Co zrobić żeby po odpuszczeniu gazu były strzały z wydechu?

20 Kwi 2022, 19:05

Co zrobić w silniki benzynowym wolnosącym aby po odpuszczeniu gazu były strzaly?

Opel astra g 1.6 16v 101 km
Alanik
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Kwi 2022, 08:40

Potrzebne będzie ci urządzenie które pomoże w regulacji odcinki zapłonu i paliwa. Jest coś takiego jak BeeR Rev Limiter

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Beer rev limiter type B to urządzenie z głównym przeznaczeniem do regulacji odcięcia zapłonu. Dodatkową opcją są efektowne wystrzały z układu wydechowego zakończone ogniem (tak zwane marchewy) oraz system anti lag do podtrzymania turbosprężarki (brak turbo dziury) Urządzenie jest bardzo małych rozmiarach dzięki czemu ułatwia to montaż.

Beer rev limiter pasuje do większości japońskich samochodów z silnikami 4ro i 6cio cylindrowymi oraz wankla, zarówno uturbionych jak i wolnossących.

Jak to działa?
Jeśli wszystkie pokrętła będą ustawione na "0", urządzenie jest wyłączone i silnik chodzi bez zmian (tak jak przed instalacją układu).

Pierwsze (czerwone) pokrętło pozwala na ustawienie odcięcia zapłonu od 2 500 obr/min do 10 000obr/min, 1 skok pokrętła zmienia odcięcie o 500 obrotów wyżej.

Drugie (białe) pokrętło pozwala na uzyskanie ciekawego efektu, ponieważ działa podobnie jak pierwsze, ale jest aktywne tylko wtedy, kiedy dostanie sygnał z jakiegoś dodatkowego przycisku lub można podłączyć się pod hamulec ręczny i jest aktywne tylko podczas postoju na zaciągniętym hamulcu. W tym przypadku, w czasie jazdy można ustawić odcięcie wyżej, a przy postoju niżej i ognie będą widoczne już przy niższych obrotach. Urządzenie podłącza się pod wiązkę ECU i wymieniony wyżej hamulec ręczny lub dodatkowy przycisk, do prawidłowej pracy urządzenia wymagane jest również usunięcie fabrycznego katalizatora.

Trzecie (żółte) pokrętło służy do ustalenia intensywności i częstotliwości ognia/wystrzałów.

Natomiast do najważniejszych funkcji urządzenia należy zaliczyć fakt, iż jest to lepsze rozwiązanie do jazdy na co dzień od fabrycznej odcinki, ponieważ w tym przypadku jest odcinany zapłon (tak jak w rajdówkach WRC czy formule1) a nie dawka paliwa, co jest dużo bezpieczniejszą opcją dla silnika. Krótko mówiąc, po odcięciu silnik nadal dostaje benzynę, która w rezultacie końcowym wytwarza płomienie z układu wydechowego, a nie jest odcinany jej dopływ, jak w większości fabrycznych samochodów.


Reasumując, nie jest to zdrowe dla silnika. Poza tym masz dosyć słaby silnik i szkoda tu zachodu dla takich modyfikacji. Najlepiej jak by miał turbinę.

Tu jest filmik z wykorzystaniem tego urządzenia

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

21 Kwi 2022, 10:46

Alanik napisał(a):Co zrobić w silniki benzynowym wolnosącym aby po odpuszczeniu gazu były strzaly?


Ja bym walnął głowa w dekiel zaworów może coś zaskoczy :evil:

Rokiko napisał(a):otrzebne będzie ci urządzenie które pomoże w regulacji odcinki zapłonu i paliwa. Jest coś takiego jak BeeR Rev Limiter


Rokiko po co odpisujesz na tak debilne posty :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2022, 10:53

Być może niektórzy nie wiedzą skąd coś takiego się bierze więc warto by im to uświadomić. Drugi raz nie zapyta bo odpowiedź ma wyżej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

21 Kwi 2022, 11:03

szybki napisał(a):Ja bym walnął głowa w dekiel zaworów
z jaj będzie lepszy dźwięk :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Kwi 2022, 11:04

Rokiko napisał(a):Być może niektórzy nie wiedzą skąd coś takiego się bierze więc warto by im to uświadomić. Drugi raz nie zapyta bo odpowiedź ma wyżej.


