Konstrukcja nowego Lexusa LS - lekkie i mocniejsze materiały

Konstrukcja nowego Lexusa LS - lekkie i mocniejsze materiały

17 Lut 2017, 11:45

Nowy Lexus LS 500 – piąta generacja flagowej limuzyny japońskiej marki premium – został zbudowany w oparciu o nowatorską platformę, zapewniającą lepsze osiągi i większe bezpieczeństwo, uwzględniającą również zastosowanie lżejszych i mocniejszych materiałów.
Image
Lexus LS 500 jest drugim po Lexusie LC modelem, zbudowanym z wykorzystaniem platformy GA-L (Global Architecture for Luxury vehicles). Jednym z jej założeń jest staranne projektowanie struktury nadwozia z użyciem modelowania komputerowego w taki sposób, by zagwarantować jego odpowiednią wytrzymałość i sztywność w poszczególnych strefach, a jednocześnie zachować jak najmniejszą masę i niskie położenie środka ciężkości.

Obejmuje to zarówno dobór właściwego kształtu elementów oraz grubości blach, jak i materiałów, z których są wykonane. W nowym Lexusie LS zastosowano o 20 procent więcej stali o podwyższonej wytrzymałości (780 megapaskali lub wyższej), niż w poprzedniej generacji modelu. Pozwoliło to z jednej strony uzyskać większą sztywność skrętną nadwozia, dającą lepsze własności jezdne samochodu – w szczególności zachowanie w zakrętach – a z drugiej zastosować cieńsze i lżejsze blachy.

Dalsze zmniejszenie masy własnej pojazdu było możliwe dzięki użyciu stopów lekkich – ze stopów aluminium wykonano pokrywy silnika i bagażnika, elementy zawieszenia, a także kratownicowe ramy pomocnicze, zwiększające bezpieczeństwo bierne nadwozia.
Image
Wszystko to pozwoliło zmniejszyć masę własną samochodu o około 90 kg, co przy potężnej jednostce napędowej przyczynia się do znakomitej dynamiki auta. Lexusa LS 500 napędza skonstruowany od podstaw sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 415 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry znacznie lepsze, niż wcześniejszego silnika V8 uzyskano przy mniejszym zużyciu paliwa. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy.

źródło: Lexus, repairerdrivennews.com
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 9708
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bum i nagłe rozerwanie opony! Bum i nagłe rozerwanie opony!
    Nagłe rozerwanie opony zdarza się rzadko, ale jest bardzo niebezpieczne. Co może być powodem? Z reguły mamy do czynienia z długotrwałymi zaniedbaniami – przede wszystkim jazdą na niedopompowanych oponach i brakiem regularnej ...
    Samochody połączone w chmurze – technologie przyszłości Samochody połączone w chmurze – technologie przyszłości
    Toyota rozpoczęła kolejny etap testowania technologii łączenia samochodów w chmurze, która umożliwi automatyczną wymianę danych między samochodami i urządzeniami infrastruktury drogowej, aby zapobiegać wypadkom. ...

  •