Mazda 3 - mocowanie żarówek

21 Sty 2020, 14:53

Witam.
Mam taki problem.
Ostatnio uderzyłem sarnę i poszedł lewy bok auta z lampą. Blacharka i zderzak ogarnięte ale mam problem z lampą. Kupiłem dwie nowe (zamienniki) lampy w wersji Europejskiej (stare były w wersji amerykańskiej ale przeglądy przechodziły) i w tych lampach wiązka kabli jest inna, kostka zasilająca w szczególności. Wymyśliłem, że po prostu przełożę wiązkę ze starych lamp i w tym momencie pojawia się problem. Żarówka od świateł mijania i postojówek jest taka sama (h11 i w5w) ale do świateł dziennych i drogowych się różni. W nowych reflektorach jest wejście na żarówkę h15 (dwuwłóknowa), a w starej jest na hb3. I teraz jest tak, że kable pasują, wszystko idzie podłączyć ale gniazdo żeby włożyć żarówkę jest inne. W jaki sposób można to rozwiązać.
1. Przerobić po swojemu gniazdo (nie wiem czy dam radę to zrobić żeby dało radę później w razie przepalenia normalnie zmienić żarówkę)
2. Zostawić nową wiązkę i przerabiać całą elektronikę?
3. Może da radę przerobić tylko końcówkę do tej żarówki? (choć w nowej idą 3 kable i żarówka jest dwuwłóknowa, a do starej idą dwa i dzienna świeci słabiej, a drogowa mocniej, pewnie jakieś procentowe pobory mocy)
Nowy na forum więc proszę o zrozumienie.
Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.
badzia
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Sty 2020, 20:55

szybciej będzie kupić i przerobić kostki na europę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sty 2020, 10:03

badzia napisał(a): W nowych reflektorach jest wejście na żarówkę h15 (dwuwłóknowa), a w starej jest na hb3. I teraz jest tak, że kable pasują, wszystko idzie podłączyć ale gniazdo żeby włożyć żarówkę jest inne.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem - masz nowy, europejski reflektor i w nim jest gniazdo na żarówkę H15. Stara żarówka jest na gniazdo HB3. I teraz nie pasuje ci otwór w reflektorze, żeby włożyć tą HB3 w gniazdo H15?
Jeżeli tak, to najprościej jest kupić żarówkę H15 oraz kostkę do takiej żarówki, obciąć przewody przy kostce od żarówki HB3 i polutować z kostką od żarówki H15. I nie będzie problemu z wymianą żarówki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Sty 2020, 12:17

MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli tak, to najprościej jest kupić żarówkę H15
wtedy podłączenie żarówki nie będzie pasowało, tak czy tak trzeba przeróbki
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Sty 2020, 10:21

badzia napisał(a): W nowych reflektorach jest wejście na żarówkę h15

Kao napisał(a):wtedy podłączenie żarówki nie będzie pasowało, tak czy tak trzeba przeróbki

Nie rozumiem troszkę. Jak nowy reflektor ma siedzenie na żarówkę H15, to dlaczego żarówka nie będzie pasowała?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Sty 2020, 10:46

Obciąć kable od Hb3 i założyć H15 to nie bardzo bo tam idą 2 kable, a do H15 potrzebne są 3 (chyba, że jakiś elektryk podpowie jak to zrobić bo niestety na tym się nie znam).
Miałem jeszcze plan kupić po prostu jedną lampę taką samą jak ta druga cała to kuźwa nie znajdę nigdzie tutaj takiej samej, a ze Stanów ściągać to kupa czasu pewnie..
badzia
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Warsaw Extremizer Motor Cup / relacja
    10 Rocznica Imprez SSS – I RUNDA już za nami! Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Zaczęło się od propagowania ¼ mili w Polsce. Obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a ...

24 Sty 2020, 10:25

badzia napisał(a):Obciąć kable od Hb3 i założyć H15 to nie bardzo bo tam idą 2 kable, a do H15 potrzebne są 3 (chyba, że jakiś elektryk podpowie jak to zrobić bo niestety na tym się nie znam).

H15 jest żarówkę dwuwłókniową, podobnie jak H4. Tyle, że H4 służy do świateł mijania i drogowych, a H15 jest stosowana do dziennych i przeciwmgłowych albo dziennych i drogowych. Jedno włókno jest słabsze, a drugie mocniejsze ( to dłuższe ).
Zresztą wspominałeś sam, że ta jedna jest dla dwóch rodzajów świateł. Jak masz światła dzienne, to tej H15 podłączasz przewód od świateł dziennych. Jak nie masz, to zostawiasz wolne, a podpinasz tylko światła drogowe
.
badzia napisał(a):chyba, że jakiś elektryk podpowie jak to zrobić bo niestety na tym się nie znam

Tu będzie troszkę ciężko, bo potrzebny jest miernik lub schemat, żeby wiedzieć, jaki kolor przewodu z wiązki samochodu przy wtyczce lampy oryginalnej ( starej ) jest od czego i do którego pina w nowej kostce lampy to podłączyć. Ja myślę, że elektryk nie weźmie dużo kasy za to. Zapytaj jakiegoś. Zrobi to szybciej niż ty i bardziej profesjonalnie.
Chyba, że uprzesz się sam to zrobić, to będziemy kombinować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2020, 13:15

