10 pojazdów z napędem autonomicznym - Alians Renault-Nissan

10 pojazdów z napędem autonomicznym - Alians Renault-Nissan

11 Sty 2016, 13:06

W ciągu nadchodzących czterech lat Alians Renault-Nissan wprowadzi na rynek ponad 10 pojazdów z napędem autonomicznym.

Globalna grupa motoryzacyjna potwierdziła, że do 2020 r. wprowadzi gamę pojazdów wyposażonych w autonomiczne funkcje na rynki w Stanach Zjednoczonych, Europie, Japonii i Chinach. Technologia będzie montowana w popularnych, produkowanych na masową skalę samochodach w przystępnych cenach.

ImagePonadto Alians Renault-Nissan udostępni pakiet nowych aplikacji komunikacyjnych, które ułatwią użytkownikom śledzenie na bieżąco informacji dotyczących ich pracy oraz aktywności kanałów rozrywki i sieci społecznościowych.

"Alians Renault-Nissan nieustannie dąży do realizacji podwójnego celu, jakim jest zerowa emisja oraz brak ofiar wypadków na drogach" powiedział dyrektor generalny i prezes Aliansu, Carlos Ghosn, w Centrum Badawczym Renault-Nissan w Dolinie Krzemowej. "Dlatego pracujemy nad wdrożeniem technologii autonomicznej jazdy i łączności w pojazdach produkowanych na masową skalę na trzech kontynentach".

Zerowa emisja i brak ofiar wypadków
Alians Renault-Nissan już teraz jest liderem w branży pod względem realizacji celu zerowego poziomu emisji. Od grudnia 2010 r., kiedy w rejonie zatoki San Francisco pierwszy Nissan LEAF trafił do nabywcy, Alians zdążył sprzedać niemal 300 000 pojazdów z napędem elektrycznym.

Bezpieczeństwo i wydajność pojazdów Aliansu Renault-Nissan również znacznie się poprawiły. Na przykład w Japonii liczba poważnych i śmiertelnych obrażeń odniesionych przez podróżujących pojazdami marki Nissan spadła na przestrzeni 20 lat o 61%. Z kolei liczba poważnych i śmiertelnych obrażeń odniesionych przez podróżujących pojazdami marki Renault we Francji spadła o 80% na przestrzeni 15 lat.

Przewiduje się, że napęd autonomiczny dodatkowo ograniczy błędy popełniane przez kierowców, które są przyczyną nawet 90% zdarzeń skutkującymi ofiarami śmiertelnymi.

W roku 2016 zadebiutują pojazdy wyposażone w funkcję kontroli jazdy na jednym pasie, która umożliwi samochodom autonomiczną, jazdę autostradami, także w warunkach wzmożonego ruchu wymagającego częstego zatrzymywania się. W 2018 r. Alians Renault-Nissan zaprezentuje pojazdy z funkcją kontroli jazdy na wielu pasach, pozwalającą na autonomiczne pokonywanie zagrożeń i zmianę pasa podczas jazdy autostradą, natomiast w roku 2020 technologię "autonomii na skrzyżowaniach", umożliwiającą poruszanie się po miejskich skrzyżowaniach i w ruchu o dużym natężeniu bez angażowania kierowcy.

Pod koniec tego roku Alians wprowadzi na rynek nową aplikację motoryzacyjną przeznaczoną do urządzeń mobilnych, która umożliwi zdalną interakcję z pojazdem. W przyszłym roku pojawi się pierwszy "Alliance Multimedia System", oferujący nowe funkcje multimedialne i nawigacyjne, udoskonaloną integrację ze smartfonami oraz bezprzewodową aktualizację map. W 2018 r. platforma Alliance Connectivity & Internet of Things zacznie obsługiwać nową funkcję Virtual Personal Assistant dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Wszystkie elementy technologii napędu autonomicznego Aliansu będą dostępne na życzenie kierowcy.

Harmonizacja kluczem do sukcesu
W 2014 r. Alians Renault-Nissan przeprowadził harmonizację struktur inżynierii w obu firmach. Inżynierowie w firmach Renault i Nissan współpracują w ramach jednego zespołu, co pozwala na ograniczenie powielania pracy nad technologią nowej generacji. Technologia opracowywana wspólnie przez inżynierów Renault i Nissan jest następnie udostępniana obu firmom i wszystkim markom, aby mogły z niej korzystać dla dobra klientów.

Inżynierowie Aliansu Renault-Nissan opracowali zestaw narzędzi technologicznych, obejmujący sprzęt i aplikacje wchodzące w skład oprogramowania. Zespoły ds. produktów Renault, Nissan, Infiniti oraz innych marek Aliansu mogą dobierać te aplikacje do swoich modeli w zależności od potrzeb. Za sprawą partnerstwa w zakresie zaawansowanych badań i rozwoju Renault i Nissan mogą pracować wydajniej, ponosząc mniejsze koszty, co pozwala na oferowanie klientom pojazdów o większej wartości.

Alians Renault-Nissan dysponuje budżetem badawczo-rozwojowym w wysokości ok. 5 mld dolarów. Czwarta pod względem wielkości grupa motoryzacyjna na świecie, odpowiadająca za 10% światowej sprzedaży samochodów, posiada centra badawcze w Atsugi (Japonia), Guyancourt (Francja), Farmington Hills (USA, stan Michigan) oraz Sunnyvale (USA, Kalifornia). Alians Renault-Nissan dysponuje również dużymi centrami inżynieryjnymi, m.in. w Indiach, Brazylii, Rumunii, Turcji i Chinach.
Alians ogłosił dziś, że stanowisko dyrektora ds. technologii obejmie Ogi Redzic, który jako starszy wiceprezes Aliansu ds. pojazdów podłączonych do sieci i usług mobilnych stanie na czele inicjatywy dotyczącej samochodów podłączonych do Internetu.

Przed nawiązaniem współpracy z Aliansem Renault-Nissan Redzic był związany z Nokią, NAVTEQ, Motorolą oraz z cyberPIXIE, nowo założoną firmą zajmującą się komunikacją bezprzewodową. Ostatnio pełnił funkcję starszego wiceprezesa ds. motoryzacji w Nokia HERE, gdzie stał na czele Automotive Business Group. Redzic, który obejmie nowe stanowisko w trybie natychmiastowym, będzie pracować w Paryżu oraz będzie nadzorować zespoły we Francji i w Japonii.

źródło: Nissan Europe
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2286
Zdjęcia: 8318
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Z4: roadster przyszłości BMW Z4: roadster przyszłości
    Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że na salonie NAIAS 2013 w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie ...
    Pięćsetny, a zarazem ostatni Lexus LFA opuszcza fabrykę Pięćsetny, a zarazem ostatni Lexus LFA opuszcza fabrykę
    14 grudnia biały LFA w wersji z pakietem Nürburgring, ostatni z planowanych 500 supersamochodów, opuścił specjalnie wydzielony przez TMC zakład produkcyjny w fabryce Motomachi w japońskiej prefekturze Aichi. W ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Tuning Show
      audi a8 d2
      Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Nissan 350Z