Magnetyzery czy warto kupić??

21 Lip 2010, 19:55

Ja już pisałem,że przed założeniem olej silnikowy przed wymianą śmierdział siarkowodorem jak ch...a,po założeniu przed wymiana oleju żadnego zapaszku siarki,mnie tylko to ciekawi,poza tym nie zauważyłem żadnych korzyści :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Mar 2013, 20:31

Wznawiam temat ;)
Słyszałem że w dość dużej skali poprawiły się działania tych magnetyzerów. Słyszałem że można na tym zaoszczędzić nawet do 20% paliwa. Czy to faktycznie może coś dać? Ma ktoś zamontowane takie cudo gdzieś u siebie? Koszt w sumie niewielki bo cena ok 40 zł ale czy za tak niską cenę idzie poprawić spalanie?
arek1b
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Volkswagen Golf 2
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1988

24 Mar 2013, 22:48

nie wiem jak magnetyzery, ale znajomy kupil modificator plus i powiedzial, ze rzeczywiscie odczul zmiane w pracy silnika (transit disiel), latwiej odpalal (zima) i ciszej pracowal

z kolei inny znajomy diagnosta testuje wlasnie magnetyzer, zobaczymy co powie za kilka miesiecy
dominv
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: toyota

11 Maj 2013, 12:20

Paradoks magnetyzerów polega na tym, że zarówno opinie negatywne jak i pozytywne na temat tych urządzeń - są PRAWDZIWE !!! Potwierdzają to badania wykonane w USA,w Japonii i w Polsce. Negatywne dotyczą tanich pseudomagnetyzerów, oferowanych głównie na Allegro i na giełdach samochodowych oraz magnetyzerków neodymowych " własnej roboty". W Polsce około 90% magnetyzerów działa przez kilka miesięcy,w granicach błędów pomiarowych, a wiele z nich nawet zwiększa zużycie paliwa i pogarsza parametry silnika. Stąd wynikają opinie negatywne w Internecie. Pozytywne opinie dotyczą profesjonalnych magnetyzerów bardzo ( bardzo) nielicznych firm. W Polsce chyba tylko trzech.Dobre magnetyzery można sprawdzić w stacji diagnostycznej w ciągu 15 minut !. Naukowcy i eksperci są zgodni, i twierdzą, że profesjonalne magnetyzery działają bardzo skutecznie w każdym aucie. Zapewniają oszczędność paliwa o kilkanaście procent, odmładzają silnik, przedłużają jego żywotność, zwiekszają moc i dynamikę auta.Branża motoryzacyjna zainteresowała się magnetyzerami, gdyż doszła do wniosku, że nie może znacząco poprawić procesu spalania paliwa w komorze silnika za pomocą innych rozwiazań technicznych.Warto przeczytać dwa artykuły: Jak AUTO ŚWIAT badał multimagi, których... nie badał" oraz " Jak wykonać magnetyzer, który.. nie oszczędza?"
Marian W. :!:
multimag
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Toyota Avensis

11 Maj 2013, 12:32

Coś w tym musi być,skoro TOYOTA montowała fabrycznie w swych autach takie urządzenia(nie wiem czy dalej to czyni),poza tym ,jak już pisałem,nikt mi nie jest w stanie wytłumaczyć,dlaczego po zamontowaniu magnetyzera,po 15 tyś km,wąchając olej,nie byłem w stanie stwierdzić,że auto jeździło na LPG ,a wcześniej masakra,smród siarkowodoru mnie odrzucał.Tego mi jeszcze nikt nie wytłumaczył,żaden sceptyk.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Maj 2013, 11:14

