KIA RIO - problem z układem hamulcowym

22 Lut 2015, 09:49

Witam!
Mam problem z układem hamulcowym.
Miałem wymienione tarcze, klocki, oraz pompę hamulcową (kupiona używana). Naprawiony został również hamulec ręczny. Wymienione były jakieś wężyki w układzie hamulcowym (nie wiem jak to się fachowo nazywało). Wyczyszczone cylinderki w ręcznym. Mechanik miał problem z odpowietrzeniem układu. Zajęło to kilka dni. Jak zrobił to mi oddał auto. Pierwsze co to mi się wydawało że hamulec jest bardzo czuły - lekko nacisnąłem i stoję. Poza tym czułem że coś go hamuje. Puszczałem gaz i zamiast się toczyć to od razu zwalniał. Do domu od mechanika miałem jakiś 1 km. Nie dojechałem. Coraz mocniej go blokowało. Musiałem redukować biegi bo nie mogłem osiągnąć wyższych obrotów. Zatrzymałem się i poszedł dym z kół przednich i tylnych. Były bardzo gorące. odczekałem aż wystygną i dojechałem do domu. Na drugi dzień oddałem auto do mechanika wyjaśniając co się stało. Tym razem wymienił mi jakieś wężyki w przednich kołach. Stwierdził że być może przez nie zapowietrzał się układ. Kilka razy się przejachał zanim oddał auto i było ok. Przejechałem się kawałek i też było ok. Zabrałem auto i wieczorem zrobiłem kolejny test. Wyjechałem poza miasto. Było wszystko ok. Normalna prędkość nic nie blokowało kół. Zrobiłem test hamulców. Jadę, hamuję, jadę hamuje i tak kilka razy. I wtedy się zaczęło. Coraz mocniej blokowało mi koła, aż stanąłem. Przedni koła gorące, tylne zimne. Widać że problem jest z układem. Podczas jazdy jest ok, ale jak się kilka razy użyje hamulca to zaczyna się problem - tak jakby klocki przestały odbijać i trą o tarczę.
Macie jakiś pomysł w czym tkwi problem? Ja jestem laikiem i trochę już włożyłem w naprawę.
marecki85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Kia Rio
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

22 Lut 2015, 14:25

Najlepiej sprawdzić tłoczek. Zazwyczaj wystarczy oczyszczenie powierzchni (jeśli na oko widać, że tłoczek jest w miarę OK) i posmarowanie specjalnym smarem do tego. Jeśli tłoczek będzie miał spore wżery, to wymiana zacisku :yes:
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2015, 20:01

To powinno wystarczyć? Mój mechanik chyba się podda bo nie ma pomysłu co to. A może to być jeszcze co innego?
marecki85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Kia Rio
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

22 Lut 2015, 20:38

Nie wydaje mi się żeby to mogło być coś innego niż zacisk.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2015, 21:05

Problem jest w pompie hamukcowej.
Najpierw trzeba sprawdzić czy jest luz pomiędzy trzpieniem od pedału a tłoczkiem w pompie hamulcowej. Jak jest luz to trzeba pompę wymienić na nową.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

26 Lut 2015, 16:57

Witam ponownie!
Oddałem mechanikowi auto bo stwierdził że wie w czym problem. Coś regulował w pedale hamulca (5 minut roboty). Niestety dalej ten sam problem.
Co zaobserwowałem: auto jedzie normalnie dopóki nie zacznę używać hamulca. Jak parę razy go użyje to mi hamulce zaczynają się zaciskać (tak jakby zaciskały się coraz bardziej z dalszą jazdą). Po zatrzymaniu zauważyłem że pedał hamulca obniżony jest o jakieś 2-3 cm. Kilkanaście razy dusiłem hamulec i wrócił do pierwotnego stanu (nie był obniżony). Mogłem dalej jechać normalnie.
Mechanik uważa, że pompa hamulcowa jest dobra.
marecki85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Kia Rio
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Lut 2015, 22:10

Twój problem kojarzę z kilkoma takimi przypadkami z mojej praktyki.Niejednokrotnie przyczyną było dolanie do zbiorniczka płynu hamulcowego cieczy innej niż płyn hamulcowy. Był to olej napędowy czy olej silnikowy. Kolorystycznie podobny więc pomyłka możliwa. Uszczelki w tym układzie nie są na takie płyny odporne więc może to spowodować jego nieprawidłowe działanie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lut 2015, 07:57

Bardzo prawdopodobne. Mechanik wymieniał mi płyn hamulcowy. Przy okazji miał problem z odpowietrzeniem układu. Możliwe że coś się dostało do układu.
marecki85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Kia Rio
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

27 Lut 2015, 09:05

marecki85 napisał(a):Miałem wymienione tarcze, klocki, oraz pompę hamulcową (kupiona używana).

Podejrzewam, że tu jest problem.
Można to sprawdzić w bardzo proty sposób - Jak hamulce będą odhamowanie, czyli koła będą się kręciły swobodnie, poluzuj odpowietrznik przy jednym z kół. Zobaczysz z jakim ciśnieniem wypływa z niego płyn. Zakręć odpowietrznik, naciśnij pedał hamulca kilka razy, tak, żeby koła się zablokowały tak jak ci się to robi. I wtedy odkręć znowu odpowietrznik. Powinien siknąć z niego płyn z dośc dużym ciśnieniem, a koło powinno dać się obrócić bez oporów.
Przyczyną mogłyby to być zaciski ( tłoczki, cylinderki, uszczelki ), ale mało prawdopodobne, żeby zaczeło się to dziać we wszystkich 4 kołach. Tym bardziej, że
marecki85 napisał(a):Po zatrzymaniu zauważyłem że pedał hamulca obniżony jest o jakieś 2-3 cm. Kilkanaście razy dusiłem hamulec i wrócił do pierwotnego stanu (nie był obniżony). Mogłem dalej jechać normalnie.

Kolejna sprawa, to sam płyn hamulcowy - jak wspomniał kolega wyżej, może być tak, że mechanik przez pomyłke wlał inny płyn niż hamulcowy. Zapytaj go, czy jest na 100% pewny, że zalał układ płynem hamulcowym i czy podczas zalewania układu była mozliwośc pomyłki zalania go innm płynem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000