- Najniższy w klasie poziom emisji wynoszący 87 g/km zapewnia bezprecedensowe korzyści związane z kosztami posiadania
- Nowa wersja F-Sport spowoduje rozszerzenie docelowej grupy klientów CT 200h
- Typowe dla wersji F-Sport zawieszenie zapewni bardziej dynamiczną i wymagającą więcej zaangażowania jazdę
- Poziom emisji w przypadku modelu CT 200h F-Sport wynosi jedynie 94 g/km
- Wyjątkowe wzornictwo nadwozia i wnętrza oraz bogatsze wyposażenie standardowe
Wprowadzony na rynek w 2010 roku Lexus CT 200h jest pierwszym i jedynym samochodem o w pełni hybrydowym układzie napędowym w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium.
Pierwszy pięciodrzwiowy samochód kompaktowy firmy Lexus został stworzony dla tych, którzy mają świadomość konieczności dbania o środowisko naturalne, ale jednocześnie nie chcą obniżać poziomu życia. Ten model po raz pierwszy wprowadził do swojego segmentu wyjątkowe połączenie nieporównywalnej jakości, wyrafinowania i zaawansowanych rozwiązań technicznych.
Dzięki swojej konkurencyjnej cenie, przyciągnął młodszą grupę klientów i w ten sposób przyczynił się do wzrostu sprzedaży samochodów Lexus w Europie. W marcu 2011 roku zamówienia na model CT 200h stanowiły 70% zamówień na samochody marki Lexus z hybrydowym układem napędowym oraz ponad połowę zamówień na rynek europejski.
Najniższy w klasie poziom emisji wynoszący jedynie 87 g/km, pozwolił uzyskać użytkownikom CT 200h największe ulgi podatkowe w wielu krajach Europy. W związku z tym właściciele prywatni zyskali bezprecedensowe korzyści w zakresie kosztów posiadania, firmy w postaci niższych stawek podatkowych, a operatorzy flot w postaci odpisów amortyzacyjnych.
Salon motoryzacyjny Frankfurt Motor Show 2011 to miejsce europejskiego debiutu nowej wersji F-Sport, która przybliży model CT 200h większej grupie klientów.
Lexus CT 200h F-Sport ma nowe zawieszenie, zapewniające bardziej dynamiczną i wymagającą większego zaangażowania jazdę. Zmieniono parametry sprężyn śrubowych, aby uzyskać bardziej dynamiczną pracę zawieszenia, a standardowe amortyzatory Showa zostały zastąpione przez sportowe amortyzatory firmy Kayaba.
W nowej wersji F-Sport poziom emisji CO2 wynosi jedynie 94 g/km, co pozwala na dynamiczną jazdę ze świadomością ochrony środowiska naturalnego.
Nowy Lexus jest łatwo rozpoznawalny dzięki szeregowi bardziej agresywnych elementów stylizacyjnych nadwozia. Należą do nich bardziej aerodynamiczny przedni i tylny zderzak oraz kraty wlotu powietrza z drobniejszą siatką. Wysunięte na zewnątrz progi podkreślają linie charakterystyczne nadwozia biegnące od dolnej krawędzi zderzaka, dzięki czemu nadwozie wydaje się być niższe. Większy spojler jest wysunięty o 30 mm, aby poprawić właściwości aerodynamiczne pojazdu. 17-calowe, ciemne tarcze kół ze stopu aluminium z czarnymi zdobieniami oraz boczne znaczki F-Sport stanowią zwieńczenie zmian nadwozia.
CT 200h F-Sport będzie dostępny w dziesięciu kolorach, z których dwa - czerwień agatu (Fire Agate) i srebrny błękit (Silver Blue) - będą dostępne wyłącznie w tej wersji.
Cechy charakterystyczne wnętrza to kierownica wykończona perforowaną skórą (dostępna wyłącznie w wersji F-Sport), pedały ze stopu aluminium, czarna podsufitka oraz nakładki progów F-Sport z napisem "Lexus". Dostępne są dwa rodzaje tapicerki. "Głębia błękitu" (Abyss Blue) jest tekstylna z siatkowym wzorem i czarnymi podparciami bocznymi, natomiast "Czerń galaktyczna" (Galaxy Black) jest skórzana i ma białą perforację.
Bogate wyposażenie standardowe CT 200h zostało rozszerzone o automatyczny układ kontroli prędkości jazdy, układ tłumienia poprzecznych drgań nadwozia i automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne z wbudowanym ekranem prezentującym obraz z kamery ułatwiającej cofanie.
Wyposażenie opcjonalne stanowi: system nawigacyjny (Full Map Navigation), podgrzewane, sterowane elektrycznie fotele, diodowe lampy przednie, układ Smart Entry, okno dachowe i auto-alarm.
Zobacz też: Lexus GS 450H i GS 350AWD
źródło: toyota.pl