Klimatyzacja nie chłodzi po nabiciu

27 Maj 2020, 10:30

ArteK napisał(a):Czy na wtyczce do zaworu w sprężarce napięcie powinno się zmieniać w jakiś granicach czy powinno raz się pojawiać a raz nie? Wiesz jak to dokładnie działa?

Napięcie powinno zmieniać się od 0 do 12V.
Jeżeli sprężarka zacierałaby się, to olej, po wymontowaniu zaworu będzie czarny. Jak sprężarka jest ok, to olej jest jasno brązowy, przeźroczysty lub zielono brązowy przeźroczysty.
Warto też zwrócić uwagę na ilość oleju - trzeba sprawdzić ile dokładnie ma być, ponieważ nadmiar tego oleju powoduje zatopienie zaworu sterującego, a to powoduje, że sprężarka się nie uruchomi. Może masz go ciut za dużo i dlatego przy wyższych obrotach się wyłącza. Z tego co kojarzę, to oleju nie powinno być więcej jak 10 ml.
Przy Yariskach na automatach serwisowych nie powinno ustawiać się ustawień standardowych, bo tam zazwyczaj pokazuje chyba 20 ml.
Podjedź na serwis, niech wypompują olej i trzeba go obserwować co się z nim dzieje - czy nie ma za dużo, czy nie pieni się w zbiorniczku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16446
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Maj 2020, 11:14

MotoAlbercik napisał(a):Może masz go ciut za dużo i dlatego przy wyższych obrotach się wyłącza
Ona właśnie przy wyższych obrotach się załącza a przy niższych raczej nie. Generalnie zauważyłem że najczęściej pracuje tak przy około 3tyś. obrotów.
MotoAlbercik napisał(a):Przy Yariskach na automatach serwisowych nie powinno ustawiać się ustawień standardowych, bo tam zazwyczaj pokazuje chyba 20 ml.
Podjedź na serwis, niech wypompują olej i trzeba go obserwować co się z nim dzieje - czy nie ma za dużo, czy nie pieni się w zbiorniczku.
Tylko że oni mi to wszystko sprawdzali. Powiedzieli, że olej jest jest przejrzysty i jego ilość jest prawidłowa. Powiem ci że utknąłem w martwym punkcie. Zamówiłem kompresor i zobaczymy czy jak mi wymienią to będzie ok w sumie musi być ok.

MotoAlbercik napisał(a):Napięcie powinno zmieniać się od 0 do 12V.
A mogę ją odpiąć i podłączyć miernik po czym odpalić silnik z odłączoną wtyczką? Wtedy sprawdzę jakie napięcie jest podawane?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 11311
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Maj 2020, 09:13

ArteK napisał(a):Ona właśnie przy wyższych obrotach się załącza a przy niższych raczej nie. Generalnie zauważyłem że najczęściej pracuje tak przy około 3tyś. obrotów.

ArteK napisał(a): Powiem ci że utknąłem w martwym punkcie.

No to faktycznie dziwna sprawa...Tym bardziej, że mówisz, że olej jest czysty i przejrzysty. Za dużo go raczej też nie ma, skoro piszesz, że włącza się przy wyższych obrotach...
ArteK napisał(a):A mogę ją odpiąć i podłączyć miernik po czym odpalić silnik z odłączoną wtyczką? Wtedy sprawdzę jakie napięcie jest podawane?

Generalnie tak, tylko nie wiem, jakie wyjdą ci napięcia, bo tak nigdy nie robiłem. Zawsze miałem trójniki - jedną stronę podłączałem do kompresora, drugą pod miernik, a trzecią pod wtyczkę z instalacji auta. Ale spróbuj. Ładowanie aku na wolnych obrotach masz ok? Masz przynajmniej te 13,9V?
Zmierz jeszcze napięcie ładowania w taki sposób - czerwoną elektrodę miernika przyłóż do klemy plusowej na aku, a czarną przyłóż do obudowy kompresora. Chodzi mi o to, czy na kompresorze masz dobrą masę. Napięcie musi być takie samo jak na aku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16446
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Maj 2020, 10:27

