Małe, szybkie, dość mocne auto do 17tyś dla młodego kierowcy

06 Lip 2011, 15:14

Witam!
Tak jak w temacie, poszukuję samochodu dla młodego człowieka. Chciałbym wydać na sam samochód tak do 15tyś, reszta przeznaczona na opłaty, ewentualnie jakieś wymiany. Samochód może być tańszy niż założony budżet. Ma to być dość mocne i szybkie auto. Moc mniej więcej od 130km i mniej niż 9s do 100km, spalanie tak do 12l/100km, jak najmniej awaryjny. Z rodzajów paliwa preferuję lpg (oczywiście porządna sekwencja), diesel raczej odpada (nie lubi wysokich obrotów, nie nadaje się do jazdy od świateł do świateł w mieście itp.). Pojemność tak do 2l, żeby utrzymać rozsądne ceny ubezpieczenia. Typ samochodu? Oby nie kombi. Reszta może być.

W oko wpadły mi jak na razie:
-honda civic VI najlepiej 1.6 vti 160km 3d, 1.8 vti 169km 5d, albo słabszy 1.5 114km
-golf IV
-audi a3/a4
-honda accord (tylko nie wiem czy to nie jest za duży samochód, a co za tym idzie za drogi w utrzymaniu)

bardzo podoba mi się też
bmw e36 coupe lub sedan (323 170km, lub 328 193km) tylko nie wiem czy dał bym radę z utrzymaniem tego samochodu (pojemoność, spalanie) i opanowaniem go w zimę z racji mocy i tylnego napędu

Proszę o jakieś inne sensowne propozycje i skomentowanie propozycji które wymieniłem.
Pozdrawiam
Puczin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa

06 Lip 2011, 15:20

Chcesz sie chłopcze znaleźć u św. Piotra?
Przy wyborze auta dla mało doswiadczonego kierowcy nalezy się kierowac rozsądkiem a nie głupotą i lansem.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

06 Lip 2011, 20:44

Na początku coś na przód. Po drugie na start coś co będzie działać jak rozsądek, a nie adrenalina. Jak sobie zrobisz krzywdę to pół biedy, gorzej jak komuś niewinnemu.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

06 Lip 2011, 21:21

Po pierwsze to moim zdaniem warunki postawione przez Ciebie nawzajem się wykluczają. Auto ma mieć poniżej 9s do setki i spalać 12l - jeśli będziesz korzystał z tego przyspieszenia spali "odrobinę" więcej - pojeździsz przekonasz się. Po drugie - wierz mi że na pierwsze auto napęd na tył jest dobry wówczas gdy silnik nie ma więcej jak 90 KM. Powyżej tej mocy kończy się rozsądek, często wyłącza myślenie a zaczyna działać adrenalina i głupota. Mogę Ci powiedzieć z własnego doświadczenia. Auto z napędem na tył ciężej jest prowadzić zwłaszcza w zimie. Jako młody kierowca śmiem twierdzić, że masz za małe umiejętności nawet na 100 konne BMW a co dopiero na prawie dwustu - konne potwory. I nie masz co się tutaj denerwować i zaraz obrażać i innych użytkowników także. Każdy zaczynał kiedyś jeździć i każdy chciał czuć tą moc pod nogą i ten "prestiż". Z biegiem lat zrozumiesz o czym mowa. Pozdrawiam.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Lip 2011, 22:18

Dobra małe sprostowanie. Nie jestem może doświadczony, ale jako tako obycie z motoryzacją mam. Od 1,5 roku mam motor o pojemności 125. Nie jest to duża pojemność, ani długi czas, ale jak dotąd nie miałem żadnych przykrych sytuacji na drodze. Mówię tu o wypadku, czy ślizgu. Pisząc i BMW miałem na myśli brak mojego doświadczenia. Może źle się wyraziłem w pierwszym poście, ale nie chce tego samochodu. Właśnie przez brak doświadczenia.

Na BMW z pewnością za wcześnie, ale na Hondę Civic już nie. Nie mam zamiaru od razu szaleć. Po prostu chce dość mocne auto, które w odpowiednich warunkach dostarczy mi wrażeń.

A więc w grę wchodzi tylko przedni napęd. Co możecie mi polecić do moich wymagać? Także mile wdziany jakiś komentarz do aut które wcześniej wymieniłem.

Pisząc o spalaniu 12l/100km chodziło mi o taką normalną jazdę po mieście, a nie jakieś wariacje. Wtedy to wiadomo, że więcej spali.

