Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

02 Paź 2014, 11:00

Hej tak jak w temacie astra f 1.6 8v c16nz wymienialem uszczelke pod aluminiowym deklem zaworów szczyscilem dekiel oraz styk bloku z uszczelką papierem sciernym troszke tego na pewno na walek i zwory poszlo ale szmatka starałem sie przetrzec to co bylo widoczne i polozylem uszczelke korkowa ktora dokladnie palcem wysmarowałem po calosci z obu stron czerwonym silikonem po czym godzinke tak to postalo i ruszylem 20km potem znow godzinke postal i 20km :) i taka sprawa że PRZED calym tym zaiegiem gdy odpalałem autko to kontrolka cisnienia oleju gasła od razu z odpaleniem autka a teraz kontrolka gasnie dopiero po 2-3sekundach i czym to jest spowodowane czyzby te opilki drobne tam duzo ich nie bylo cos zatkały czy to nie jest z tym zwiazane ?:) ale stało sie to właśnie po wymianie tej uszczelki prosze o pomoc i pozdrawiam :)
aha PS : dekiel umyłem od wewnątrz i od zewnątrz cały wszystkie otwory w nim rownież plynem do mycia silników tym i tam bylo kilka kropelek wody na pewno ale wytarłem ile go mogłem z ou stron i zakreciłem :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 318
Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy od: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

02 Paź 2014, 16:26

wie ktos cos mzoe na ten temat , prosil bym o odpowiedzi
passat92
Aktywny
 
Posty: 318
Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy od: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

02 Paź 2014, 17:37

Zależy co Ci tam wpadło. Złej olej i sprawdź czy nie ma opiłków za dużo. Ogólnie, najlepiej zmierzyć ciśnienie manometrem, żeby być pewnym. Potem ocena co się stało. Jak resztki uszczelki dostały się do oleju, to mogły coś uszkodzić/zatkać. Jakiego oleju używasz i kiedy był zmieniony?
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
Auto: Honda

Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

02 Paź 2014, 19:55

tzn a powiedz mi czy źle zrobiłem ze korkową uszczelke posmarowałem silikonem i tylko godzinke odczekałem i zapaliłem autko i pojechałem nim ?:) czy po prostu lepiej jak jutro kupie drugą korkową i tym razem zaloze ja bez zadnych silikonów ?:) olej to 15w40 czysciutki autkoi tydzien temu kupilem i gosc zalał neidawno nwoy olej ze 2tys km temu :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 318
Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy od: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

02 Paź 2014, 21:57

a moze po prostu silikonu mi tam wpadło troszke ale wiesz co mysle zeby kupic druga korkową uszczelkę i lekko zwilzyc ja olejem po obustronach po czym przykrecicczy lepiej jest to zrobić na sucho a tą co wczoraj zrobiłem z silikonem odciąć nozem ładnei te resztki silikonu i sie neie przejmować hm ?:)
passat92
Aktywny
 
Posty: 318
Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy od: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

03 Paź 2014, 11:40

Kolego jak nie cieknie to ja bym nie kombinowal. Silikon powinien dłużej wysychać, tak ze 3h, ale po godzinie już stężał i nie powinno się nic stać. Najlepiej czytać etykietę i się do niej stosować. ;)

Zamiast uszczelki to zmieniłbym olej, bo 15W40 to dinozaur, nie olej. Może to jest przyczyna, bo już jest on w fatalnym stanie. Zainwestuj w dobry olej 10W40, np Motul Synergie 6100+ i dobrą płukankę. Ja bym tak zrobił. Oleje 15W40 mają taką tendencję, że dużo słabiej budują ciśnienie i stają się po pewnym przebiegu dosyć kiepskie pod tym względem. ;)
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
Auto: Honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co to jest amaksofobia i jaki ma wpływ na prowadzenie pojazdów? Co to jest amaksofobia i jaki ma wpływ na prowadzenie pojazdów?
    Duszności, zawroty głowy, nadmierne pocenie się, niezdolność do jasnego myślenia, strach przed wypadkiem czy ataki lęku to niektóre z objawów amaksofobii(1), czyli lęku przed prowadzeniem samochodu. Paniczny ...
    Kierowco, kontroluj ciśnienie w oponach! Kierowco, kontroluj ciśnienie w oponach!
    Jedna trzecia kierowców nie wie ile wynosi prawidłowe ciśnienie w oponach ich samochodów (można je sprawdzić na specjalnej naklejce która powinna być w schowku lub na słupku od strony kierowcy), a nawet ...

  • Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 13:47

    to nic sie nei czepiam jezdzi to neich jezdzi i okej :) i jedna sprawa jeszcze taka , że boje sie zmienicna 10w40 że może on rozszczelnić po prostu silnik i myślę o zalaniu oleju GM 15w40 bedzie to dobry wybór ?:) autko spala mi 10ltr LPG na 100km :)

    PS: gdyby było coś nie tak prawda to kontrolka by mi gasła po dłuzszym czasie niz te 2-3 sekundy albo świeciła by cały czas prawda ?:) więc nei ma sie czym przejmować ?:) jak by zawory nei mialy smarowania to by tez swiecilo bo olej by nie dotarł prawda ?:) wiec zostawie tak jak bylo z tym silikonem :)
    passat92
    Aktywny
     
    Posty: 318
    Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
    Miejscowość: Dębica
    Prawo jazdy od: 06 07 1985
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3
    Silnik: 1.9D 68KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 13:55

