Kompakt/kombi do 40 tys

23 Sty 2019, 21:01

Witam :)
Proszę Was o radę. Jeździłem rozsądnymi autami jak Astra i Focus, które ze względu na pobór oleju w XER nie były jakoś szczególnie bezproblemowe.
Szukam kompakta/kombi do ok. 40 tys, który będzie się cechować dobrą jakością wykonania, dobrym audio, przyjemną mocą oraz bezpieczeństwiem i bezawaryjnością.
Rocznie robię ok. 20 000 km rocznie, z tym że głównie są to trasy po 100-150 km (po mieście raczej tramwaj). Z uwagi na wpadki z silnikami TSI, THP, czy niektórych ecoboostach rozważam diesla (bojąc się problemów z odsprzedażą)
Najbardziej podoba mi się Volvo V60/V40 lub audi a4 b8, ewentualnie peugeot 508 z fajnym 2.0 HDI.
Czy w tym budżecie zawracać sobie głowę tymi samochodami? Zależy mi abym nie musiał się martwić ciągle, że auto padnie w trasie oraz bym czuł się w nim bezpiecznie.
Czy lepiej będzie założyć, że poziom bezpieczeństwa aut aż tak się nie zmienił i lepiej kupić stare sprawdzone A4 b7 1.8t/1.9tdi albo volvo s40 II z benzyną czy dieslem 2.0 (nie jestem w stanie znaleźć fajnego polifta z 2.4 lub 2.5T).
Nie mam szczęścia do mechaników i nie chciałbym ich odwiedzać co miesiąc stąd pytanie do Was w którym kierunku pójść.
Boję się wpadek z dieslami 2.0 D3 w Volvo (przypadki pękających bloków i mega drogie używane słupki) oraz 2.0 tdi z łuszczącymi się pompami przy większych przebiegach. Nie ukrywam, że nowsze Volvo/Audi bardzo mi się podobają, a 1.6 d2 w Volvo wydaje się za słaby mimo dobrych opinii i tanich części.
Z góry dziękuję za pomoc.
dulos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW POLO

24 Sty 2019, 08:22

Jest ktoś w stanie pomóc odnośnie kosztów eksploatacji pomiędzy A4 b8 a Volvo V60?
dulos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW POLO

24 Sty 2019, 08:48

Na pewno v60 będzie tańszy w eksploatacji, serwisie od audi. Też słyszałem informacje o pękających blokach jednak to sporadyczne przypadki. Większość problemów z dieslami zaczyna się przez brak zainteresowania właścicieli. Słabszym punktem jest pasek alternatora który zerwany dostaje sie w rozrząd i wtedy moze narobić kłopotów. Brak kontroli stanu auta prowadzi do poważnych usterek w każdej marce i modelu.
Budżet masz dobry na Volvo i z pewnością coś znajdziesz. W v40 spokojnie d2 ds radę do v60 od d3 w górę. Osobiście brał bym v60, trochę więcej miejsca i lepiej trzyma drogi, v40 będzie znów rok-dwa młodszy.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Sty 2019, 09:08

Naprawde, kupowac fajne v40 segmentu premium z gowniakowym silniczkiem d2 115km?
Prawie 12s do setki, przeciez to ledwo jedzie wiec nie wiem po co doplacac do premium w takim przypadku. Tym bardziej ze autor bedzie po trasach jezdzil.
I cala przyjemnosc z jazdy pojdzie sie...
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

24 Sty 2019, 09:18

Myślałem nad d2 i podnieść moc na 135 kM w jakimś dobrym zakładzie -> wtedy może to by miało sens, a silnik PSA generalnie wydaje się prosty i trwały.
Lub benzynę fordowską 1.6 150kM ale generalnie tych silniczków prawie nie ma.
Lepiej szukać czegoś z polskiego salonu czy sprowadzać przez jakiegoś polecanego pośrednika z Niemiec ?
dulos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW POLO

24 Sty 2019, 09:27

Benzynę kupisz z PL ale w większości to bieda wersja po leasingu, tutaj szukaj od T4 wzwyż . Do V40 D2 możesz spokojnie chipa zrobić, demon to nie jest ale da się nim jeździć w miarę normalnie. Do v60 szukał bym silników od 2.0 benzyna i diesel.
Jak się zdecydujesz czy v40 czy v60, napisz na PW to popytam znajomych.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avensis silnik 2.0 D-4D Powerboost
    Avensis 2.0 D-4D Powerboost rozwija moc 150 KM (o 26 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 350 Nm (w zakresie 1600-2800 obr./min., o 40 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Dzięki temu przyśpieszenie ...
    Toyota Yaris Hybrid-R concept
    Rok po rynkowej premierze Toyoty Yaris Hybrid, na targach we Frankfurcie 2013 zadebiutował 420-konny Yaris Hybrid-R concept z napędem 4x4. Był to kolejny po wyścigówce Toyota TS030 Hybrid samochód, który ...

24 Sty 2019, 20:39

Volvo V40 do 40k? Są w ogóle takie?
Kalder
Nowicjusz
 
Posty: 25

24 Sty 2019, 20:49

Kalder napisał(a):Volvo V40 do 40k? Są w ogóle takie?

A dlaczego nie? Nikt nie mówi tu o nówkach z fabryki tylko o używanych.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Sty 2019, 20:53

Tak tylko że jak otwieram otomoto to poniżej 40k same rozbite + parę egzemplarzy (diesel) w okolicach 38k. Reszta 40k + więc raczej ciężko znaleźć coś zadbanego w tym budżecie.
Kalder
Nowicjusz
 
Posty: 25

24 Sty 2019, 20:59

Właśnie w dieslu do 45 na otomoto jest 96 szt. ceny różne, zostaw margines na negocjacje ceny. Nie mów że nie ma w czy wybrać, chyba że szukasz benzyny. Autor pisał o dieslu.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008