Nowy Lexus LS 500 – piąta generacja flagowej limuzyny japońskiej marki premium – został zbudowany w oparciu o nowatorską platformę, zapewniającą lepsze osiągi i większe bezpieczeństwo, uwzględniającą również zastosowanie lżejszych i mocniejszych materiałów. Lexus LS 500 jest drugim po Lexusie LC modelem, zbudowanym z wykorzystaniem platformy GA-L (Global Architecture for Luxury vehicles). Jednym z jej założeń jest staranne projektowanie struktury nadwozia z użyciem modelowania komputerowego w taki sposób, by zagwarantować jego odpowiednią wytrzymałość i sztywność w poszczególnych strefach, a jednocześnie zachować jak najmniejszą masę i niskie położenie środka ciężkości.
Obejmuje to zarówno dobór właściwego kształtu elementów oraz grubości blach, jak i materiałów, z których są wykonane. W nowym Lexusie LS zastosowano o 20 procent więcej stali o podwyższonej wytrzymałości (780 megapaskali lub wyższej), niż w poprzedniej generacji modelu. Pozwoliło to z jednej strony uzyskać większą sztywność skrętną nadwozia, dającą lepsze własności jezdne samochodu – w szczególności zachowanie w zakrętach – a z drugiej zastosować cieńsze i lżejsze blachy.
Dalsze zmniejszenie masy własnej pojazdu było możliwe dzięki użyciu stopów lekkich – ze stopów aluminium wykonano pokrywy silnika i bagażnika, elementy zawieszenia, a także kratownicowe ramy pomocnicze, zwiększające bezpieczeństwo bierne nadwozia. Wszystko to pozwoliło zmniejszyć masę własną samochodu o około 90 kg, co przy potężnej jednostce napędowej przyczynia się do znakomitej dynamiki auta. Lexusa LS 500 napędza skonstruowany od podstaw sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 415 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Parametry znacznie lepsze, niż wcześniejszego silnika V8 uzyskano przy mniejszym zużyciu paliwa. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy.
Akumulatory samochodowe - co ile wymieniać i co wpływa na trwałość? Nie jednej osobie, sen o problemie z odpaleniem silnika po mroźnej nocy, spędza sen z powiek. Charakterystyczne charczenie i kręcenie silnika spędza nie jednemu sen z powiek, w szczególności podczas mroźnych dni i ...
Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy Powodów zmęczenia i niewyspania może być wiele, przede wszystkim jednak to brak odpowiedniej ilości snu. Zachowania zaspanej osoby za kierownicą są równie niebezpieczne jak tej kierującej pojazdem pod wpływem ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki LEXUS. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne LEXUS
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.