii podczas jazdy przy jednoczesnym zachowaniu poziomu mocy pojazdu. Silnik R60 o mocy 44 kW (60 KM) jest w 100% konstrukcją Renault, stworzony na bazie silnika R90 z modelu ZOE. Silnik jest produkowany w fabryce Renault w Cléon we Francji, która jest flagowym zakładem Grupy wytwarzającym nowoczesne silniki i skrzynie biegów.

Pompa ciepła: nowość w elektrycznym pojeździe użytkowym
Nowe Kangoo Z.E. jest wyposażone w prawdziwą nowość w świecie elektrycznych pojazdów użytkowych: pompę ciepła połączoną z układem klimatyzacji, która pozwala zachować autonomię modelu przy niskich temperaturach. Pompa poprawia autonomię pojazdu przy niskich temperaturach poprzez ograniczenie stosowania elementów grzejnych, które pobierają dużo energii i zmniejszają autonomię. Nowe Kangoo Z.E. jest pierwszym elektrycznym pojazdem użytkowym, który został wyposażony
w pompę ciepła. System wstępnej regulacji temperatury umożliwia wcześniejsze podgrzanie wnętrza samochodu podczas ładowania lub jego schłodzenie, o ile pojazd jest wyposażony w klimatyzację. Czas uruchomienia systemu jest ustawiany za pomocą przycisków znajdujących się przy kierownicy. Nowe Kangoo Z.E. w wersjach polarnych wyposażone jest również w dodatkowe autonomiczne ogrzewanie na olej napędowy, zapewniające komfort użytkowania w trudnych warunkach i gwarantujące autonomię pojazdu przy bardzo niskich temperaturach.
KANGOO Z.E. - bardziej autonomiczne, szybsze i łatwiejsze w ładowaniu
Szybsze i łatwiejsze ładowanie
Nowe Kangoo Z.E. ładuje się szybciej i łatwiej dzięki nowemu, dwukrotnie mocniejszemu układowi ładowania i ulepszonej ofercie usług mobilnych(2), które ułatwiają klientom codzienną eksploatację elektrycznych pojazdów użytkowych. Nowy, dwukrotnie mocniejszy układ ładowania umożliwia pełne naładowanie akumulatora w ciągu 6 godzin(2), czyli krócej niż przez jedną noc oraz zwiększenie zasięgu o 35 km w ciągu jednej godziny ładowania w umiarkowanym klimacie. W ten sposób pomaga w optymalizacji dnia pracy. Nowe usługi mobilne Renault Easy Connect (Z.E. Trip i Z.E. Pass) upraszczają ładowanie w ogólnodostępnych terminalach ładowania w Europie i optymalizują dzień pracy(2).

Nowy, dwa razy mocniejszy układ ładowania dla szybszego ładowania
– Nowe Kangoo Z.E. wyposażone jest w układ ładowania nowej generacji o mocy 7 kW przy napięciu jednofazowym 230 V i prądzie o natężeniu 32 A.
– Nowe Kangoo Z.E. ma krótszy czas ładowania i ładuje się całkowicie w ciągu około 6 godzin(3) za pomocą Terminala WallBox o mocy 7,4 kW, czyli krócej niż przez jedną noc, szybciej niż dotychczas o 1,5 h, przy zwiększonej autonomii o 50%.
– Nowe Kangoo Z.E. zyskuje dodatkowe 35 kilometrów autonomii w czasie jednej godziny ładowania w umiarkowanym klimacie, czyli w przerwie na lunch, w czasie załadunku samochodu przed wyruszeniem w nową trasę.
– Nowe Kangoo Z.E. może dzięki temu jeździć przez cały dzień, a nawet wykonać dwie rundy dostaw, rano i po południu. Optymalizuje to dzień roboczy i obsługę klientów.
– Nowe Kangoo Z.E. wyposażone jest seryjnie w kabel umożliwiający podłączenie do terminala WallBox lub do publicznego punktu ładowania. Ma również kabel do podłączenia do domowego gniazdka klasycznego lub zabezpieczonego (kabel dostępny w standardzie lub w opcji, w zależności od kraju).
KANGOO Z.E. - bardziej autonomiczne, szybsze i łatwiejsze w ładowaniu
źródło: (1) Tryb dostawczy: rzeczywisty tryb jazdy dostawcy profesjonalnego, poruszającego się drogami podmiejskimi i drogami szybkiego ruchu, na przykład przejazd 107 km w 2 h 25 min ze średnią prędkością 45 km/h i postojem pojazdu wynoszącym 14% czasu pracy. (2) Usługi dostępne w zależności od rynku. (3) W przypadku krajów i infrastruktur dopuszczających prąd jednofazowy o natężeniu 32 A.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowcy groźniejsi od piorunów w czasie burzy
    W czasie burzy wielu kierowców najbardziej obawia się wyładowań elektrycznych, choć tak naprawdę dużo większe zagrożenie stanowią nieprzewidywalne zachowania innych uczestników ruchu oraz kiepska widoczność, ...
    Nie blokuj skrzyżowania i pasów
    Skrzyżowanie zablokowane przez samochód, który nie zdążył przez nie przejechać np. przed zmianą świateł, to częsty widok. Perspektywa mandatu nie zawsze wystarczy, by zapobiegać takim zachowaniom kierowców. ...