Widzieliśmy film na Discovery dotyczący magnetyzerów. Jedna z firm amerykańskich była zaskoczona amatorszczyzną realizatorów tego filmu i zgłosiła wniosek o sprostowanie opinii na temat magnetyzerów i przyznanie ,że przedmiotem prostych testów ( a nie badań) były amatorsko wykonane magnetyzery. Ich zdaniem, film ten zrobiono na zamówienie lobbystów branży motoryzacyjnej lub amatorsko, bez znajomości tematu. Amerykanie mają bardzo silne argumenty - kilka ich firm posiada atest na swoje magnetyzery, najbardziej rygorystycznej w świecie Agencji Ochrony Środowiska C.A.R.B w Kalifornii, która po dokładnych badaniach magnetyzerów stwierdziła, ze urządzenia niektórych firm zdecydowanie redukują poziom CO, HC , NOx i CO2 w spalinach, czyli zapewniają dużą oszczędność paliwa w samochodach dowolnego typu , zasilanych benzyną , ON lub LPG. Wiemy ,że to właśnie Agencja C.A.R.B.zmusiła wielu producentów aut w świecie do udoskonalenia katalizatorów, co było warunkiem dopuszczenia ich aut na rynek Kalifornii.
Krystian
multimag
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Toyota Avensis
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Supercinq GT Turbo
    W styczniu 1985 roku, czyli zaledwie cztery miesiące po wprowadzeniu Supercinq, pojawiła się wersja GT Turbo. Był to samochód o nowoczesnej stylistyce, innowacyjnie rozwiązanym wnętrzu i bardzo dobrych osiągach. Jak ...

14 Maj 2013, 17:56

Ja zamontowałem magnetyzery do silnika gaźnikowego,do tego auto w automacie,dlatego nie byłem w stanie stwierdzić spadku zużycia paliwa,ale istotnie po wklejeniu magnesów w dolot gaźnika,musiałem wyregulować obroty na nowo,gdyż delikatnie wzrosły.Jeśli następuje poprawa efektywności spalania,to już tylko przez ten walor warto magnetyzery zamontować,przedłuży to żywotność katalizatora i filtra DPF,a efektywność spalania musi być lepsza,wnioskuję to po zapachu oleju silnikowego,pachniał dokładnie tak jak to mazidło wylewane z reduktora,po zamontowaniu magnetyzerów olej przy wymianie pachniał świeżym olejem.Nad tym się głowię do tego czasu :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Maj 2013, 08:50

Znajomy mechanik samochodowy ostrzegł mnie abym nie kupował magnetyzerow na Allegro lub na giełdzie samochodowej.Sam sprawdził kilka z nich,a ponadto ma informacje od swoich klientów , którzy stwierdzili że nie byli zadowoleni z tych urządzeń.Polecił mi japonsko -szwedzko-polskie multimagi ,ktore wybral do swojego auta i z których jest bardzo zadowolony . Zamontowalem więc multimagi w swoim aucie Opel Corsa 1.0 już dwa lata temu.Zużycie paliwa spadło o 16% czuje ponadto spokojniejsza pracę silnika i wzrost dynamiki auta.Czystość spalin zaskoczyła diagnoste .Nie dziwię się ,że w internecie jest więcej opinii negatywnych niż pozytywnych o magnetyzerach.Skoro znacznie więcej jest tych udających magnetyzery - to czy może być inaczej? Tomasz55.
Ostatnio edytowany przez Tomasz55, 15 Maj 2013, 09:15, edytowano w sumie 1 raz
Tomasz55
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 06 2011
Auto: opel corsa
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2013, 08:56