MotoAlbercik napisał(a):No to faktycznie dziwna sprawa...Tym bardziej, że mówisz, że olej jest czysty i przejrzysty. Za dużo go raczej też nie ma, skoro piszesz, że włącza się przy wyższych obrotach...
Dokładnie. Dzisiaj jak dodałem gazu na postoju do 3tyś. obr. to kima załączyła się przez chwilę chodziła i przestała. Na wolnych obrotach nie chce się załączyć.
MotoAlbercik napisał(a):Generalnie tak, tylko nie wiem, jakie wyjdą ci napięcia, bo tak nigdy nie robiłem.
Nie da się bo wtedy mama napięcie takie jak na zaciskach akumulatora i klima wygląda na rozłączoną bo wentylator nie pracuje i nie zwiększają się obroty.
MotoAlbercik napisał(a):Zawsze miałem trójniki
Tak najlepiej ale Ja nie mam :/ nie mam też drutu takiego cienkiego którym mógłbym się wpiąć pod te piny, a nie chce dziurawić osłony kabli przed wtyczką.
MotoAlbercik napisał(a):Ale spróbuj. Ładowanie aku na wolnych obrotach masz ok? Masz przynajmniej te 13,9V?
Jest ok na wolnych obrotach mam nawet 13,97V czasem lekkie wahnięcia.
MotoAlbercik napisał(a):Zmierz jeszcze napięcie ładowania w taki sposób - czerwoną elektrodę miernika przyłóż do klemy plusowej na aku, a czarną przyłóż do obudowy kompresora. Chodzi mi o to, czy na kompresorze masz dobrą masę. Napięcie musi być takie samo jak na aku.
Jest identyczne więc masa jest dobra.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 11311
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Maj 2020, 12:39

Kompresor wymieniony i klima chodzi tak jak powinna. Wygląda na to, że wina leżała w samym kompresorze. Przebieg kompresora jakieś 220 tyś. km.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 11311
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Maj 2020, 10:33

No i ok :ok: Oby ta klima się przydała w tym roku, bo narazie to same deszcze i chłód, a w górach pół metra śniegu leży...
ArteK napisał(a):Kompresor wymieniony i klima chodzi tak jak powinna. Wygląda na to, że wina leżała w samym kompresorze.

Ja bym bardziej stawiał na zawór. Wydaje mi się, że tam był problem z ciśnieniami, a na warsztacie ci ich nie sprawdzili, bo nie umieli załączyć sprężarki.
Ale dobrze, że sprawa się rozwiązała.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16446
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, uważaj na dzieci!
    Część uczniów jeszcze w tym tygodniu chodzi do szkół, a w piątek będzie zakończenie roku szkolnego. Dla kierowców oznacza to konieczność zachowania wzmożonej czujności. Co roku najwięcej wypadków ...
    Auto Nostalgia IX 2019 - relacja z targów samochodów zabytkowych
    Pierwszy weekend kwietnia upłynął pod znakiem klasycznej motoryzacji – w Warszawie odbyła się dziewiąta edycja targów Auto Nostalgia 2019. W sobotę i niedzielę w hali Global Expo na terenie dawnej fabryki FSO ...

  • 31 Maj 2020, 11:08

    MotoAlbercik napisał(a):Ja bym bardziej stawiał na zawór.
    Ja też tak myślę i zastanawiam się czy czasem problem nie był powiązany z nieprawidłowym stanem oleju w układzie.

    Jeżeli chodzi o sam olej to w sprężarce którą otrzymałem była instrukcja i zalany był w 50% co dawało 45ml, drugie tyle trzeba było uzupełnić przy nabijaniu układu chłodzenia po założeniu kompresora. Czyli w całym układzie powinno być 90ml przy kompresorze który założyłem.

    Tam gdzie kupowałem regenerowany polecili mi model 5SE09C, mój był 5SER09C. Powiedzieli, że z nimi jest mniej problemów, a skoro pasuje bez problemu jak mu się założy odpowiednie koło pasowe to lepiej wybrać ten.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 11311
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
    Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    31 Maj 2020, 19:37

    Te dwa kompresory różnią się tylko wielkością koła pasowego i jak je zmienisz to powinno pasować.
    Nie wiem czy regenerowany należy traktować jak nowy, ale przy nowym ważne jest, żeby za pierwszym razem nie zalewać oleju przez automat tylko przez korek, albo port ssący, bo jak zalejesz przez automat to można uszkodzić sprężarkę.
    Dobrze by też było, jakbyś przepłukał cały układ klimy - są do tego specjalne płyny ( nie płukaj azotem albo płynem R134a - w serwisach najczęściej proponują płukanie azotem, co nic nie daje. No i bezwzględnie wymień osuszacz.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16446
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    31 Maj 2020, 20:01

    MotoAlbercik napisał(a):Nie wiem czy regenerowany należy traktować jak nowy
    Jeżeli regeneracja wykonana jest odpowiednio to moim zdaniem różnic wielkich nie powinno być tym bardziej że tu gwarancja jest tak jak przy nowym na 24m.

    Do kompresora była instrukcja instalacji i jak powinno się napełniać, wszystko dokładnie opisane.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 11311
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
    Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008
     
    • Warto przeczytać