Który przebieg wpisać do faktury/umowy?

20 Sty 2022, 18:14

Mam możliwość zakupu w komisie samochodu (10 lat, benzyna), który najpierw (do początku 2020 r.) był użytkowany w Niemczech, a w ostatnim okresie w Holandii (przez nieco ponad rok). Auto w ogłoszeniu i na liczniku ma przebieg 128 tys. km. W urzędowych papierach holenderskich jest, podana ta liczba, choć nie jest ona ostatecznie potwierdzona przez holenderski urząd RDW (zapewne z powodu zagranicznego - czyli niemieckiego – pochodzenia auta). Auto jest w dobrym stanie zachowania. Wykupiłem płatny raport dotyczący tego auta i okazało się, że już na koniec niemieckiego użytkowania przebieg był nieco wyższy i wynosił 141 tys. km. Potwierdzone jest to nie tylko zapisem w danych, ale także zdjęciem licznika gdy samochód był wystawiany (w styczniu 2020 r.) na sprzedaż w Niemczech. Zapewne potem (albo w czasie oczekiwania na kupca, albo już w Holandii) licznik cofnięto o te 13 tys. km. Sprzedawca – o ile nie wykupił sam raportu – może o tym fakcie nie wiedzieć. I moje pytanie brzmi: którą liczbę przejechanych kilometrów zamieścić na umowie sprzedaży/fakturze? Bo na pewno przed zakupem, w ramach negocjacji, poinformuje handlarza o moim odkryciu.
karajan1
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Sty 2022, 11:58

Trudne pytanie :) Różnica jest niewielka i pytanie czy komuś chciało by się cofać licznik o taka wartość. Myślę że tu mogło być inaczej. Samochód po ostatnim przeglądzie był mocno eksploatowany i korekta licznika była większa.

Pozostaje kwestia wiarygodności raportu z większym przebiegiem i możliwości jakiejś pomyłki.

Generalnie przy kupnie powinno się wpisywać stan faktyczny licznika w samochodzie, a nie taki jak gdzieś pojawił się w raporcie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda we mgle
    Jazda we mgle to jak jazda w chmurach, z tą tylko różnicą, że ich dolna podstawa styka się z powierzchnią ziemi. Kierowanie samochodem w takich warunkach wpływa negatywnie na percepcję wzrokową , m.in. trudniej ocenić ...