Diagności i mechanicy samochodowi wiedzą, że wszystkie ośrodki badawcze w świecie, pracujące dla fabryk aut, stosują jednakową metodę określania zużycia paliwa w oparciu o zasadę tzw. bilansu węgla. Oznacza to, że tyle pierwiastka węgla zawartego w paliwie( benzyna, ON, LPG) wchodzi do komory spalania silnika, ile wychodzi z niego w postaci emsji CO, HC i CO2. Metodyka tych badań opisana jest w regulaminach nr. 83 i 101 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ. Składniki CO,HC i CO2 są paliwem w postaci gazowej !!!
Dlatego analiza spalin auta poddanego badaniom na hamowni, stanowi jedyną i najdokładniejszą metodę, gdyż na podstawie wielkości emisji CO,HC i CO2 pozwala obliczyć komputerowi zużycie paliwa w litrach na 100 km. Spadek emisji tych gazów po zamontowaniu multimagów, oznacza lepsze spalanie paliwa w komorze silnika, mniejsze zuzycie paliwa, wzrost mocy i dynamiki auta, " odmłodzenie silnika" oraz dłuższą żywotność silnika,sondy lambda, katalizatora i filtra cząstek stałych.Efekty te potwierdzają , nie tylko naukowcy, lecz także tysiące użytkowników multimagów w Polsce i wielu innych krajach. Warto przeczytać materiał " MAGNETYZERY - mity i fakty. Wikipedia a nauka i prawda" , szczególnie pkt. 6 spisu treści " Fakty mówią! Dowody krzyczą! Naukowcy, szefowie serwisów, diagności.." na stronie magnetyzerów MULTIMAG. Warto poznać mity Wikipedii i fakty przedstawione przez międzynarodowe autorytety naukowe na temat sprawności spalania paliwa w silnikach samochodowych, gdyż do dnia dzisiejszego niektóre osoby uważają ,że magnetyzery nie mają co robić gdyż sprawność spalania wynosi 99%. Z tą księżycową sprawnością rozprawia się jeden ze znanych profesorów w swojej książce " Techniki czystego spalania". Te i inne ,ważne dla zmotoryzowanych, dowody i fakty mogą zainteresować obiektywnych Internautów. BKM TRUST
multimag
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Toyota Avensis

16 Maj 2013, 11:28

" Najpierw was ignorują, potem się z was śmieją, póżniej z wami walczą...aż wreszcie odnosicie zwycięstwo !" ( GANDHI ). Czy ta sentencja się spełni w przypadku magnetyzerów?. Są pierwsze jaskółki - przemysł motoryzacyjny zainteresował się magnetyzerami.Prezydent koncernu PEUGEOT - CITROEN, Jacques Calvet powiedział : "Aktualnie najważniejszym zadaniem producentów samochodów jest optymalizacja spalania paliwa wewnątrz silnika, którą można uzyskać poprzez aktywację magnetyczną". Magnetyzacja paliw ma silną rekomendację naukową, począwszy od odkrycia prof. Van der Waalsa, laureata Nagrody Nobla w 1910 roku, dotyczącego oddziaływania sił przyciągania międzycząsteczkowego oraz 12 Nagród Nobla w okresie od 1943 do 1998 roku, za odkrycia istotnego wpływu pola magnetycznego na cząsteczki paliw weglowodorowych, czyli benzyny, ON i LPG.Istotnym znaczeniem praktycznym była działalność twórcza wielkiego wynalazcy japońskiego, Saburo Miyata Moriya, którego uznano światowym pionierem magnetycznej obróbki paliw. W latach 1965 do 1971 uzyskał aż siedem patentów na magnetyzery.Inny japoński naukowiec, Makato Mitaka oświadczył, że jego zdaniem trudno byłoby wskazać część składową współczesnego auta, która ma tak silną rekomendację WIEKIEJ NAUKI jak dobre magnetyzery.Tylko kilku producentów w świecie zna tajniki technologiczne, dzięki którym ich magnetyzery działają skutecznie w każdym aucie. Magnetyzery nie posiadają elektroniki, świecących lampek itp., dlatego mają wielu naśladowców, których produkty psują rynek i tworzą negatywną famę.Specjaliści wiedzą jednak jak oddzielić ziarno od plew. BKM TRUST
multimag
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Toyota Avensis

