Lampy H7 z homologacją na ksenon co trzeba zrobić aby były legalne?

24 Paź 2021, 15:09

Posiadam lampy do Passata b5 przed lift DEPO z soczewką które posiadają homologacje na ksenon (DC) Które wyglądają tak:
Lampy H7 z homologacją na ksenon co trzeba zrobić aby były legalne?
Lampy H7 z homologacją na ksenon co trzeba zrobić aby były legalne?
Gniazdo Soczewki wygląda tak:
Lampy H7 z homologacją na ksenon co trzeba zrobić aby były legalne?
No i pytanie brzmi że co mam zrobić aby ksenony były całkowicie legalne w moim passacie ?
Wiem ze potrzebne są spryskiwacze i system automatycznego poziomowania reflektorów.
Zestaw przetwornica itp. znalazlem taki:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Co do spryskiwaczy znalazłem takie:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Co do systemu poziomowania reflektorów znalazłem czujniki takie:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Jak i wtyczkę do czujnika:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Co jeszcze jest potrzebne aby to wszystko grało?
Najbardziej zastanawia mnie w zestawie H7 na ksenon czy ta żarówka ma homologacje?
Czy też da się przerobić gniazdo reflektora żeby mogła wejść żarówka D2S?
paladyn931
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 3

25 Paź 2021, 15:32

No a system poziomowanie światła w lampie bo czujnik będzie zamontowany do zawieszenia brakuje okablowania i systemu który zainstalujesz w lampie.

paladyn931 napisał(a):Najbardziej zastanawia mnie w zestawie H7 na ksenon czy ta żarówka ma homologacje?
Nie ma bo takie zestawy ich nie mają. "Zestawy ksenonowe HID można używać jedynie w samochodach poruszających się poza drogami publicznymi czyli na torach, odcinkach zamkniętych, rajdach, imprezach sportowych, gdzie nie obowiązują przepisy kodeksu drogowego. Stosowanie ich na drogach publicznych jest niedozwolone".
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

25 Paź 2021, 15:36

Aha czyli to taka "ściema" z tym oznaczeniem "DC" ? :P
paladyn931
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 3

25 Paź 2021, 16:05

Może posiadają homologację ale osprzęt lampy musiałby być inny trzeba by było to dokładnie zweryfikować. A może tylko jest ona na kloszu który leci do dwóch lamp :) Raczej tak nie powinno być ale w życiu różnie bywa. Może być tez że mocowanie żarówki tylko się zmienia i podchodzi silniczek i to całe zmiany.... Ciężko tak jednoznacznie odpowiedzieć.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

25 Paź 2021, 19:45

Spryskiwaczy na lampy nie musisz mieć ale samo poziomowanie juz tak czyli w sumie temat bez sensu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Paź 2021, 20:32

Na stacji diagnostycznej mówili że muszą być spryskiwacze. Chciałem się przy okazji poprostu dowiedzieć że jak to możliwe że h7 soczewka i homologacja na ksenon. Depo może miało jeden klosz do dwóch lamp z gniazdem d2s i h7 no i chyba tyle albo istnieje jakiś adapter gniazda, nie wiem nie znam się dlatego temat założony żeby się trochę rzeczy wyjaśniło aby i przy okazji to komuś na przyszłość pomogło :)
paladyn931
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 3

25 Paź 2021, 22:07

paladyn931 napisał(a):Depo może miało jeden klosz do dwóch lamp z gniazdem d2s i h7 no i chyba tyle
Moim zdaniem tak to wygląda.

Swoją drogą już lepiej zamiast zestawów HID szukać jakiś porządnych ledów. Trzeba tylko pamiętać że zarówno jedne jak i drugie nie nadają się do jazdy po drogach publicznych jak nie masz odpowiednich holomogacji.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