Właśnie pomyślałem, że tak na teraz podepnę po prostu jedno włókno z H15 do drogowych, a dzienne to kiedyś jak będzie czas i chęci coś pokombinuję.
Chyba nic innego mądrego tam nie wymyślę.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
badzia
Nowicjusz
 
Posty: 8

25 Sty 2020, 19:51

Ja myślę, że jednak lepiej będzie, jak oddasz autko do elektryka - on to zrobi raz dwa. Bo chyba nie bardzo rozumiesz, o czym tu piszemy. A możesz narobić więcej szkód, niż myślisz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2020, 20:44

Jednak podłączyłem hb3 i przymocowałem po swojemu, może jakoś będzie.
badzia
Nowicjusz
 
Posty: 8

26 Sty 2020, 14:00

Obyś tylko tymi dziennymi nie oślepiał innych,a to jest bardzo prawdopodobne.
Nie rozumiem, co cię powstrzymuje od przelutowania tak naprawdę dwóch czy trzech kabelków we wtyczce. Ucinam kilka cm od wtyczki kabelki i łączę z kabelkami od nowej wtyczki. Roboty zaledwie na pół godziny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Sty 2020, 14:17

No to chyba dalej nie rozumiem jak to miałem zrobić, żeby podłączyć wtyczkę H15 z trzema kablami do dwóch kabli żeby to działało.. Jeśli to by było takie proste to już dawno bym tak zrobił.
badzia
Nowicjusz
 
Posty: 8

26 Sty 2020, 15:07

badzia napisał(a): żeby podłączyć wtyczkę H15 z trzema kablami do dwóch kabli

Nie o to chodziło.
W starym reflektorze miałeś osobno żarówkę świateł drogowych i osobno żarówkę świateł dziennych. Czyli 4 konektorki i cztery przewody - dwa do jednej i dwa do drugiej żarówki. Rozpisując to na drobne, to do jednej żarówki miałeś masę i plus i do drugiej to samo - masę i plus. W nowych reflektorach masz jedną żarówkę z dwoma włóknami i trzy konektorki, w więc trzy przewody - jedna masa wspólna i dwa plusy. Ucinasz te cztery przewody ze starych kostek, sporawdzasz na których dwóch przewodach jest masa, na którym przewodzie jest jeden plus i drugi plus. Masę łączysz odpowiednio z konektorkiem w nowej kostce i plusy tak samo odpowiednio do konkretnych świateł.
Jeżeli tego nie ogarniasz, to jaki problem jest podjechać do elektryka, albo poprosić kogoś znajomego, co się zna na elektryce?
To, co zrobiłeś będzie bez sensu, bo jak źle włożyłeś żarówkę, a na pewno tak się stało ( bo nie można poprawnie włożyć żarówki z innym trzonkiem do innego gniazda) , to będziesz tymi dziennymi oślepiał tych co jadą z naprzeciwka i będzie efekt taki, jakbyś jechał na długich, czyli świecisz prosto w oczy. Może to być równoznaczne z tym, że jak spotkasz policję, to się doczepią, że jedziesz na długich. Efekt - mogą zabrać DR i zaczną się kłopoty i wydatki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Sty 2020, 16:18

Może coś niedokładnie opisałem ale jeśli tak by było to bym sam zrobił bez pytania tutaj.
Porblem jest taki, że nie miałem dwóch żarówek do dziennych i drogowych tylko to była jedna żarówka jednowłóknowa (Hb3), a w nowej lampie było wejście na żarówkę H15 dwuwłóknową.
Żarówki wsadziłem całkiem inaczej i przymocowałem swoim magicznym sposobem i myślę, że będą dobrze leżały (nie są ani krzywo ani po skosie bo jeśli tak by było to bym tego nie montował).
Wiem, że tu dla Was jechać do elektryka to nie problem i robi na miejscu ale w mojej wiosce i w okolicy to takich może jest dwóch, którzy terminy mają na miesiące do przodu więc nie bardzo jeśli auto potrzebne na już.
W sumie to zrobione po swojemu, jeśli będzie oślepiać jak kolega wyżej pisze to wtedy zrobię to inaczej, na razie jest jak jest, auto dziś odebrane więc będę testował w nocy jak świeci.
Myślę, że temat do zamknięcia na razie.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
badzia
Nowicjusz
 
Posty: 8

26 Sty 2020, 16:25

badzia napisał(a):Porblem jest taki, że nie miałem dwóch żarówek do dziennych i drogowych tylko to była jedna żarówka jednowłóknowa (Hb3), a w nowej lampie było wejście na żarówkę H15 dwuwłóknową.

Żarówka HB3 jest od świateł mijania lub drogowych.
Żarówka H15 jest od świateł drogowych i dziennych.
Nie rozumiem zatem, dlaczego nie kupiłeś żarówki H15 i nie podłączyłeś tylko włókna od długich? Kupuję kostkę pasującą do H15, odcinam od starej kostki oba przewody i wpinam je do kostki od H15. I po problemie, Roboty na pół godzinki z piwem w ręce.
badzia napisał(a):Żarówki wsadziłem całkiem inaczej i przymocowałem swoim magicznym sposobem i myślę, że będą dobrze leżały (nie są ani krzywo ani po skosie bo jeśli tak by było to bym tego nie montował).

Tego nie wiesz, bo wystarczy, że żarówka w siedzeniu będzie chociaż o 1mm krzywo, i już strumień światła inaczej leci na odbłyśnik, a odbłyśnik z powiększoną krzywizną daje to na drogę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000