Magnetyzery typu MULTIMAG do swojego auta zakupiłem w dniu 05.10.2012 r w sklepie firmowym w Poznaniu za kwotę 240,10 zł (mieszkam na wybrzeżu , a mój samochód to Mitsubishi Lancer sedan 1.8,143KM z 2010 r ) .
Zestaw składał się z aktywatora paliwa MULTIMAG FE oraz aktywatora powietrza MULTIMAG AE max , montaż - zresztą banalnie prosty , powierzyłem ASO Mitsubishi – wylot z Poznania na Wrocław – by nie nałożono na mnie i mój samochód anatemy serwisowej (auto na gwarancji) . Panowie serwisanci doskonale znali ten typ magnetyzerów i stwierdzili , że już kilkakrotnie go montowali – co do skuteczności działania nie chcieli się jednak wypowiadać stwierdzili tylko bardzo ogólnie , że słyszeli o ich niezłym działaniu .
W drodze powrotnej , ponad 1000 km (Wrocław-Sandomierz-Trójmiasto) mogłem dokładnie sprawdzić jak sprawuje się pojazd z nowym urządzeniem . Po przejechaniu ok.500 km stwierdziłem wyraźny wzrost momentu obrotowego , auto stało się mocniejsze , lecz spadku zużycia paliwa nie stwierdziłem , a wręcz przeciwnie nieco wzrosło . Jeździłem tak bez wyraźnych oszczędności paliwa przez prawie trzy miesiące , a ten stan rzeczy stawał się coraz bardziej irytującym faktem .
Zdecydowana zmiana nastąpiła w grudniu , gdy przejechałem z magnetyzerem typu MULTIMAG ponad 7000 km i wyjechałem do Trójmiasta (około 100 km) w trzy osoby i po całodziennej jeździe i powrocie komputer pokładowy wyświetlił średnie zużycie 7,4 l /100 km , a po zatankowaniu 7,2 l/100 km , wcześniej i bez magnetyzera ok. 9,5 l / 100 km .
Po mojej pozytywnej opinii , jako że byłem pierwszym testerem tego typu magnetyzera wśród znajomych , około 10 osób z rodziny i kolegów zakupiło i zamontowało w swoich pojazdach magnetyzery typu MULTIMAG . Wszyscy są bardzo zadowoleni z eksploatacji swoich pojazdów , bez względu na to czy jest to benzyniak , czy diesel , dostawczy , czy osobowy .
W dniu 06.11.2013 r przejechałem trasę Trójmiasto – Sandomierz (dystans 560 km w tym 3/4 trasy to autostrady A-1 , A-2 oraz S-7) , na koniec komputer wyświetlił średnią prędkość przejazdu 84 km/h , i średnim zużyciu paliwa 7,9 l / 100 km , faktycznie po tankowaniu 7,4 l / 100 km . Uważam , że to dobry wynik , bo szybką jazdę autostradową można było porównywać tylko z miejską – pod względem zużycia paliwa.
W dniach 8-9.11.2013 r przejechałem trasę Sandomierz – Kudowa Zdrój (dystans 514 km w tym również 3/4 trasy [Tarnów-Opole] to A-4 , komputer wyświetlił średnią prędkość przejazdu 79 km/h , i średnim zużyciu paliwa 7,6 l / 100 km faktycznie po tankowaniu 7,2 l / 100 km . Powrót w bardzo złych warunkach atmosferycznych - obfite opady deszczu – wyświetlana średnia prędkość , to 71 km / h i zużycie 7,3 l /100 km , po tankowaniu 6,8 l / 100 km .
Podróże autostradowe to jednak sporadyczne przejazdy , najczęściej jeżdżę po mieście i drogach lokalnych , a tu działanie magnetyzera typu MULTIMAG jest znacznie bardziej wyraziste i tak w jeździe miejskiej
średnie spalanie mojego auta to około 8,5 l / 100 km przy wcześniejszym około 10,5 l / 100 km , natomiast w trasie przy prędkości 90-120 km / h średnie zużycie paliwa to 5,6-5,8 l / 100 km , czysty przejazd autostradowy przy prędkości 120-140 km/h (chwilami wyższy wyprzedzanie) to zużycie ok.8,4 l/100 km , w cyklu mieszanym trasa – miasto to średnio 7,2-7,6 l / 100 km .
Właśnie te – nowe fakty z eksploatacji mojego auta z magnetyzerem typu MULTIMAG , skłoniły mnie do napisania pozytywnej opinii .
W związku z powyższym stwierdzam , że magnetyzer typu MULTIMAG wyczuwalnie podwyższa MOC i MOMENT OBROTOWY , znacznie poprawia dynamikę poruszania się autem , zmniejsza zużycie PALIWA i wycisza pracę silnika .
Na temat czystości spalin nie mogę się wypowiadać , ponieważ nie robiłem pomiarów przed montażem i po wymaganym w instrukcji 70 godzin pracy silnika tj. dystansie ok. 3.000 km .
Dystans ten uważam jednak za wskaźnik orientacyjny , ponieważ w moim przypadku wyraźna i odczuwalna zmiana pracy silnika i osiągów mego pojazdu nastąpiła po przejechaniu ponad dwukrotnie większej wartości . Nadmieniam , że magnetyzer typu MULTIMAG zamontowałem przy przebiegu około 54.000 km , a obecnie mój Lancer ma przejechane ponad 70.000 km .
Kolejny magnetyzer typu MULTIMAG montować będę w samochodzie dostawczym z silnikiem 1,9 D , bo to czysta ekonomia . Dlatego zachęcam do montażu wszystkich wahających się (ja też długo do nich należałem). NAPRAWDĘ WARTO !