Maluch

30 Sty 2014, 16:20

KaliGM napisał(a):Sierra z tego co wiem to gnije a jej nie bd miał Gdzie Trzymać


Moje Ścierki zawsze stały pod chmurką i nie zbankrutowałem z tego powodu, bardzo mało problemu miałem z rudą. Nie wiem czemu w sumie ale np. widziałem np. 100 potwornie zardzewiałych mondeo mk1, a bardzo mało Ścierek z poważnym "rudym" problemem. Poza tym gdybyś kupił Sierrę bez rdzy i ją zabezpieczył to nie masz się czym przejmować. Przejrzyj sobie nawet oferty i zobacz ile z tych Ścierek będzie miało poważny problem z rudą, porównaj to potem do jakiegoś samochodu który podobno mało rdzewieje (oczywiście nie mówię o np. Audi) i sam zobaczysz że wcale ten problem tak Sierry nie dotyczy. Na pewno w Twoim budżecie kupując E30 będziesz miał większy problem z rudą niż kupując Sierrę. Sierra trzyma "blachę" np. dużo lepiej niż Opel Omega... Powiedziałbym że z rudą wypada +/- tak jak np. BMW E36.

Pierwszą Ścierkę zostawiliśmy z kolegą w błocie na ROK, uznaliśmy że chcemy ją rozłożyć na graty itp. Nie było na to czasu, a samochody mieliśmy jeszcze inne. Generalnie była wyrejestrowana, więc nie dało się nią już śmigać, stała w błocie pod blokiem. Po tym roku pod chmurką i w błocie nadal nie miała grama rdzy, a tamten samochód ani nie był dbany, ani zabezpieczony przed korozją. Potem ją sprzedaliśmy bo nie mieliśmy czasu... Ale rdzy nie miała ani grama. Rok później kolega postawił tam Alfę Romeo 156 bo zaczęła się tak sypać że uznał że również rozłoży ją na graty (kupił wtedy BMW E36 325i). Generalnie na Alfe też nie było czasu, tym bardziej że po roku za mocą rudej nie było co zbierać. Alfa przerdzewiała na wylot... Podłoga, progi, nadkola, wszystko... Nie było opcji żeby jej podnieść na lewarku bo lewarek złamał próg i zaczął wchodzić do środka . No dramatycznie...

Tą Alfę wymienił potem na drugie E36 1.6... Jeszcze dorzucił facetowi oryginalne Aluski AR. Potem się śmiał jak ktoś mógł wymienić dobre E36 1.6 za tak zardzewiały paździerz.

Jeśli chcesz E30 to sporo zależy od tego jaki chcesz mieć w niej silnik, przede wszystkim czego oczekujesz po takim samochodzie, wtedy będziemy w stanie Ci powiedzieć ile potrzebujesz na nie dozbierać gotówki.

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin, 30 Sty 2014, 16:29, edytowano w sumie 1 raz
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Sty 2014, 16:28

E30 też gnije :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Sty 2014, 16:43

kon146 napisał(a):E30 też gnije :mrgreen:


Wszystko gnije, nawet Audi 80 gnije. Wszystko zależy od tego w jakim stopniu. E30 Ma akurat dobrą blachę, ale Sierra szczerze mówiąc nie jakoś dramatycznie gorsza. Wypada podobnie do zadbanego E36. W E30 również nie miałem dużego problemu z rudą. Sierra wypada bardzo dobrze na tle różnych Fordów, które widziałem. Co prawda np. Mondeo nigdy nie miałem ale z tego co widziałem to mógłbym powiedzieć że Sierra ma naprawdę świetną blachę jak na starego Forda.

Sierra jest o tyle śmieszna że ciężko o słaby egzemplarz :mrgreen:. Nie dość że to samochód, na który jest bardzo mało kupców to jeszcze zdrowe egzemplarze kosztują po 3k. Nikomu nie opłaca się wystawić na sprzedaż złoma za 1000 zł żeby trzymać go rok min. aż się sprzeda i płacić za niego OC. Już lepiej oddać go wtedy po prostu na złom. Tym bardziej że nikt nie szuka złoma Sierry. Bo po co jak może dozbierać 1,5 i kupić piękny stan :)??? To nie jest takie przebicie... Więc łatwiej o ładny egzemplarz na rynku niż o złom, w 90% jak się jedzie obejrzeć Sierre to się z nią wraca.

