Lancia Thesis

03 Lut 2024, 20:19

Model Thesis został poprzedzony dwoma prototypami – pierwszy Dialogos z 1998 roku oraz drugi Giubileo z 2000 roku, który stworzony został specjalnie w jednym egzemplarzu dla papieża Jana Pawła II. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2001 roku.

Pojazd otrzymał futurystyczną stylistykę nawiązującą do historycznych modeli Lancii z uwypuklonym pasem przednim i reflektorami w kształcie rombu oraz charakterystyczne, tylne światła ułożone w pionie wykonane całkowicie w technologii LED (jako pierwszy samochód seryjny). Początkowo samochód oferowany był w dwóch wersjach wyposażenia Executive i Emblema, oraz czterech odmian silnikowych: Trzech benzynowych: 2.0T R5, 2.4 R5 oba z manualną skrzynią biegów, 3.0 V6 z automatyczną skrzynią biegów Comfortronic, oraz dieslem 2.4 JTD 10V który był parowany z manualną skrzynią biegów. W 2003 roku do oferty dołączył benzynowy silnik 3.2 V6 który zastąpił w ofercie silnik 3.0 V6, oraz 2.4 JTD 20V który zastąpił 2.4 JTD 10V. Od tej pory silnik JTD oraz benzynowy 2.4 R5 można było również zamówić z automatyczną przekładnią Comfortronic. Od 2006 jedynym oferowanym silnikiem pozostał 2.4JTD 20V wyposażony w DPF.
Lancia Thesis Zawieszenie Lancii Thesis jest wielowahaczowe typu Multi-link z aluminiowymi wahaczami (żeliwnymi w Blindata), zarówno z przodu jak i z tylu. W zawieszeniu zastosowano aktywne amortyzatory Skyhook (Sachs DCC) sterowane elektronicznie.

Układ kierowniczy z wspomaganiem hydraulicznym, w samochodach z automatyczną skrzynią biegów, dodatkowo aktywny z systemem Variosteer sterowanym elektronicznie.

Układ hamulcowy hydrauliczny dwuobwodowy z serwem podciśnieniowym lub serwem aktywnym (które stosowano wraz z tempomatem adaptacyjnym ACC), oraz ABS, EBD, ESP, ASR, Tarcze hamulcowe wentylowane na wszystkich kołach. Przednie zaciski jednotłoczkowe (dwutłoczkowe w Blindata), tylne jednotłoczkowe wraz z elektrycznym hamulcem ręcznym EPB firmy TRW (jako pierwszy samochód seryjny).

Wnętrze pojazdu było wyposażone w tapicerkę do wyboru kupującego wykonane z: naturalnej wełny, alcantary, naturalnej skóry, skóry Poltrona Frau, skóry ekologicznej. Elementy konsoli środkowej oraz klamki wykonano z magnezu. Przez drzwi i deskę rozdzielcza przebiega listwa z okleiną za naturalnego drewna z tzw. "otwartymi porami".

Deska rozdzielcza wyposażona w zestaw wskaźników stylizowanych na klasyczne wskaźniki "Veglia-Borletti", z dodatkowym kolorowym wyświetlaczem oraz podświetleniem tarcz typu "Indiglo".

W 2006 roku z okazji 100. rocznicy istnienia marki Lancia wprowadzono do produkcji limitowaną wersję Sportiva (na rynku włoskim Collezione Centenario), która otrzymała srebrny lub czarny, metaliczny lakier, dodatkowe, aluminiowe elementy nadwozia oraz 18-calowe alufelgi, skórzaną tapicerkę w kolorze czerwonym oraz listwa z drewna o ciemniejszym zabarwieniu. Napędzana jest ona przez pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny z filtrem cząstek stałych o pojemności 2.4 l i mocy maksymalnej 136 kW (185 KM). W 2007 roku zaprezentowano specjalną wersję pojazdu Limited Edition 2007 wyposażoną w silnik wysokoprężny i metalizowany lakier w kolorze beżowo-szarym, skórzaną tapicerkę w kolorze beżowym.

Łącznie wyprodukowano około 16 000 egzemplarzy pojazdu.

Wersje wyposażeniowe

Emblema
Executive
Aziende – wersja zubożona dla wypożyczalni
Sportiva – wersja limitowana
Collezione Centenario – wersja limitowana
Limited Edition 2007 – wersja limitowana
Blindata/Protecta B4,B6 – wersje opancerzone
Stola S85 – limuzyna o przedłużonym nadwoziu

Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek, system ABS z EBD, ASR, ESP, EPB. 8 poduszek powietrznych, dwustrefową klimatyzację automatyczną, reflektory Bi-ksenonowe system teleinformatyczny Connect Plus[6], z 7-calowym wyświetlaczem i kierownicą wielufunkcyjną, tempomat, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, tylna szyba przyciemniana, automatyczny hamulec postojowy EPB zawieszenie z amortyzatorami aktywnymi Skyhook (niedotyczy Aziende, Blindata), koła ze stopów lekkich 16" (styl klasyczny) (niedotyczy Aziende)

Dodatkowo w wersji Emblema: tylne boczne szyby przyciemniane, trzystrefowa klimatyzacja automatyczna, kolumna kierownicy, lusterka oraz fotele przednie ogrzewane i elektrycznie sterowane z pamięcią, roleta elektryczna tylnej szyby, system teleinformatyczny Connect Nav Plus z 7-calowym wyświetlaczem, kierownicą wielofunkcyjną i pilotem zdalnego sterowania, system audio Bose, zmieniarka CD, koła ze stopów lekkich 16" (styl elegancki).

Jako wyposażenie dodatkowe można było otrzymać: szyberdach z bateriami słonecznymi ("solardach" umożliwiający przewietrzanie wnętrza pojazdu podczas postoju), fotele i kanapę "Comfort" z masażem i wentylacją, kanapę podgrzewaną, bezkluczykowy dostęp "Keyless EasyGo", autoalarm, tempomat adaptacyjny ACC, ogrzewanie postojowe Webasto, szyby antywłamaniowe EPG, lusterka fotochromatyczne, tuner TV, słuchawkę telefoniczną w przednim podłokietniku, czujniki parkowania przednie i tylne, system kontroli ciśnienia w oponach TPMS, koła ze stopów lekkich 17" (styl sportowy), koła ze stopów lekkich 18" (Sportiva), koła specjalne Michelin PAX.

W 2004 roku na bazie pojazdu powstała wydłużona wersja zbudowana przez firmę Stola oznaczona S85.

Pojazd skonfigurować można było m.in. w kuloodpornej wersji Protecta wykonanej w dwóch standardach bezpieczeństwa B6 oraz B4
Bibop
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie ignoruj znaku P-21
    Są takie miejsca na drodze, które zgodnie z przepisami prawa powinny być omijane przez kierowców. Jednak niektórzy kierujący, widząc pasy wyznaczające powierzchnię wyłączoną z ruchu, czyli znak P-21, ...
    MORPHOZ - dane techniczne samochodu koncepcyjnego
    Samochód koncepcyjny Renault MORPHOZ z nadwoziem o długości 4,40 lub 4,80 m (w zależności od wersji) przy szerokości 2 m i wysokości 1,55 m to crossover z napiętymi i zmysłowymi liniami nadwozia. Jego stylistyka łączy ...