To tak jak ktoś by zapytał :

idę do Filharmonii Narodowej na koncert symfoniczny maestra xxx i mam dylemat czy do białych skarpetek założyć klapki Kuboty czy sandały, co sugerujecie ?

A Ty pisał byś rozprawkę o sandałach i klapkach :(
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Daltonista na drodze - czerwony, żółty i zielony
    Prawidłowa interpretacja kolorów w pewnych okolicznościach drogowych bywa kluczowa dla zachowania bezpieczeństwa. Zdarza się to głównie, gdy zasady na drodze wyznacza sygnalizacja świetlna. Jak radzi sobie w ...

21 Kwi 2022, 12:22

No ale zrobić się da pytanie czy to ma sens... być może ktoś inny znajdzie ten temat a będzie miał mocniejszy silnik to na starcie już wie mniej więcej co i jak. Tematy nie giną, a chyba chodzi o to żeby pomóc na tyle ile się da.

Staram się odpowiadać wszystkim i nie dzielę ich z góry na tych co mają jakąś wiedzę czy też nie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

21 Kwi 2022, 13:07

1.6 i strzały z Astry :twisted: :twisted: diabelski pomysł. Proponuje kilka naklejek przykleić będzie szybszy
wokjan
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Kwi 2022, 13:11

Rokiko napisał(a):No ale zrobić się da pytanie czy to ma sens... być może ktoś inny znajdzie ten temat a będzie miał mocniejszy silnik to na starcie już wie mniej więcej co i jak. Tematy nie giną, a chyba chodzi o to żeby pomóc na tyle ile się da.


Ale Ty dalej nie rozumiesz o co biega. Jest to taka sama wiocha jak pójście w klapkach do filharmonii a forum jest od tego żeby trochę ludzi edukować a nie prawić od strony technicznej jak zrobić z siebie głupka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2022, 13:19

szybki napisał(a):forum jest od tego żeby trochę ludzi edukować a nie prawić od strony technicznej jak zrobić z siebie głupka
No więc właśnie napisałem mu referat edukując go w tą stronę, ma też informację że do takiego silnika nie robi się takich modyfikacji. Nie widzę żeby ktoś z siebie robił głupka? Sorry ale jak na razie to Ty nie napisałeś nic sensownego w tym temacie i robisz offtop.

Jak ktoś będzie chciał zrobić z igły widły to go nie powstrzymasz, a możesz jedynie uświadomić... tak jak z twoim wyjściem do filharmonii. Później tematy kończą bez odpowiedzi albo tak jak tu z bezsensowną dyskusją.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

21 Kwi 2022, 13:56

Rokiko napisał(a):No więc właśnie napisałem mu referat edukując go w tą stronę

W jaką stronę go edukujesz? Napisałeś żeby nie robił z siebie głupka ?
Rokiko napisał(a):ma też informację że do takiego silnika nie robi się takich modyfikacji

Takiej modyfikacji nie robi się do żadnego silnika n/a. Jest to wiocha.
Nie zakładasz sandałów do filharmonii rozumiesz? Nie ważne czy sandały będą ze skóry czy z plastiku, nie ważne które są wygodniejsze nie robisz tego i tyle. Jest to wiocha.
Rokiko napisał(a): Sorry ale jak na razie to Ty nie napisałeś nic sensownego w tym temacie i robisz offtop.

Są ludzie którym trzeba wywalić kawę na ławę i tym bardziej im się przysłużysz niż opisywanie jak można od strony technicznej zrobić z siebie idiotę.
Rokiko napisał(a):Jak ktoś będzie chciał zrobić z igły widły to go nie powstrzymasz

Zobacz co znaczy powiedzenie "zrobić z igły widły".
Rokiko napisał(a):Później tematy kończą bez odpowiedzi albo tak jak tu z bezsensowną dyskusją.

Więc jeżeli ktoś zamiast klapek założy pantofle do filharmonii czyt.zrezygnuje z wiochy, ośmieszania ludzi związanych z motoryzacją to jest bez sensu ?


p.s.

Jeżeli już chcesz tak pomóc to zobacz po co jest system ALS.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10982
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2022, 15:43

szybki napisał(a):Jeżeli już chcesz tak pomóc to zobacz po co jest system ALS.
Wyjaśnisz? Po to mamy forum :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35