Kia Cee'd 1.6CRDI, dawka paliwa - problem z mocą

01 Paź 2017, 10:15

witam, posiadam Kia Ceed z silnikiem 1.6 CRDI 128km (przebieg 90000km), ostatnio zawitałem na hamownię, gdzie okazało się, że moje autko zamiast fabrycznych 128KM i 260Nm, ma 108 i 240, tuner stwierdził jedynie że dawka paliwa jest zbyt mała ponieważ przy 4000obr/min powinna być 45mg, a jest 35, jednak nie był wstanie jednoznacznie obarczyć winą wtryskiwaczy.
Z autem byłem jeszcze u dwóch innych diagnostów którzy podpinali auto pod komputer jednak na obecną chwilą brak jakichkolwiek błędów, oraz stwierdzono że dawka paliwa mieści się w przedziale wartości która jest podawana przez producenta jako właściwa... nie wiem co mam o tym sądzić obecnie zastanawiam się nad demontażem, sprawdzeniem i czyszczeniem wtrysków, operacja nie jest najtańsza a co więcej nie ma ma pewności że przyniesie zamierzony efekt i czy ma jakikolwiek sens...
Czy możliwe jest aby wtryskiwacze nie domagały w taki sposób że uciekło 20km, a jednocześnie komputer na diagnostyce wskazywał że dawka paliwa jest OK? Proszę o porady i opinie, dzięki wielkie!
gorzu
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 09 02 2005
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • 02 Paź 2017, 10:36

    Jesteś pewny że twoja wersja to 128 KM a nie 110KM?
    gorzu napisał(a):Czy możliwe jest aby wtryskiwacze nie domagały w taki sposób że uciekło 20km, a jednocześnie komputer na diagnostyce wskazywał że dawka paliwa jest OK?
    20KM przy takiej mocy to już sporo. Zauważyłeś ze silnik jest słaby brakuje mu mocy, nie równo pracuje czy coś w tym stylu?
    Pomiar na hamowni został wykonany więcej niż raz?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    02 Paź 2017, 10:50

    Kacper pomiar był robiony 4 razy, mapa w sterowniku na 100% jest poprawna dla wersji 128km, bo wiadomo były też 110km, silnik pracuje równo , czasami mam wrażenie tak jakby 'ciężko' i go troszkę zadlawia szczególnie zaraz po odpaleniu na zimnym, ale nie jest to jakaś tragedia...potem się to uspokaja, i reakcja na pedał przyspieszenia jest hmm średnia, więc mocy mu brakuje.... Z tego co wiem to np. wtryski w wersji 110 i 128 są takie same więc jest to tylko kwestia mapy...
    gorzu
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 09 02 2005
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Opel Astra G
    Silnik: 1.6 8V
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    02 Paź 2017, 10:58

    Ja bym mu zaaplikował środek do paliwa do czyszczenie układu wtryskowego na początek.

    Nie wiem który rok tej Ceed ale pewnie masz tam DPF? Jeżeli tak to on może być też przyczyną mniejszej mocy. Pamiętam że w 1.6 CRDi były jakieś problemy z jego wypalaniem i nie zawsze to się udawało chociaż procedura była wykonywana poprawnie.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    02 Paź 2017, 11:07

    Środek do paliwa zaaplikuje po czyszczeniu baku i układu paliwowego, żeby cały syf nie poszedł na wtryskiwacze, co do DPF zdania są podzielone, jedni twierdzą że to raczej nie to inni że możliwe, u jednego speca niby nawet jakiś błąd pokazalo związany z ciśnieniem w układzie wydechowym... Warto wywalić DPF?... bo nad tym też się zastanawiałem czy potem nie będę miał z tego tytułu problemów kontrole etc przepisy ciągle się zmieniają realia w PL na szczęście nie nadążają, ale...
    gorzu
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 09 02 2005
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Opel Astra G
    Silnik: 1.6 8V
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    02 Paź 2017, 11:30

    gorzu napisał(a):u jednego speca niby nawet jakiś błąd pokazalo związany z ciśnieniem w układzie wydechowym...
    Równie dobrze może być też katalizator przypchany.
    gorzu napisał(a):arto wywalić DPF?... bo nad tym też się zastanawiałem czy potem nie będę miał z tego tytułu problemów kontrole etc przepisy ciągle się zmieniają realia w PL na szczęście nie nadążają, ale...
    Policja w Warszawie dostała w zeszłym tygodniu kilka urządzeń do dokładnego pomiaru spalin osobne do benzyny i osobne do diesli i jak nie masz DPF'a a powinien być to to wykryją ;/
    Dopóki nie trafisz na taką kontrolę to powinno być ok :)

    Sam jak bym miał diesla to pewnie też bym wolał go wywalić niż mieć z nim problemy. Tylko ostatnio trochę za tą ekologię u nas się biorą i nawet na przeglądach ma być trudniej.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Drift kontrolowany z najwyższą prędkością
      Nissan ustanowił rekord świata Guinnessa w kategorii driftu z najwyższą prędkością. Specjalnie przygotowany NISSAN GT R NISMO z roku modelowego 2016 wszedł w poślizg kontrolowany przy prędkości 304,96 km/h. Masato Kawabata, ...

    02 Paź 2017, 17:33

    Póki co mam jeszcze jeden trop mianowicie podobno w Kia zdarza się że wewnątrz zbiornika paliwa pomalowana farbą antykorozyjna ma tendencję do łuszczenia się, a cała farba rozpuszczoną w paliwie tworząca gęsta maz siła rzeczy gromadzi się w na sitku i je zatyka, co to powoduje łatwo i można się domyślić.... miało to miejsce w Kia Sorento i Sportage... Nie wiem jak w Cee'd ale postanowiłem to sprawdzić, jutro auto idzie do mechanika na czyszczenie tego sitka, przewodów i zbiornika zobaczymy czy to coś pomoże.
    gorzu
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 09 02 2005
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Opel Astra G
    Silnik: 1.6 8V
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    02 Paź 2017, 21:09

    Ciekawe to co piszesz, daj znać jak już będziesz po czyszczeniu :)
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999