26 Paź 2021, 09:22

Pierwsze zdjęcie to reflektor na żarówki halogenowe świateł mijania i drogowych oraz halogenowe świateł drogowych, z dopuszczeniem na żarniki ksenonowe świateł mijania. Drogowe pozostają halogenowe.
Działa to w ten sposób, że ten reflektor ma dwie żarówki i jest przeznaczony do auta, w którym występuje świetlenie halogenowe i ksenonowe, zapewne w zależności od wyposażenia. Najtańsza wersja tego samochodu będzie miała gniazda na żarówki halogenowe świateł mijania i drogowych ( w tym przypadku H4 ) + halogenowe drogowe ( w tym przypadku H7 lub H1 ). Jakaś droższa wersja będzie miała światła mijania ksenonowe, a światła drogowe halogenowe. Kiedyś bardzo często spotykane. Potem weszły światła biksenonowe. Drogowe zawsze będą halogenowe w takim przypadku, ponieważ ksenon nie nadaje się do tzw. mrugania oraz ma tą wadę, że pełne światło uzyskuje po kilku sekundach, a nie od razu. Więc w światłach drogowych ksenon nie ma zastosowania. Z wyjątkiem biksenonu oczywiście.
Ten reflektor ze zdjęcia jest z tej droższej wersji i można w nim założyć ksenony na światła mijania. Ma zresztą gniazdo na żarnik ksenonowy.
Natomiast zestaw HID z aukcji, to nic innego jak pseudoksenony. Czyli szpan na wsi. Działa to tak, że w miejsce gniazda żarówki halogenowej wkłada się pseudożarnik ksenonowy, który ma trzonek taki jak żarówka H7 lub inna halogenowa. Oczywiście jest to niezgodne z przepisami. Do tego bardzo często taki żarnik oślepia tych z naprzeciwka, a co za tym idzie przed samym samochodem tego światła nie ma za wiele. 250 zł to kosztuje jeden dobrej jakości żarnik ksenonowy. Poszukaj w necie oryginalnych przetwornic do tego auta ( powinny być dostępne, skoro są takie reflektory oraz czujniki ) jak i oryginalnych spryskiwaczy ( spryskiwacze muszą mieć odpowiednie ciśnienie na reflektor, a te z aukcji zapewne maja ciśnienie "uniwersalne".. ). Czujnik poziomowania już znalazłeś. Zobaczysz ile kosztuje taki zestaw i podejmiesz decyzję, czy zmieniać oświetlenie na ksenon czy zostać przy tym co masz.
Co do ledów, to konkretne żarówki ledowe kosztują dość sporo ( ponad 300 zł za sztukę ). Ale świecą one konkretnie i co ważne testy pokazały, że świecą tak jak powinny, czy nie oślepiają i mają prawidłową wiązkę światła ). Takie żarówki ma na pewno Philips.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Paź 2021, 14:19

Gdyby Ledy były homologowane to bym bez zastanowienia kupił Philipsa albo Osram. :)
Tak naprawdę to elektryk samochodowy doradzi co zrobić żeby było wszystko legitne co nie? :P
Jak myślicie czy Ledy ( Oczywiście markowe ) będą wkrótce miały homologacje w Polsce? Coś w tej sprawie się zmieniło? Gdyby weszły za 2 lata to by mi się poprostu nie opłacało robić ksenonów.
Jak będę miał czas to podjadę do speców od tego, dowiem się co i jak kosztuje i napisze na forum co mi tam nagadali. :)
paladyn931
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 3

26 Paź 2021, 15:59

Pytasz jakie będzie prawo w Polsce za 2 lata? Ile masz lat? :mrgreen:

Mi by się w ogóle nie chciało bawić w te lampy, wolałbym za te kilka lat auto zmienić. Kombinowanie na siłę żeby było legalnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Paź 2021, 16:27

Pytam się czy coś poszło do przodu z tymi ledami tak jak w Niemczech i Korei. Tu i tam piszą że coraz bardziej to możliwe wiec hipotetycznie obstawiam że może np philips albo Osram do tego czasu coś zrobią no ale tego nie wiem. :). "kombinowanie na siłę" a kogo to obchodzi? :roll: Zdecyduję sam co z tym zrobię każdego indywidualna sprawa i dziękuję innym za rady :)
paladyn931
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 3

26 Paź 2021, 16:28

To raczej tak szybko się nie zmieni choć były jakieś projekty. Problem w tym że jedne zamienniki świecą bardzo dobrze i podobnie jak zwykła żarówka jeżeli chodzi kąt padania światła a inne całkowicie źle przez co mogą oślepiać kierowców. Dlatego głównie problem w legalizacji tego typu żarówek leży w ich konstrukcji bo one są naprawdę rożne.

Jakiś czas temu znajomy kupił ledy H7 Philipsa i z ciekawości patrzyliśmy w nocy jak to wygląda w lampach soczewkowych. Linia ładnie się odcinała na ścianie przed samochodem, zasięg ich wydawała się na większy i lepiej oświetlały pobocze. Kiedy jechał z przeciwka, Ja w drugim samochodzie to mnie nie oślepiał. Więc wszystko wydawało by się że jest ok tylko brak homologacji. No ale to ledy z górnej półki które kosztowały jakieś 300zł.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

27 Paź 2021, 09:00

Prawda jest taka, że policja nie sprawdza oświetlenia w samochodach. Tym bardziej nie sprawdza jakie kto ma żarówki. Jak światła świecą normalnie, nie oślepiają, to policja sie do nich napewno nie doczepi. W niejednym aucie są żarówki 80 czy 100 W zamiast 55W. W niejednym są pseudoksenony czy żarówki LED.
Ja myślę, że jak założysz ledy z Philipsa czy Osram ( tylko te konkretne - sztuka za około 300 350 zł ) to policja się do tego nie doczepi. Kłopot może być tylko podczas OBT.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2021, 10:39

Policja to najmniejszy problem.

Co w przypadku stłuczki/wypadku, gdy wyjdzie na jaw że mieliśmy niehomologowane oświetlenie?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Paź 2021, 11:45

galakty napisał(a):Co w przypadku stłuczki/wypadku, gdy wyjdzie na jaw że mieliśmy niehomologowane oświetlenie?
No tu może być problem z ubezpieczycielem i wypłatą odszkodowania. Oni zawsze szukają co zrobić żeby jak najmniej wypłacić :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34