18 Maj 2013, 19:40

Po przeczytaniu materiału " Magnetyzery, dzieło geniusza czy cwaniaka", który zajmuje jedną z pierwszych pozycji w Google pod hasłem " magnetyzery" - uznałem, że autor w naiwny sposób obraża inteligencję Internautów. Natychmiast przypomniał mi się dziennikarz, ktory na łamach tygodnika AUTO ŚWIAT był autorem ostrej i zmanipulowanej krytyki pod adresem wszystkich magnetyzerów. Ten sam sprytny ( cwany ) styl, te same pozornie logiczne " fakty" i to samo założenie, że można zignorować naukę i praktykę.Ciekawe fakty i dowody które warto poznać zawarte są w artykule " Jak AUTO ŚWIAT badał multimagi, których ... nie badał?"Co za dziwny zbieg okoliczności. Autor materiału atakuje magnetyzery od strony ekonomicznej, twierdząc, że 99% paliwa ulega spaleniu w komorze silnika, wobec tego pozostaje tylko 1 % dla magnetyzerów. Ile trzeba mieć odwagi, tupetu i braku szacunku do Internautów, aby wciskać taki " kit".
Wystarczy sięgnąć po pierwszą z brzegu książkę na temat silników spalinowych, aby dowiedzieć się, że sprawność spalania silników benzynowych nie przekracza 50 %, a najnowszych silników Diesla jest poniżej 60%. Nad poprawą jakości spalania paliwa w silnikach pracują ciągle wszystkie ośrodki badawcze w świecie współpracujące z fabrykami aut. Główne prace dotyczą stopnia sprężania i uzdatnienia mieszanki przed komorą i w komorze spalania. Dlatego dobre magnetyzery zainteresowały wreszcie producentów aut. A po co katalizatory, które dopalają paliwo za silnikiem kosztem kieszeni kierowcy?.Brałem udział w badaniach spalin różnych silników przed i za katalizatorami i mógłbym na ten temat trochę napisać. Przykro mi, że w Polsce na 30 różnych magnetyzerów, tylko 2 lub 3 warto ( i to bardzo) zamontować nawet w najnowszych autach. Pozostałe, niestety działają bardzo kiepsko i dają duże pole do popisu dla wszechwiedzących specjalistów od krytyki wynalazków.
LeonX
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 06 06 1966
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Maj 2013, 19:52

Masz rację,znam te opinie od dawna,piszący się ośmieszył,ale ktoś kto zarabia pisząc takie teorie nie musi być fanatykiem motoryzacji,podpartym praktyką wyrażoną w przebytych kilometrach wspartych magnetyzerem.Ja magnetyzerom wystawiam wysoką notę,ba,jestem prawie pewien,że jeżdżąc na LPG z magnetyzerem,mógłbym olej silnikowy zmieniać rzadziej,po prostu efektywność czyli sprawność spalania wzrosła,co się stało z siarką,że nie było jej w oleju?!Czort to wie,ja się o tym przekonałem już dawno,i pisałem o tym.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Maj 2013, 18:02

Magnetyzery a MULTIMAGI. Niby to samo,a jednak nie to samo! Kto udowodni, że Multimag nie działa, otrzyma 100 tysięcy złotych nagrody - to tytuł konkursu ogłoszonego swego czasu przez Ekocentrum, na łamach prasy motoryzacyjnej w Polsce.Do udziału w konkursie zaproszono naukowców i praktyków z instytutów silników spalinowych uczelni technicznych, ośrodków badawczo- rozwojowych, laboratoriów badawczych wszystkich fabryk aut w Polsce, serwisów samochodowych etc. Należało udowodnić na podstawie badań na hamowni i w warunkach drogowych, że istnieje auto, w którym aktywatory MULTIMAG ( tylko te, a nie żadne inne )- nie wpłyną korzystnie na oszczędność paliwa, wzrost mocy i dynamiki, redukcję CO i HC, dłuższą żywotnośc silnika i katalizatora. Wybierać można było spośród wszystkich marek i typów aut, począwszy od sportowych, jak : Lamborghini, Lotus, Ferrari, Maserati, Porsche, poprzez najnowsze modele Rolls-Royce'a, Lincolna,Mercedesa,BMW,Volvo, Toyoty, Hondy,Audi, Forda,Peugeota, Citroena, Fiata, aż do staszych aut gażnikowych. Do konkursu przystąpiło wielu specjalistów - naukowców, rzeczoznawców i diagnostów, szczególnie spośród tych, którzy badali już różne magnetyzery i stwierdzili, że nie działają lub działają w granicach błędów pomiarowych. KONKURSU NIKT NIE WYGRAŁ !!! Uczestnicy przekonali się, że na rynku są magnetyzery i są MULTIMAGI. Multimagi są jedynymi w świecie aktywatorami o asymetrycznych gęstościach energii - dowodem są patenty w USA i w Europie.Działają na innej zasadzie niż tradycyjne magnetyzery. Cząsteczki węglowodorów wirują po zmiennych kształtach torów i zapewniają skuteczniejsze rozrywanie grup węglowodorowych w paliwach, które łatwiej łaczą się z tlenem. Efektem konkursu było duże zainteresowanie ze strony autoryzowanych serwisów montowaniem multimagów w autach różnych marek , w tym objętych gwarancją.Fachowcy stwierdzili, że nawet najnowsze rozwiązania techniczne silników, nie są w stanie tak uzdatnić paliwa, jak to zrobiły multimagi.
Dlatego fabryki aut stosują coraz więcej drogich katalizatorów, aby dopalały paliwo poza silnikiem. Zapotrzebowanie na platynę rośnie! BKM TRUST
multimag
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Toyota Avensis