A swoją drogą dyskutujemy tak jakby malacz miał blachę rodem z Audi 80. Przyznam szczerze że nie miałem malucha, więc dużo nie powiem, ale idealnej to nie ma na 150%.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Sty 2014, 23:10

kon146 - ciężko chyba mówić o aucie w grupie marek najlepiej zabezpieczonych przed korozją, że gnije? I nie jest to model specjalnej troski jak E36 pod tym względem. Gnije to Opel, Ford, Polonez, koreaniec itp., no i maluch przede wszystkim.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

30 Sty 2014, 23:14

grunt to dobrze zabezpieczyć, bo ja mam gnijącego koreańca który... nie gnije poza miejscami uszkodzenia lakieru
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Sty 2014, 23:47

Zgadza się, jeżeli fabryka się nie postarała to czasem można zrobić ze zgnitka solidne auto blacharsko. Tyle, że trzeba się narobić i rozebrać auto dość konkretnie, a i tak ostatecznie gdzieś tam się rudy wedrze.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Sty 2014, 19:38

Więc jak radzicie? Pchać Się w e 30? sierry nie chce ...
KaliGM
Początkujący
 
Posty: 124
Miejscowość: Małopolska
Prawo jazdy: 15 06 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Octavia I 98r / Szukam
Silnik: 1.9 tdi /
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sty 2014, 19:44

E30 jest okej. A Scorpio lub Omega?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

31 Sty 2014, 19:44

KaliGM napisał(a):Więc jak radzicie? Pchać Się w e 30? sierry nie chce ...


Jeśli Sierry nie chcesz, a E30 to Twoje marzenie do zbieraj budżet i kup coś ładnego albo weź tą kasę i kup coś mało ładnego. Tylko ładnego klasyka (nie ważne co to będzie) żal na dojeżdżanie do szkoły w zimę ale to już jak chcesz.

kon146 napisał(a):E30 jest okej. A Scorpio lub Omega?


Akurat te dwa to gniją bardziej od Ścierki :no:. Co więcej są od niej droższe.

Ja się trochę pogubiłem w tym czy autor szuka samochodu do dojazdów w zimę w ciężkich warunkach, czy szuka wymarzonego, pięknego klasyka. Te dwie rzeczy w jednym samochodzie to raczej średni pomysł :yes:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

31 Sty 2014, 20:06

szuakm napędu na tył ... bo wszyscy u mnie z tym napędem wyjadą i specjalnie kupują ... a ze marzenie sie przy okazji spełni to coś złego ...
?
KaliGM
Początkujący
 
Posty: 124
Miejscowość: Małopolska
Prawo jazdy: 15 06 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Octavia I 98r / Szukam
Silnik: 1.9 tdi /
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2014, 01:03

Niby nie, ale według mnie to strzał w kolano będzie, bo za tą cenę kupisz złomiaste E30, które nie będzie pewne, a potem ciężko Ci je będzie odsprzedać jak je dorżniesz do końca...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Lut 2014, 01:11

KaliGM napisał(a):szuakm napędu na tył ... bo wszyscy u mnie z tym napędem wyjadą i specjalnie kupują ... a ze marzenie sie przy okazji spełni to coś złego ...
?


Nie do końca zrozumiałeś co napisałem :no:... No ale temat wyczerpany w sumie, jeśli jesteś zdecydowany, myślisz że wiesz co robisz i chcesz kupić E30 za 5k-6k to szukaj i mogę Ci tylko życzyć powodzenia :wink:. Spełnisz marzenie i będziesz mieć RWD do jazdy w zimę. Do 6k na pewno COŚ znajdziesz E30 ale klasykiem to nie będzie :yes:. W tym budżecie w sumie możesz poszukać JAKIEJŚ sztuki z R4... Daj znać potem czy kupiłeś :ok:.

Osobiście nie radzę... Generalnie będzie to spore ryzyko.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Lut 2014, 08:13

pisałem że podwyższyłem budżet do 8 tyś ... i pytałem Sie ile trzeba na dobry egzemplarz to mi nikt nie pow jeszcze bo jestem wstanie dołożyć ...
KaliGM
Początkujący
 
Posty: 124
Miejscowość: Małopolska
Prawo jazdy: 15 06 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Octavia I 98r / Szukam
Silnik: 1.9 tdi /
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2014, 08:19

Za 8000zł spokojnie dostaniesz ładne E30. Tutaj ciekawy egzemplarz [link do oferty na Allegro wygasł] szkoda tylko że to 1.6 ale opłaty prawie do końca roku i zostanie kasa na mały remoncik.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Lut 2014, 08:35

a te suzuki co mówiliście to jakie np? :) bo ja nie mówie że musi być koniecznie ta bmk :)
KaliGM
Początkujący
 
Posty: 124
Miejscowość: Małopolska
Prawo jazdy: 15 06 2013
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Octavia I 98r / Szukam
Silnik: 1.9 tdi /
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna