Które wybrać - duży sedan z pośrednim wtryskiem, benzyna pod LPG

22 Paź 2020, 05:09

Witam.Doradzcie majstry jakie auto wybrać do 30tys najlepiej jak najmłodsze duży sedan(mam 2.05 wzrostu) tylko benzyna z wtryskiem posrednim pod lpg.Auta nad którymi rozmyślam, choć rozwaze inne opcje:
-a4 b8 1.8 tfsi fajne auto ale w tej kasie ciężko o zadbany egzemplarz, spalanie oleju jaki i wtrsyk bezpośredni do lpg lipa.
-a4 B7 1.8T najlepiej w quatro najstarsze egzemplarze mają 15 lat auto z zajebistym silnikiem pod lpg do 30k coś zadbanego powinno się znajsc, choć 30k za taki rocznik to dużo, ostatnie a4 z pancernym 1.8T
-a3 8p sportback 2009-2011 1.6 mpi mułowate trwałe nie za duże, lpg aż się prosi najmłodsze i najtańsze audi w utrzymaniu.
-A6 c6 2.4 170hp to auto najbardziej mi leży nie wysiadam z niego połamany jest dużo miejsca,lpg łyka droższe w utrzymaniu niż a3 czy a4. Dlaczego audi? Posiadam stare już b5 z mocarnym 1.6 ADP które jest pancerne ale straszenie ciasne i chce go dać siostrze. Szukam czegoś na lata. Rozwaze tez inne auto warunek duży sedan i pośredni wtrysk
ArcziB5
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Kielce
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: A4 B5
Silnik: 1.6 ADP
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

22 Paź 2020, 08:22

Rozumiem przywiązanie do marki :) jednak musisz wziąć pod uwagę to że nowsze egzemplarze nie będą już takie "pancerne" jak model który masz obecnie. Ogólnie w budżecie który masz odrzuciłbym wszystkie silniki TFSi bo to proszenie się tylko o kłopoty.
Jak byś znalazł samochód z dobrym stanie z silnikiem 1.8T one były jeszcze w A4 B7 na początku produkcji jak dobrze pamiętam to myślę że z gazem taki silnik przetrwa więcej niż nie jedno nowsze TFSi. Oczywiście tu nie musisz wydawać całej kwoty z budżetu.
A6 C6 z silnikiem 2.4 to też całkiem niezłe rozwiązanie i dla Ciebie chyba najlepsze ze względu na wzrost. Jednak jak byś chciał w miarę najnowsze Audi to A3 z silnikiem 1.6 wydaje się tu być najrozsądniejszą opcją.

Co można by Ci było tu jeszcze zaproponować w tej cenie i przy założeniach że ma to być pod LPG? Hm...
Ja myślę że możesz spokojnie rozważyć Toyotę z silnikiem Valvematic od Aurisa, Corollę po Avensisa przy czym chyba najlepiej sprawdzi się ten drugi przy Twoim wzroście. Inną propozycją może być Mazda 6 z silnikiem 2.0 MZR (nie DISI) nadaje się pod LPG i nie powinno być z nim jakiś większych problemów. Z grupy VAG możesz jeszcze rozważyć Octavię z silnikiem 1.6 BSE one wychgodziły też z fabryczną instalacją LPG.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1617
Zdjęcia: 5

22 Paź 2020, 09:12

Rokiko napisał(a):Rozumiem przywiązanie do marki :) jednak musisz wziąć pod uwagę to że nowsze egzemplarze nie będą już takie "pancerne" jak model który masz obecnie.

jak ktoś nazywa b5kę "pancernym" to wszystko będzie "pancerne" :D
Nie bede dalej ciągną tematu pancerności tego auta bo może być jak z ostatnim tematem pancernego opla :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7239
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Paź 2020, 09:26

szybki napisał(a):jak ktoś nazywa b5kę "pancernym" to wszystko będzie "pancerne"
Nie bede dalej ciągną tematu pancerności tego auta bo może być jak z ostatnim tematem pancernego opla


Wiesz, to też zależy do czego porównujesz, bo jak do innych marek to fakt b5 pancerne nie jest. Ale jak do nowszych kiblowatych a4... No to jednak stare b5 nie jest złe:-)
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

22 Paź 2020, 09:39

fcgetin napisał(a):No to jednak stare b5 nie jest złe:-)

No to fakt zresztą mój kolega od vw twierdzi że ludzkość jeszcze podziękuje za 2,0tdi pd ... oczywiście jak tak dalej będzie się rozwijać motoryzacja :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7239
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Paź 2020, 09:58

Jeśli zrezygnujesz z VAG-a to warto rozważyć pod LPG:
Citroen C5 2.0
Ford Mondeo MK4 2.0/2.3/2.5T
Honda Accord VII 2.0/2.4
Mazda 6 II 2.0/2.5
Renault Laguna III 2.0/2.0T
Volvo S80 2.0/2.5T/3.2
Czy warto wstrzymać się z zakupem auta z salonu do 2021?

https://www.youtube.com/watch?v=A_fpbQNv5p4
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne światła z systemem Blade Scan (2019)
    Lexus od lat wyznacza trendy w kategorii oświetlenia samochodowego. Jako pierwszy wprowadził do samochodów drogowych przednie światła LED, a także system adaptacyjnych świateł drogowych. W 2019 roku dodał do tej listy ...
    Największy pakiet mocy: silnik - Audi RS 6 Avant
    Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w ...

  • 22 Paź 2020, 11:00

    ArcziB5 napisał(a):-a4 B7 1.8T najlepiej w quatro najstarsze egzemplarze mają 15 lat auto z zajebistym silnikiem pod lpg do 30k coś zadbanego powinno się znajsc, choć 30k za taki rocznik to dużo, ostatnie a4 z pancernym 1.8T

    Troszkę ostudzę Ci entuzjazm, mianowicie pancerne 1,8T to tak na prawdę A4 B5 a nie B7...tu już inna epoka tych silników, inna głowica, inne wykonanie i ogólnie silnik o innym kodzie i innej trwałości. Do tego lpg + turbo wymagana jest dobra instalacja bo potem będzie silnik ledwo kulał.
    No i fakt 30k za auto z 2000 roku, bo B7 jest odświeżoną B6-tką, to słabo, to jest ten minus że każdy model który ma stare 1,8T to auto rodem z lat 90, rozwiązania stare itd.

    Dla mnie najlepszy wybór to A6 C6 pod lpg dobry 2,4 a jak nie musi być lpg to szukałbym 2,0T, fajnie napędza, rozwojowy silnik ale wtrysk FSI czyli bezpośredni.
    demirbiras
    Aktywny
     
    Posty: 268
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Paź 2020, 12:21

    Noooo, rozwojowy silnik to jedna z najważniejszych kwestii przy zakupie nastoletniego auta, w końcu 90% właścicieli aut doprowadza je po zakupie do idealnego stanu a później dłubie :mrgreen:

    BTW to zacząłbym od uświadomienia sobie różnicy w kosztach utrzymania starego strucla b5 w porównaniu do takiego a6 z v6 pod maską
    A jeśli chodzi o duże, w miarę świeże auto na lata to chyba bezpieczniejszego wyboru niż mondeo nie ma. Z mniej oczywistych rzeczy kia magenetis i hyundai sonata
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5766
    Przebieg/rok: >50tys. km

    22 Paź 2020, 12:56

    No tak Mondeo najlepsze na wszystko, autor rozważa markę premium klasy wyższej a tutaj polecane budżetowe Mondeo klasy średniej...
    demirbiras
    Aktywny
     
    Posty: 268
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Paź 2020, 13:25

    No stare a4 albo a3 to takie premium że od tych luksusów kopara opada... Premium to będzie tylko w serwisie przy kosztach.
    fcgetin
    Początkujący
     
    Posty: 193

    22 Paź 2020, 13:38

    To skoro jest tak mega drogo i żadne to premium, to ciekawe czemu kolega wyżej szuka nastoletnie premium E60 z 3 litrowym dieslem pod maska?
    Zamiast np Sonatę?

    Dla mnie akurat jest spora różnica między A4 B8 a Mondeo
    demirbiras
    Aktywny
     
    Posty: 268
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Paź 2020, 14:06

    demirbiras napisał(a):No tak Mondeo najlepsze na wszystko, autor rozważa markę premium klasy wyższej a tutaj polecane budżetowe Mondeo klasy średniej...


    Autor uważa również a4b5 za "pancerne" i chce też dużego sedana a wyjechał z a3 czy a4, którymi żeby widzieć sygnalizator na skrzyżowaniu będzie się zatrzymywał 30m przed nim
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5766
    Przebieg/rok: >50tys. km

    22 Paź 2020, 15:38

    demirbiras napisał(a):Dla mnie akurat jest spora różnica między A4 B8 a Mondeo


    No dla mnie też, tylko że w drugą stronę bo a4 w środku wielkością odpowiada bardziej focusowi niż mondeo. Poza tym gratuluję polecania a4 B8 w benzynie do 30 tys. Chyba chcesz żeby autor po zakupie z 10 tys wyskoczył.
    fcgetin
    Początkujący
     
    Posty: 193

    22 Paź 2020, 17:08

    Ostatecznie wolałbym małe a3 czy octavie 1. 6 niz to mondeo miałem okazję tym Jechać nic fajnego a właściciel skarży się na silnik jakni zawieszenie z [...].Wole postawić na coś sprawdzonego żadnych hyundai ani kijanek tak jak pisalem ze najlepiej sedan choc może być coś wielkości a3 (ostatecznie). A6 jaki i B7 to rocznikowo stare auta drozsze w utrzymaniu jak i ciężko będzie znajsc w dobrym stanie a b8 wiadome gownolit tfsi,wiekszosc mówi żeby pomyśleć nad czym rozsądniejszym w kosztach utrzymaniu, w najlepszym stanie i najmłodsze tzn a3 1.6 przykładowo 2010 czy ocatvie też z tych roczników, a też szukam auta na dłuższy czas.A b5 jest pancerne w porównaniu z sąsiadową vectrą C która jest non stop na podnośniku.
    Ostatnio edytowany przez ArcziB5, 22 Paź 2020, 20:10, edytowano w sumie 1 raz
    ArcziB5
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Miejscowość: Kielce
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: A4 B5
    Silnik: 1.6 ADP
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    22 Paź 2020, 17:34

    polska być trudna języka
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5766
    Przebieg/rok: >50tys. km