22 Maj 2013, 14:15

Kiedyś w polskiej edycji pisma motoryzacyjnego niemieckiego wydawcy ukazało się kilka artykułów w czambuł potępiający wrzucone do jednego worka wszystkie „magnetyzery”. Nie wiem , czy to było celowe działanie, czy wynikało z braku wiedzy autora tych zaskakujących tekstów, ale faktem jest, że multimag jest magnetyzerem, ale nie każdy magnetyzer jest multimagiem. Bo akurat ten ostatni jest dobrym wynalazkiem i jak każdy dobry wynalazek, jednym służy, a innym szkodzi! Multimag służy wyłącznie ochronie kieszeni właścicieli aut, czego o byle jak skonstruowanych magnetyzerach powiedzieć nie można.
Sam przekonałem się, że nie można wrzucać do jednego worka wszystkich magnetyzerów. Spektakularny konkurs i postawienie na szali 100 tysięcy złotych, to solidny argument, który stworzył niezręczną sytuację dla oponentów magnetyzerów oraz przekonał wielu specjalistów, że są magnetyzery i są MULTIMAGI.
Badania multimagów wykonane przez Gazetę Wyborczą wspólnie z ASO TOYOTA – FIETZ oraz Stacją Diagnostyczną PZMOT, w samochodzie TOYOTA YARIS o poj. 1000 cm3 – podsumowano stwierdzeniem „ po 60 godzinach jazdy emisja HC na wolnych obrotach wynosiła tylko 2 ppm, a CO – 0,00 procent – osiągając idealne spalanie, nieosiągalne nawet w nowych samochodach.(...) Zużycie paliwa zmniejszyło się o ok. 15 % ( Gazeta Wyborcza, Auto Info nr.45/216 ).
Szef Biura Ekspertyz Sądowych i Rzeczoznawstwa Samochodowego w Tychach, dr inż. Janusz Niedziela, napisał na łamach tygodnika MOTOR (nr. 6/2003): „ Będąc rzeczoznawcą samochodowym, biegłym sądowym oraz pracownikiem Politechniki Śląskiej, poczułem się zachęcony do zweryfikowania twierdzenia konstruktorów multimagów. Multimagi zostały zamontowane w dwóch samochodach osobowych : Land Rover Discovery 2,5 tdi oraz w Audi A6, 2.5 tdi z chiptuningiem MTM. W obu autach stwierdziliśmy znaczącą oszczędność paliwa uzyskaną dzięki multimagom: Land Rover wykazał zużycie paliwa mniejsze o 16 %, a Audi o 12,0 %.
Zaś Bogdan Godlewski, mistrz Polski jazd oszczędnościowych, właściciel Zakładu Diagnostyki Silnikowej w Toruniu, – napisał: „Do badania magnetyzerów podchodziłem aż cztery razy. Z magnetyzerów trzech różnych firm nie byłem zadowolony. Dopiero czwarte urządzenie MULTIMAG, przekonało mnie na podstawie badań, że warto stosować je w samochodzie. W moim OPLU Astra II z silnikiem Z 12XE, 16 V, 75 KM z systemem wtrysku benzyny Bosch Motronic M1.5.5, uzyskałem duże oszczędności paliwa, W jeździe miejskiej spadek zużycia wyniósł 12,38 % , a przy prędkościach 90, 100, i 120 km/godz. aż 19,38 %. Multimagi polecam swoim klientom”.
Szef serwisu OPLA w Poznaniu, widząc multimagi w moim aucie Opel Astra III, powiedział mi: też wybrałem te urządzenia do swojego samochodu. Podobnie zrobili to koledzy diagności. Jesteśmy przekonani na podstawie badań własnych i opinii klientów, że działają bardzo skutecznie w każdym aucie, dlatego reklamujemy je w naszym salonie, a klientom demonstrujemy działanie multimagów w ciągu kilkunastu minut na podstawie analizy spalin. Później podczas kolejnych przeglądów, chwalą się dużymi oszczędnościami paliwa i większą dynamiką auta. Oglądając bardzo czyste świece zapłonowe, nawet po większych przebiegach, mamy potwierdzenie dużej poprawy procesu spalania w komorze silnika.
W pełni potwierdzam tę opinię. W mojej Astrze, którą przejeżdżam miesięcznie ok. 4 000 km odnotowuje od kilku lat podobne zjawisko. Oszczędność paliwa idzie w parze z większą dynamiką pojazdu, po naciśnięciu pedału gazu.
zyzol
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Opel Astra