    Nic się nie rozszczelni, nie wiem skąd ten pomysł. Olej 10W40 niczym się nie różni pod względem dodatków czyszcząco myjąco dyspergujących od oleju mineralnego. Oba w zasadzie utrzymują silnik w podobnej czystości. Problem w tym, że minerał jest mniej wytrzymały. Ogólnie uważam, za błąd wlewać do niego olej 15W40 i to zwłaszcza kiepskiego GM-a. Zrób tak jak Ci mówiłem. Będziesz zadowolony i spadnie spalanie. Do tego go przepłucz. Z silnika nic Ci nie zacznie cieknąć, bo silnika nie uszczelnia się olejem i jeżeli już cieknie, to będzie ciekło tak samo. Wyciek łatwo usunąć, wymieniając uszczelkę ;)

    Jaki masz pobór oleju silnikowego na 1000 km?

    Ogólnie na LPG, to powinieneś przynajmniej półsyntetyk stosować, bo LPG obciąża termicznie olej i warto mieć dobrą oliwę. Jakby nie brał oleju za dużo, to w ogóle zalałbym do niego 5W40 Motul Specific CNG/LPG. Byłby jeszcze lepszy. Jak bierze oleju tak około 0,5ltr/1000 km i więcej to zalałbym mu Motul 15W50 4100 Turbolight, żeby ograniczyć pobór. O 15W40 zapomnij, do tego silnika się nie nadają i go szkoda, bo to była trwała jednostka i na dobrym oleju posłuży dłużej.

    edit: Słyszałbyś, kontrolka może się zaświecić, ale też nie musi, bo pomiar jest prowadzony na dole, nie na górze i dotyczy spadku ciśnienia. Ogólnie nie powinno się nic stać. Moim zdaniem masz kiepski olej. Zacząłbym od wymiany, tak jak Ci poleciłem, a potem się można zastanawiać co się dzieje, jak to nie przyniesie poprawy.
    cosmopll
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 120
    Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
    Auto: Honda

    Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 14:37

    nie wiem jaki jest pobór na razie zrobiłem 200km i nie zaobserwowałem ubytku oleju , kupiłem auto tydzień temu :) czyli nie przejmować sie tą kontrolkątak ?:) jakieś tam stuki zaworów musi być słychać przeciez to nei nowy silniczek chyba prawda ?:)
    passat92
    Aktywny
     
    Posty: 318
    Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
    Miejscowość: Dębica
    Prawo jazdy od: 06 07 1985
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3
    Silnik: 1.9D 68KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 14:45

    Zmień na dobry olej 10W40 i napisz ponownie. Problem powinien ustać. Ogólnie po zakupie warto olej zmienić, bo nie wiadomo kiedy robił to poprzednik. Kup tego Motula - tu go dostaniesz razem z filtrem oil-land.pl lub pro-choice.pl
    cosmopll
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 120
    Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
    Auto: Honda

    Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 17:59

    a jeśli bedzie sie palic dalej to olać to ?:) wiesz co w passacie b3 1.9d mam castrola 10w40 i mam tez ten sam problem ze kontrolka po kilku sekundach gasnie a na polsyntetyku jezdzi :) ale jak gaśnie nawet po tych kilku sekundach to olać problem i sie głupotami nie przejmować ?:)
    passat92
    Aktywny
     
    Posty: 318
    Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
    Miejscowość: Dębica
    Prawo jazdy od: 06 07 1985
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3
    Silnik: 1.9D 68KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 18:02

    Tak olać. Samochody nie są pierwszej młodości, schodzi im z budowaniem ciśnienia ;) Kup dobre oleje 10W40, takie jak Ci podałem i porównaj czy jest to samo. Moim zdaniem dobry olej w dużej mierze powinien załatwić sprawę. ;) Castrol jest ok, ale to nie jest jakiś półsyntetyk wysokich lotów. W tym względzie Motul jest lepszy. Castrol ma fajne oleje z lini Edge.
    cosmopll
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 120
    Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
    Auto: Honda

    Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 18:56

    a co Myslisz o Valvoline MaxLife 10w40 ?:) tez dobry olejek do silnika ?:)
    passat92
    Aktywny
     
    Posty: 318
    Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
    Miejscowość: Dębica
    Prawo jazdy od: 06 07 1985
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3
    Silnik: 1.9D 68KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 20:58

    Da radę. Ogólnie spełnia słabsze normy, a właściwie, poza ACEA żadnej, ale da radę. To też dobry olej. Motul jednak będzie lepszy i odrobinę droższy. ;) Powodzenia.
    cosmopll
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 120
    Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
    Auto: Honda

    Re: Kontrolka cisnienia oleju dluzej swieci

    03 Paź 2014, 21:15

    A gdybyś miał wybierać pomiedzy Castrol Magnatec 10w40 a Valvoline MaxLife 10w40 to co byśwybrał hehe ?:) oglądałem filmiki z odpalania astry i widze ze u niektórych tez kontrolka gaśnei z takim opóźnieniem jak u mnie :) a kij bede sie tam przejmował pewnie :) póki nie świeci podczas jazdy to bez zmartwień prawda?:) czyli mogę tak jeździć bez konsekwencji dla silniczka tak ?:)
    passat92
    Aktywny
     
    Posty: 318
    Rejestracja: 04 Sie 2014, 10:52
    Miejscowość: Dębica
    Prawo jazdy od: 06 07 1985
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Passat B3
    Silnik: 1.9D 68KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50