Pozdrawiam
Puczin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa

07 Lip 2011, 21:42

Moge ci jedynie podac propozycje bo jak te auta sie sprawują i smigają to naprawde nie wiem ;],
ale np. Alfa Romeo 147 2.0 150km to czy ogarniesz to juz twoja sprawa :mrgreen:
moze jakis seacik np. ibiza IV albo leonik ;]
player_killer
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Szczecin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy
    Powodów zmęczenia i niewyspania może być wiele, przede wszystkim jednak to brak odpowiedniej ilości snu. Zachowania zaspanej osoby za kierownicą są równie niebezpieczne jak tej kierującej pojazdem pod wpływem ...

09 Lip 2011, 15:29

A czemu Accord za duży ? Właśnie 1.8 ma 140 KM, spali okolo 12 a nawet mniej, w razie wyprzedzania nie będziesz się bał. Większe auto nie znaczy, że droższe w utrzymaniu. Albo Civic 1.5 też dobry. Ja tam od 18 roku życia miałem do czynienia tylko z mocnymi samochodami, i jakoś nigdy nie stwarzałem zagrożenia dla innych i dla siebie, nie wszyscy młodzi kierowcy są bez wyobraźni i chcą wyłącznie lansu. Także polecam Accorda z czystym sumieniem.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Lip 2011, 19:29

Poczytałem trochę i mimo wcześniejszej niechęci do silników diesla chyba zdecyduję się na 1.9 tdi w leonie, a3 lub golfie IV. Będzie to najlepsze rozwiązanie łączące małe spalanie i moc.

Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
Puczin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa

10 Lip 2011, 11:49

Będzie to najgrosze rozwiązanie bo :
1) spalanie będzie w granicach 7-9 litrów ( widze, że Wa-wa, więc korki )
2) moc, w mieście nie depniesz więc nawet i maluch da rade
3) diesle są na trasy a nie do stania w korkach i jazdy na krótkich odcinkach
4) w mieście zimą potrzeba żeby silnik się szybko nagrzał, w dieslu minie dobre 15 minut zanim będzie ciepło i szyby odparują.

Narazisz się na większe koszty napraw, nie daj Bóg poważniejszych awarii a oszczędności na paliwie będą znikome, jak zatankujesz za 50 zł to w dieslu przejedziesz może ze 20-30 km więcej niż w benzynie - czy warto ?
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Lip 2011, 14:00

Właściwie to w Warszawie nie mieszkam. Napisałem orientacyjnie, w którym rejonie Polski. Do Warszawy mam 35km.

Już sam nie wiem teraz co wybrać. Diesel wydawał mi się jedynym słusznym wyjściem.
Z benzyny strasznie mi się spodobała jednostka 1.8t. Tylko, że spalanie dość wysokie i turbo. A podobno turbo i LPG się nie lubią.
Co możecie mi doradzić?
Puczin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa

13 Lip 2011, 16:10

Fiat Coupe. Tylko kupic jakiegos "pewnego" w dobrym stanie, a nie 1-szego lepszego kapcia.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

14 Lip 2011, 22:24

havoc napisał(a):Będzie to najgrosze rozwiązanie bo :
1) spalanie będzie w granicach 7-9 litrów ( widze, że Wa-wa, więc korki )
2) moc, w mieście nie depniesz więc nawet i maluch da rade
3) diesle są na trasy a nie do stania w korkach i jazdy na krótkich odcinkach
4) w mieście zimą potrzeba żeby silnik się szybko nagrzał, w dieslu minie dobre 15 minut zanim będzie ciepło i szyby odparują.

Narazisz się na większe koszty napraw, nie daj Bóg poważniejszych awarii a oszczędności na paliwie będą znikome, jak zatankujesz za 50 zł to w dieslu przejedziesz może ze 20-30 km więcej niż w benzynie - czy warto ?



no tutaj kolego to przesadziles obrazajac diesla
1 jaki musi byc silnik w dieslu zeby osiagnac 9 litrow nawet w miescie
2 w seacie czy golfie sa wydajne turbinki i jak tylko sie zalaczy to pocisk:P
3 no tu sie akurat zgodze
4 ja mam stara poczciwa bmw e34 2.4 diesel i 2.5 benzyna i diesel nagrzewa sie 2 razy szybciej jeszcze nie spotkalem nikogo z takim silnikiem zeby tak szybko nagrzal swoje auto

takze uwazam ze diesel 1.9 tdi lub jtd to rozsadny wybor
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska