Kubica wspomina wypadek

Kubica wspomina wypadek

05 Cze 2008, 20:27

W niedzielę Robert Kubica po raz drugi w karierze wystartuje w wyścigu o Grand Prix Kanady, siódmej eliminacji mistrzostw świata Formuły 1.

Kierowca teamu BMW-Sauber przed rokiem na torze w Montrealu uległ groźnie wyglądającemu wypadkowi, w wyniku którego całkowicie rozbił bolid.

Po wypadku Kubica trafił na badania do szpitala, ale te nie wykazały poważniejszych uszkodzeń ciała (zwichnął tylko kostkę i był trochę posiniaczony), chociaż kraksa wydawała się bardzo niebezpieczna i dłuższą chwilę zajęło służbom technicznym wydobycie kierowcy z kokpitu.

[youtube]http://pl.youtube.com/watch?v=7Q7hucanHsI[/youtube]

"To jedna z tych rzeczy, których się nie da racjonalnie wytłumaczyć, bo przecież nawet nie złamałem wtedy palca. Myślę, że to wszystko zawdzięczam komuś z góry. U nas w kraju często się mówi: co cię nie zabije, to cię wzmocni. Nie mogę więc narzekać, bo gdybym chciał bezpiecznie żyć, to na pewno nie ścigałbym się w Formule 1" - powiedział polski kierowca.

Ubiegłoroczny wyścig odbył się 10 czerwca, a feralne okazało się 27. okrążenie, na którym Kubica próbował wyprzedzić Włocha Jarno Trullego. Wtedy doszło do kontaktu z pojazdem Toyoty i bolid Polaka uderzył z prędkością ponad 260 km/h w bandę, a następnie przekoziołkował kilkadziesiąt metrów.

"Montreal to bardzo sympatyczne miasto, a ten wyścig, mimo tego pechowego wypadku, jest dla mnie wyjątkowy, w znacznej mierze za sprawą niesamowicie entuzjastycznie reagujących kibiców. Ten tor bardzo mi odpowiada, bo jest tam sporo odcinków zmuszających do nagłego hamowania, a to otwiera drogę do wielu ataków" - powiedział Kubica, który po sześciu eliminacjach zajmuje czwarte miejsce w MŚ kierowców z dorobkiem 32 punktów.

Polak traci cztery punkty do lidera klasyfikacji - Brytyjczyka Lewisa Hamiltona z McLaren-Mercedes, trzy do broniącego tytułu mistrza świata Fina Kimiego Raikkonena oraz dwa do drugiego kierowcy Ferrari - Brazylijczyka Felipe Massy.

W tym roku rywalizacja na torze im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu toczyć się będzie po raz 30., a będzie to jednocześnie 40. Grand Prix Kanady.

Po raz pierwszy wyścig ten rozegrano w 1967 roku, na torze w Mosport Park, koło Toronto, podobnie jak siedem innych w latach 1967-77. Dwukrotnie kierowcy przenosili się na Mont Tremblant pod Montrealem, zanim na stałe Formuła 1 zawitała na obecną arenę zmagań w 1978 r.

Tor w Montrealu jest usytuowany na wyspie, znajdującej się niemal w samym centrum metropolii. Po środku znajduje się malowniczy staw. Najbliżej wody usytuowana jest prosta startowa, z przylegającymi do niej boksami i garażami.

Gilles Villeneuve Circuit - nazwany imieniem najlepszego kanadyjskiego kierowcy - położony jest pomiędzy olimpijskim torem wioślarskim i Bulwarem St. Lawrence, a wyspą połączoną z resztą miasta licznymi podwieszanymi mostami i linią metra.

GP Kanady na trwale zapisała się w historii Formuły 1, ponieważ była pierwszą przerwaną przez ulewne opady deszczu. W 1971 roku kierowcy musieli skończyć rywalizację po pokonaniu 64 z 80 okrążeń toru. Właśnie w Montrealu po raz pierwszy w wyścigu zastosowano "samochód bezpieczeństwa" - w 1973 r.

W 1999 r. doszło tu do bezprecedensowego zdarzenia: wyścig zakończył się, gdy na torze był "samochód bezpieczeństwa", po kraksie Niemca Heinza-Haralda Frentzena.

Pierwszy wiraż - im. Ayrtona Senny da Silvy - za linią startową jest najbardziej pechowym miejscem toru. W 1999 roku doszło na nim do najpoważniejszej kraksy w historii tego wyścigu, w której uczestniczyło pięciu kierowców.

W niedzielę kierowcy będą mieli do pokonania dystans 305 270 m, 70 okrążeń po 4361 m. Przed rokiem właśnie w GP Kanady pierwsze zwycięstwo w karierze odniósł Hamilton, wyprzedzając Niemca Nicka Heidfelda z BMW-Sauber i Austriaka Alexandra Wurza z ekipy Williams-Toyota.

PAP
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5975
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Kubica wspomina wypadek

09 Cze 2008, 00:31

Wrrr...strasznie groźnie wyglądało ;/ ale teraz się odgryzł :D:D:D
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Rejestracja: 09 Gru 2007, 12:21
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

Re: Kubica wspomina wypadek

10 Cze 2008, 22:09

No ale teraz pięknie pojechał i do tego 1 w klasyfikacji ogólnej :D
Mario70
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 10 Cze 2008, 20:52
Miejscowość: Warszawa

Re: Kubica wspomina wypadek

14 Cze 2008, 10:54

No wypadek nieciekawie wyglądał jednakże myślę że Kubica w tym sezonie pojedzie bardzo dobrze :) 3majmy kciuki :)
dvbi
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Cze 2008, 10:47
Miejscowość: Jastrzębie zdrój

Re: Kubica wspomina wypadek

13 Sie 2008, 10:55

Okropy wypadek
Smok1996
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 24 Lip 2008, 16:54
Miejscowość: Okolice Krakowa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sobie radzić z wysokimi temperaturami w samochodzie? Jak sobie radzić z wysokimi temperaturami w samochodzie?
    Wysokie temperatury potrafią sprawić, że kierowcy są bardziej podenerwowani, szybciej się męczą, tracą koncentrację, a ich czas reakcji wydłuża się nawet o 22%. Według raportu Policji w zeszłym roku najwięcej wypadków ...
    Toyota Prius - aerodynamika i niskie zużycia paliwa Toyota Prius - aerodynamika i niskie zużycia paliwa
    Toyota Prius czwartej generacji już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę swą aerodynamiczną sylwetką. I nie jest to tylko subiektywne wrażenie, ponieważ dzięki starannemu zoptymalizowaniu kształtów nadwozia projektantom ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI
      GTP Light