13 Sie 2013, 16:16

Rachunek ekonomiczny dotyczący stosowania magnetyzerów MULTIMAG jest dla mnie prosty i jednoznaczny. Multimagi stosowałem w trzech autach: w Mercedesie 123 D o poj. 2000cm3 , w Pontiacu Transport o poj. 3100 cm3 i w Chevrolecie Cavalier o poj. 2200 cm3.
Bardzo szybko stwierdziłem wzrost dynamiki aut, spokojniejszą pracę silników, dużą redukcję CO i HC oraz znaczną oszczędność paliwa. Mercedes zmniejszył swój apetyt na paliwo o 18,0 %, Pontiac o 18,5 %, a Chevrolet o 16,5 %. Za zestaw multimagów na paliwo FE i powietrze AEmax zapłaciłem 240,00 złotych.
Wyliczenie korzyści finansowych opieram na samochodzie Chevrolet Cavalier, który wykazał najniższą oszczędność paliwa 16,5 % w warunkach jazdy mieszanej czyli miejskiej i na trasie.
Zużycie paliwa przed montażem multimagów wynosiło 8,5 litra / 100 km , a później z magnetyzerami 7,1 litra/ 100 km. Różnica wynosiła 1,4 litra / 100 km.
W okresie 5 letniej eksploatacji tego auta przejeżdżałem około 3000 km miesięcznie.
Przy zmniejszonym zużyciu paliwa o 1,4 litra / 100 km, auto spaliło o 42 litry mniej miesięcznie czyli rocznie o 504 litry. Wartość tej oszczędności wynosiła 504 x 5,5 zł /litr ,co oznacza 2772,00 złote. Przez 5 lat 13.860,00 złotych.
Zysk roczny w wysokości 2772,00 złote przy nakładach 240,00 złote za magnetyzery stanowi aż 1155 procent.
Nie ma w Polsce banku, który zapewnia jedną setną zysku finansowego osiągniętego dzięki multimagom.
Znamienna jest opinia profesjonalnego zakładu BOSCH SERVICE w Bydgoszczy, prowadzonego przez Andrzeja i Grzegorza Tobolskich, opublikowana na łamach tygodnika MOTOR: „ Wszyscy użytkownicy kilkuset pojazdów różnych marek, w których zamontowaliśmy multimagi odczuli w bardzo krótkim czasie poprawę dynamiki. W dalszej eksploatacji stwierdzili, że nastąpiło zmniejszenie średniego zużycia paliwa. Przykładowo: Toyota Landcruiser Diesel – spadek o 21 %, Daewoo Tico o 27 %, Opel Kadett o 17,3 %, Audi z instalacją gazową o 20 %, Honda Civic o 13,4 %.
Uważamy, że multimagi zabezpieczają skutecznie silniki przed nieprawidłowościami działania układu zaworowego, zaworów recyrkulacji spalin, regulatorów biegu jałowego i innych elementów gdzie przyczyną uszkodzeń są nagary”.
Przedstwiona ocena ekonomiczna dotyczy tylko oszczędności finansowych związanych ze zmniejszonym zużyciem paliwa.
HENRYKWLAD
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 06 1961
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: FORD
Silnik: 1,3L
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001